نوشته شده توسط : ساحل

در این سند چک لیستی ارائه شده است که می‌توان از آن درهنگام طراحی یا مقاوم سازی اتاق سرورهای کوچک تا متوسط استفاده کرده و به واسطه‌ی آن و با توجه به استانداردهای اتاق سرور از منابع مهم شبکه محافظت نمود.

در هنگام طراحی اتاق سرور از این چک لیست استفاده کنید. این کار به شما کمک می کند تا از منابع مهم شبکه، بویژه در هنگام قطع برق، آتش سوزی، سیل و دیگر شرایط اورژانسی محافظت کنید. برای اتاق سرور استاندارد مشاهده مقالات بیشتر در این خصوص نیز می توانید به وب سایت شرکت دانا پرداز مراجعه نمایید.

مشخصات عمومی محیط اتاق سرور استاندارد
مشخصات اتاق
عایق بودن دیوارها، سقف و درها در برابر صدا
بدون هیچ پنجره ای به خاطر امنیت و صدا
سقف دو متر و هفتاد سانتی متر
کف پوش آنتی استاتیک ( بدون موم ) برای کف کاذب
درها با پهنای یک متر و ده تا یک متر و بیست و ارتفاع حداقل دو متر و نیم
چیدمان تجهیزات به صورت استاندارد در اتاق سرور
رک ها با فاصله کافی طبق مشخصات هر تولید کننده : حداقل یک متر و ده سانتی در اطراف هر وسیله و یک متر و بیست در راهرو بین رک ها
رک های کامپیوتر مقاوم در برابر زلزله و اتصال به زمین مناسب
حداکثر شدت میدان الکتریکی تجهیزات three hundred وات در 30 سانتی متر مربع
حداقل یک تلفن
پیشگیری از آتش سوزی با توجه به استانداردهای اتاق سرور
سیستم اطفای حریق کافی : سیستم هشدار دهنده توصیه می شود.
افزایش احتمال آتش سوزی در صورتی که کابل ها یا سیستم های خنک کننده در مکانی یکسان در سقف یا در کف ترکیب شوند.
سیستم خنک کننده با توجه به استانداردهای اتاق سرور
سیستم توزیع هوا در کف اتاق پیشنهاد می شود: سیستم های داکت بندی شده مورد قبول هستند

در هر کدام از این سیستم ها، رک ها در پیکر بندی راهرو گرم /راهرو سرد قرار میگیرند.
اگر در زیر کف قرار دارد، حداقل ارتفاع 60 سانتی متر باشد و کف کاذب برای تحمل وزن رک های سرور، تجهیزات بالا برنده و متحرک طراحی شده باشد.
نرم افزار مانیتورینگ شبکه بینا

ابزاری ضروری برای تیم IT سازمان

نرم افزار مانیتورینگ شبکه بینا

سیستم های تهویه مطبوع اتاق سرور استاندارد
تهویه هوا(AC)
سیستم ویژه اتاق با رطوبت کنترل شده، می باشد.
مستقل بوده و به سیستم ساختمان اصلی متصل نیست.
دمای 22 درجه سانتی گراد و رطوبت 45% RH
دستگاه حداقل a hundred and twenty سانتی متر از سیستم رک کامپیوتر فاصله دارد، به این خاطر که تقطیر یا نشتی‌های دیگر به تجهیزات کامپیوتری آسیب نزند و دسترسی برای تعمیر ونگهداری ممکن باشد.
دستگاه از سیستم آب سرد محوطه ،اگر موجود باشد، استفاده می کند. معیارهای طراحی: دمای آب ورودی eight درجه سانتی گراد و خروجی sixteen درجه سانتی گراد.
برنامه ریزی مواجهه با حوادث در اتاق سرور استاندارد
نصب افزودگی کافی
اطمینان از وجود سیستم های خنک کننده بکاپ.
تجهیزات تهویه مطبوع در قالب طرح N+1
قابلیت بسط و ارتقا کافی، آنالیزشده و طراحی شده توام با سیستم های مکانیکی و الکتریکی
قابلیت خاموش کردن خودکار سیستم ها بر اساس مانیتورینگ دمای هوا
محاسبه زمانی که هنگام صدمه دیدن سیستم خنک کننده در طی آن دمای اتاق بالا می رود.
طرح مناسب برای حذف آب ناشی از تقطیر کولرها، بوسیله نیروی گرانش یا پمپ
سیستم های الکتریکی با توجه به استانداردهای اتاق سرور
ظرفیت و کیفیت
پنل های مجزا و اختصاص یافته برای تجهیزات کامپیوتری و HVAC.
بررسی دقیق قدرت مورد نیاز تجهیزات برق اظطراری.
عدم وجود تجهیزات گرمایشی در این مکان
طراحی مناسب PDU ها برای هر رک
اطمینان از وجود سیستم ارت مناسب.
وجود ژنراتور های برق مستقل از دیگر بخش های ساختمان
آلارم ها و امنیت با توجه به استانداردهای اتاق سرور
سیستم های هشدار دهنده
مانیتورینگ 24 ساعته شرایط محیطی و آگاهی بلادرنگ از بروز شرایط محیطی نا مناسب. سیستم مانیتورینگ بینا می تواند این وظیفه را برعهده بگیرد.
مانیتورینگ پارامترهای متعدد سیستم های UPS و PDU و اطمینان از سطح عملکرد آنها با توجه به استانداردهای اتاق سرور. سیستم مانیتورینگ بینادارای امکانات و قابلیت های متعددی برای این منظور می باشد.
مانیتورینگ کلیه تردد های صورت گرفته با اتاق سرور و شناسایی ورود های غیر مجاز



:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

 خط‌ونشان واتس‌اپ برای کاربران، به تصمیم جمعی برای خروج از این پیام‌رسان منجر شد. اپلیکیشن واتس‌اپ در یک اولتیماتوم، شرط ادامه سرویس‌دهی را اشتراک‌گذاری اطلاعات کاربران با فیس‌بوک تعیین کرده است. کاربران اما به این رفتار قلدرمآبانه اعتراض نشان دادند. مدیران واتس‌اپ و فیس‌بوک درباره این اولتیماتوم، بیانیه جدید دادند. 

 

تردید درباره پذیرش شرایط جدید واتس‌اپ برای حریم خصوصی یا ترک این اپلیکیشن و نصب پیام‌رسان‌های جایگزین، دغدغه‌ای است که این روزها ذهن کاربران این اپلیکیشن را درگیر کرده است. با وجود آنکه در ابتدای امسال پیام‌رسان واتس‌اپ با داشتن ۲میلیارد کاربر فعال، عنوان محبوب‌ترین پیام‌رسان دنیا را از آن خود کرد، اما به نظر می‌رسد حواشی اخیر اولتیماتوم این اپ به کاربران، برای پذیرش شرایط جدید اشتراک‌گذاری داده‌هایشان با فیس‌بوک، محبوبیت این پیام‌رسان را متزلزل کرده است. فیس‌بوک (شرکت مادر واتس‌اپ) امیدوار است از محبوبیت واتس‌اپ بهره‌برداری کرده و به تبلیغات‌کنندگان اجازه دهد از طریق این اپلیکیشن تماس بیشتری با مشتریان داشته باشند.

 

فیس‌بوک اعلام کرده شرایط جدید شامل حساب‌های کاربری در انگلیس یا اتحادیه اروپا نمی‌شود. اما خارج از اروپا کاربران باید با اشتراک‌گذاری اطلاعات خود با زیرمجموعه‌های فیس‌بوک موافقت کنند. این اطلاعات شامل  شماره تماس‌ها و اطلاعات پروفایل بوده و محتوای پیام‌ها را دربرنمی‌گیرد. سخنگوی این غول فناوری تایید کرد که به روزرسانی سیاست‌های حریم خصوصی در صنعت متداول است و این شرکت همه اطلاعات لازم را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.

 

  شفاف‌سازی درباره اشتراک‌گذاری داده‌ها 

با توجه به رمزنگاری نقطه به نقطه‌ای که واتس‌اپ بر پیام‌های کاربران اعمال می‌کند، این اپ مدت‌ها در صدر عناوین امن‌ترین پیام‌رسان‌های دنیا قرار داشت ولی نگرانی‌های ایجاد شده درباره اینکه این اپلیکیشن چه داده‌هایی را با شرکت مادر یعنی فیس‌بوک به اشتراک می‌گذارد، موجب شده است خیل عظیمی از کاربران به مهاجرت به پیام‌رسان‌های جایگزینی مانند سیگنال و تلگرام اقدام کنند.پس از انتقادات شدیدی که این روزها متوجه واتس‌اپ شد، مدیران این شرکت مجبور به توضیح شده و تاکید کردند تغییرات مذکور شامل پیام‌های خصوصی کاربران با دوستان و خانواده‌شان نمی‌شود.مدیران واتس‌اپ در پیامی اعلام کرده‌اند پذیرش قوانین جدید، لطمه‌ای به حریم خصوصی کاربران وارد نخواهد کرد و پیام‌های خصوصی کاربران که با دوستان و خانواده رد و بدل می‌شود، شامل داده‌های به اشتراک گذاشته شده با فیس‌بوک نخواهد شد. این پیام‌رسان تاکید کرده که این امر تنها پیام‌های رد و بدل شده با اکانت شرکت‌ها برای مقاصد تجاری را دربر خواهد گرفت و این رویکرد واتس‌اپ موجب افزایش شفافیت خواهد شد.در پیام اخیر این پیام‌رسان تصریح شده است که پیام‌های رد و بدل شده با کسب و کارها و شرکت‌ها، متفاوت با پیام‌های دوستانه و خانوادگی است. با توجه به آنکه شرکت‌ها برای مدیریت ارتباطاتشان به خدمات میزبانی نیاز دارند، این اقدام باعث خواهد شد تا کسب و کارها قادر شوند با دریافت سرویس‌های میزبانی امن از فیس‌بوک، پیام‌های خود با مصرف‌کنندگان و مشتریانشان را مدیریت کرده، به سوالات آنها پاسخ دهند و داده‌های مفیدی را درباره محصولات و خدمات جدید و اطلاعات خرید با آنها به اشتراک بگذارند.

 

با وجود این بسیاری از کارشناسان معتقدند اشتراک‌گذاری داده‌های واتس‌اپ با فیس‌بوک موضوع تازه‌ای نیست و از زمانی که این شرکت توسط فیس‌بوک خریداری شد در حال انجام است. ویل کت کارت، مدیرعامل واتس‌اپ در توییتر اعلام کرد: «باید روشن کنیم که این آپدیت ارتباطی تجاری را توصیف می‌کند و شیوه اشتراک‌گذاری اطلاعات با فیس‌بوک را تغییر نمی‌دهد. این آپدیت روی نحوه ارتباط خصوصی مردم با یکدیگر در هر جای جهان که باشند، تاثیر نمی‌گذارد.»

 

آدام موسری، یکی از مدیران ارشد فیس‌بوک که این روزها هدایت اینستاگرام را برعهده دارد در توییتی اعلام کرده است درباره این به روزرسانی سیاست‌های واتس‌اپ، اطلاعات غلط زیادی منتشر شده است. وی تاکید کرد به روزرسانی سیاست این اپ به هیچ وجه بر حریم خصوصی کاربران تاثیر نخواهد داشت و به اشتراک‌گذاری داده با فیس‌بوک ابدا موضوع جدیدی نیست. وی گفته است: «ما نمی‌توانیم پیام‌های خصوصی شما را ببینیم یا تماس‌های خصوصی‌تان را بشنویم، کما اینکه فیس‌بوک نیز نمی‌تواند.»

 

تلاش فیس‌بوک برای بهره‌برداری از واتس‌اپ با افت رشد درآمد این شرکت شبکه اجتماعی جدی‌تر شده است. طبق اعلام این شرکت، پیام‌رسان بیش از ۵۰ درصد در بسیاری از کشورهایی که از شیوع ویروس کرونا به شدت آسیب دیده‌اند رشد داشته است اما این رشد به درآمد تبلیغاتی بیشتری منجر نشده است زیرا واتس‌اپ در میان پلت‌فرم‌هایی نبوده که فیس‌بوک در آنها کسب و کار تجاری قوی داشته است.

 

  رویکردهای متفاوت در احترام به کاربر

واتس‌اپ اندکی پس از شدت گرفتن حواشی، اقدام به شفاف‌سازی درباره نوع داده‌هایی که از کاربران با فیس‌بوک به اشتراک می‌گذارد کرد و به شائبه‌های به وجود آمده درباره احتمال نقض حریم خصوصی کاربران پاسخ داد. اما آنچه فراتر از این امر موجب نارضایتی کاربران این پیام‌رسان شد، نوع رویکرد واتس‌اپ نسبت به پذیرش شرایط جدید حریم خصوصی و در نظر نگرفتن حق انتخاب برای کاربرانش بوده است. پیام‌رسان ۲ میلیارد کاربری واتس‌اپ در نوتیفیکیشنی به کاربران اعلام کرد در صورت عدم پذیرش شرایط جدید توسط کاربران تا تاریخ ۸ فوریه (۲۰ بهمن)، از ادامه خدمت‌رسانی به آنها خودداری خواهد کرد. بسیاری از کاربران این رویکرد واتس‌اپ را قلدرمآبانه تلقی کرده‌اند و از احترام قائل نشدن مدیران این اپ برای تصمیم کاربر گلایه کرده‌اند.

 

مهاجرت کاربران پیام‌رسان واتس‌اپ به پیام‌رسان‌های دیگر به قدری محسوس بوده است که در روزهای اخیر سرورهای پیام‌رسان سیگنال تحت هجوم یکباره کاربران با اختلالاتی مواجه شدند و مدیر اجرایی تلگرام، پاول دورف نیز روز گذشته از عبور تعداد کاربران فعال این اپ پیام‌رسان از مرز ۵۰۰ میلیون کاربر خبر داد. بر اساس جدیدترین اعلام، ظرف ۷۲ ساعت اخیر، ۲۵میلیون کاربر جدید به این پیام‌رسان اضافه شده‌اند.دورف در روزهای اخیر در پیامی طعنه‌آمیز خطاب به مدیران واتس‌اپ، رمز موفقیت و محبوب بودن تلگرام میان کاربران را «احترام به کاربران» عنوان کرده بود. رویکرد تلگرام نسبت به کاربران خود نیز در روزهای اخیر واکنش‌های جالبی را از سوی رسانه‌های مختلف دریافت کرده است. در پی اغتشاشات اخیر آمریکا، بخش قابل ملاحظه‌ای از شبکه‌های اجتماعی آمریکایی اقدام به تعلیق یا مسدود کردن حساب‌های کاربری متعلق به دونالد ترامپ و افراد نزدیک به وی کردند که این امر واکنش‌های متفاوتی را حتی از سوی سیاست‌مدارانی مانند آنجلا مرکل، صدراعظم آلمان، درباره رویکرد شبکه‌های اجتماعی نسبت به مفهوم آزادی بیان در پی داشت. اندکی پس از کوتاه شدن دست ترامپ از شبکه‌های اجتماعی معروفی مانند توییتر، فیس‌بوک، اینستاگرام و.... وی به پیام‌رسان تلگرام پیوست و شروع به اشتراک‌گذاری اطلاعاتی از طریق کانال اختصاصی خود با کاربران کرد.

 

  مقایسه امنیت پیام‌رسان‌های مختلف

در سال‌های اخیر وب سایت‌های مختلفی اقدام به رتبه‌بندی پیام‌رسان‌ها در زمینه ایجاد امنیت کافی برای اطلاعات خصوصی کاربران کرده‌اند. در سنجش‌هایی که صورت می‌گیرد، رمزنگاری نقطه به نقطه (end-to-end-entprtion) یکی از مهم‌ترین مواردی است که مورد توجه قرار می‌گیرد. مدتی است که نام اپلیکیشن سیگنال، به‌عنوان امن‌ترین پیام‌رسان دنیا بر سر زبان‌ها افتاده است. این امر زمانی قوت گرفت که ایلان ماسک در توییتی، کاربران را به نصب این اپ تشویق کرد و همین امر موجب افزایش یکباره تعداد نصب‌های جدید این پیام‌رسان شد. در ادامه به مقایسه ویژگی‌های تعدادی از پیام‌رسان‌هایی که امن‌ترین پیام‌رسان‌های دنیا لقب گرفته‌اند می‌پردازیم.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11068662.html



:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

می‌گویند کامپیوترهای کوانتومی به راحتی قادر به شکستن الگوریتم‌ رمزنگاری فعلی هستند و همین می‌تواند ساختار فعلی اینترنت را به‌طور کامل به هم بریزد. دو کشور آمریکا و چین برای دسترسی سریع‌تر به این سیستم تکنولوژیک میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری کرده‌اند. سیستمی که به کمک آن بتوانند صنعت پردازش و محاسبه جهان را متحول کنند. سوال اما این است که چه کسی زودتر تر از بقیه به این تکنولوژی دست پیدا می‌کند. 

 

سال ۱۹۹۴، زمانی‌که کامپیوترها به وفور امروز نبود، یک ریاضی‌دان به نام «پیتر شُر»، چیزی را اختراع کرد که یک اتفاق بزرگ محسوب می‌شود. وی در سیستم خود از نوعی عملیات پردازشی به نام factoring استفاده کرد، که بعدها تبدیل به پاشنه آشیل اینترنت شد. البته آقای شُر آن زمان هیچ کامپیوتری نداشت که بتواند چنین سیستم پیچیده‌ای را روی آن پیاده کند. او تنها یک الگوریتم و یک یک برنامه نوشته بود که مخصوص یک ماشین فرضی بود، دستگاهی که یک روز بتواند مانند آنچه در مکانیک کوانتوم آمده، اجزای اتم‌ها و دیگر قسمت‌های مربوط به اتم‌ها را نشان داده و همچنین بتواند محاسباتی را انجام دهد که کامپیوترهای معمولی از انجام آن عاجز هستند. او حتی نمی‌دانست که پیاده شدن این الگوریتم ممکن است به هزاران و شاید حتی میلیون‌ها سال زمان نیاز داشته باشد. آقای شُر در سال ۱۹۹۴ در مقاله‌ای نوشت: «سوال اینجاست که آیا استفاده از مکانیک کوانتوم در یک کامپیوتر حقیقتا قدرت پردازشی کامپیوتر را بالا می‌برد؟» سوال آن روز او را حالا در دنیای امروز می‌توان پاسخ داد. سال گذشته یک تیم از شرکت گوگل به دستاورد جدید پردازشی رسید که «quantum supremacy» یا «برتری کوانتومی» نام دارد و زمانی اتفاق می‌افتد که یک کامپیوتر کوانتومی محاسبه‌ای سریع‌تر از کامپیوترهای معمولی انجام می‌دهد.

 

دو کارمند گوگل، جاش مارتین و همکارش در پستی وبلاگی در این باره نوشتند: «ماشین ما محاسبه مدنظر را در ۲۰۰ ثانیه انجام داد، در حالی که حتی پرسرعت‌ترین سوپر کامپیوتر دنیا برای انجام چنین محاسبه‌ای ۱۰ هزار سال نیاز دارد.» ماه گذشته نیز یک تیم تحت مدیریت Pan Jianwei در دانشگاه علوم و تکنولوژی چین، در ژورنال Science اعلام کردند که سیستم کوانتومشان، محاسبه‌ای را ۱۰۰ تریلیون بار پرسرعت‌تر از کامپیوترهای معمولی انجام داد که رکورد گوگل را هم شکسته است.

 

در هر دو خبر، نمونه‌های اولیه یک ماشین نیز نمایش داده می‌شود که در یک آزمایشگاه مشغول انجام محاسبه هستند، محاسبه‌ای که از هر جنبه‌ای که فکرش را کنید، بعید به نظر می‌آید که روزی به درد انسان‌ها بخورد.

 

هنوز هیچ‌کس ادعا نکرده که می‌تواند از الگوریتم آقای شُر استفاده کند اما ظاهرا سرمایه‌گذاری‌های سنگینی به این منظور انجام می‌شود و صدها مهندس و متخصص از شرکت‌های بزرگی مانند گوگل، IBM و آمازون گرفته تا دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی تلاش می‌کنند تا اولین نفری باشند که این تئوری را عملی می‌کنند.

 

این گروه‌ها صرفا به دنبال کامپیوترهای پرسرعت‌تر نیستند بلکه می‌خواهند روش اساسی متفاوتی برای صنعت پردازش ابداع کنند. کامپیوترهای کوانتومی می‌توانند منجر به انقلاب صنعتی مانند تولید ریزتراشه‌ها شوند، که توانست تاثیر عظیمی در صنعت اینترنت و تکنولوژی ایجاد کند. زیرمجموعه‌های کاربردی محاسبات دیجیتال به قدری وسیع است که می‌تواند قدرت زیادی در حوزه‌هایی مانند هوش‌مصنوعی وارد کند. چین از آن دسته کشورهایی است که مدت‌هاست در تکنولوژی کوانتوم سرمایه‌گذاری کرده است. این کشور در سال ۲۰۱۶ ماهواره‌ای به فضا اعزام کرد که در آن قدرت رمزنگاری کوانتوم - و نه صرفا پردازش کوانتوم - به نمایش گذاشته شد. البته در این حوزه نوین رمزنگاری کوانتوم، از تکنولوژی مشابه حوزه پردازش کوانتومی استفاده می‌شود.

 

بسیاری در این بین نگرانند که آمریکا، در حوزه کوانتوم، جایگاه برتر خود را به چین واگذار کند، زیرا برخلاف چین که در این زمینه فعال بوده، آمریکا ظاهرا استراتژی‌های محافظه‌کارانه‌تر و کم سر و صداتری در این زمینه در پیش گرفته است.

 

اما یکی از اصلی‌ترین مسائلی که در زمینه این حوزه جدید نگران‌کننده است، مساله امنیت است. زمانی که تکنولوژی کوانتومی همه‌گیر شود، چه اتفاقی برای حریم شخصی و تمام رمز و رازهای کاربران می‌افتد؟ آیا ممکن است یک روز از خواب بلند شویم و بفهمیم که چین تمام ایمیل‌های ما را خوانده است؟ آیا الگوریتم شُر می‌تواند تبدیل به تهدید شود؟

 

  معنی «برتری کوانتومی» 

جان مارتین از متخصصانی است که از دهه ۱۹۸۰ در زمینه کامپیوترهای کوانتوم تحقیق می‌کند. او می‌گوید: «قبل از اینکه حتی کلمه «کیوبیت» اختراع شود (کیوبیت qubit اساسی‌ترین قسمت اطلاعاتی در یک کامپیوتر کوانتوم است) -مشابه bit در کامپیوترهای معمولی اما با تفاوت‌های مهم-یک بیت می‌تواند یا صفر یا یک باشد، یک کیوبیت می‌تواند همزمان، هر دو باشد یا هر چه که بین این دو عدد است. یک بیت، یک قسمت کوچک از شارژ الکتریکی در یک تراشه سیلیکونی است، که کامپیوترهای کلاسیک از آنها استفاده کرده و عملیات‌های پردازشی خود را انجام می‌دهند. اما یک کیوبیت، یک اتم یا ذره زیر اتمی است که اطلاعات را به روشی منحصر به فرد و بر اساس قوانین کوانتوم ذخیره می‌کند. به عبارت دیگر، بیت، قسمتی جداگانه از اطلاعات است و یک کیوبیت، جزئی از مجموع اطلاعات است که با دیگر کیوبیت‌ها گره خورده است.

 

منبع: https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11066961.html



:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

در این نوشتار سعی شده است تا راهکار های ارائه شده، قابل کاربرد برای اکثر سیستم های تلفنی بر پایه IP باشد، اما به دلیل رایج بودن سیستم های تلفنی مبتنی بر نرم افزارهای متن مفتوح همچون Asterisk و FreeSwitch، سیستم استریسک در نمونه ها بکارگرفته شده است.

لایه های امنیتی VoIP
برقراری امنیت حائز لایه های مختلف می باشد؛ به عبارت امنیت تلفن ویپ سایر در جهت امن سازی یک سیستم، باید سطوح مختلفی از امنیت را پیاده سازی کرد. لایه هایی شامل فایروال، پناه دادن هویت و مانیتورینگ از دسته آن می باشد. این معماری ساده ترین سطوح امنیتی را پوشش می دهد، به طوری که با پیاده سازی درست این لایه ها و تکنیک های پسندیده و پیوسته با آن ها، می تاب امنیت سیستم را به چهره قابل توجهی شفا بخشید. شاید همانطور که در سرآغاز اشاره شد، برای افزایش سطح امنیت، شمار لایه ها و گونه ابزارهای مرتبط با هر لایه، تغییر خواهد کرد.

حملات درونی و یا خارجی
یکی سایر از مسائل مهم که کمتر به آن توجه می شود، منشا تهدیدات امنیتی است. معمولا تصور می شود که حملات فقط منشا اینترنتی و بیگانه دارند، این در صورتی است که تهدیدات امنیتی درونی نادیده گرفته می شوند؛ در حالی که از داخل، دسترسی به منابع سیستم راحت تر بوده و بسیاری از فیلترهای امنیتی هستی نخواهد داشت.



:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

VLC در ماه فوریه ۲۰۲۱ ‌بیست‌ساله شد. این اپلیکیشن محبوب پخش مولتی‌مدیا روی سیستم‌های مختلف بیش از ۳٫۵ میلیارد بار دانلود شده است و هر روز به این تعداد افزوده می‌شود. به گزارش GSM‌Arena، روند توسعه نسخه چهارم این اپلیکیشن به‌زودی به پایان می‌رسد و انتظار می‌رود در ماه‌های آینده راهی بازار شود.

VLC 4

VLC 4 از رابط کاربری جدیدی برخوردار خواهد بود و یک ویژگی بسیار مهم به نام Moviepedia Project پیش روی کاربران قرار می‌دهد. این ویژگی قصد دارد به رقیب جدی IMDB تبدیل شود و حالتی شبیه به ویکی‌پدیا دارد که کاربران در آن نقش مهمی ایفا می‌کنند.

پخش ویدیو در VLC 4

نسخه ۴ اپلیکیشن VLC تمرکز زیادی روی پخش اینترنتی دارد و به اکستنشن‌های تردپارتی وابسته خواهد بود. توسعه‌دهندگان در حال ساخت نسخه‌ای از VLC هستند که در مرورگرهای اینترنتی هم کار کند. از طرف دیگر، VLC 4 از نظر امنیت بهبود زیادی نسبت به نسخه‌های قبلی پیدا می‌کند.

 منبع:

https://www.zoomit.ir/software-application/368007-vlc-4-coming-later-this-year/



:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

همکاری بلک‌بری و TCL سال گذشته میلادی به پایان رسید؛ اما تنها چند ماه زمان نیاز بود تا خبر ساخت گوشی بعدی بلک‌بری تأیید شود. گوشی‌های جدید بلک‌بری توسط OnwardMobility ساخته می‌شوند و به نظر می‌رسد این شرکت، تا چند وقت دیگر اولین گوشی بلک‌بری با پشتیبانی از 5G را راهی بازار می‌کند.

به گزارش GSM‌Arena، این گوشی بلک‌بری ظاهری بسیار آشنا برای علاقه‌مندان به این برند دارد و از صفحه‌کلید فیزیکی استفاده خواهد کرد؛ اما برای این گوشی هوشمند از سخت‌افزار جدیدی استفاده شده است و همان‌طور که گفته شد، از 5G پشتیبانی می‌کند.

درحال‌حاضر OnwardMobility با همکاری فاک‎س‌کان در حال ساخت گوشی بعدی بلک‌بری هستند. این گوشی قرار است در آمریکای شمالی، اروپا و آسیا عرضه شود.

تمرکز محصولات بلک‌بری بر امنیت است و OnwardMobility به این موضوع در ساخت گوشی بعدی بلک‌بری توجه خاصی دارد.

 منبع:

https://www.zoomit.ir/mobile/368009-blackberry-phones-hardware-keyboards-5g/



:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی در نظر دارد برای حمایت از کسب‌وکارهای فعال در زمینه‌ی ارائه‌ی خدمات و فروش آنلاین و پشتیبانی از کسب‌وکارها و اصناف در استان‌های سراسر کشور و همچنین تشویق عموم مردم به خرید اینترنتی، طرح «هفته‌های خرید اینترنتی» را آغاز کند. این طرح از ابتدای اسفندماه به ‌مدت یک سال شروع به کار می‌کند.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی، در رویداد هفته‌های خرید اینترنتی، فرصت و بستری فراهم می‌شود که مردم در تمام کشور بتوانند سرویس‌های اینترنتی را در حوزه‌های مختلف تجربه کنند و کسب‌وکارهای محلی و مجازی در استان‌ها هم خدمات خود را در خدمت مخاطبان وسیع‌تر و متنوع‌تر قرار بدهند.

هدف از برگزاری این طرح، حمایت از کسب‌وکارها و اصناف محلی هر استان، حمایت از کسب‌وکارهای آسیب‌دیده در کرونا، ترویج فرهنگ خرید اینترنتی در تمام بخش‌های کشور، دسترسی کسب‌وکارهای محلی به بازاری به وسعت ایران، تأکید بر تمرکز زدایی از سرویس‌های اینترنتی، قطع زنجیره‌ی ویروس کرونا و محدود نماندن به پایتخت عنوان شده است.

بر این اساس، هر هفته یکی از استان‌های ایران میزبان تمامی کسب‌وکارهای مشارکت‌کننده در رویداد خواهد بود. جشنواره از استان کرمان آغاز خواهد شد. سال گذشته هم بازارگاه آنلاین ایران با همکاری اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی و وزارت ارتباطات برگزار شد.

به گزارش زومیت، کسب‌وکارهای علاقه‌مند به ثبت ‌نام در رویداد هفته‌های خرید اینترنتی باید عضو اتحادیه کسب وکارهای مجازی و دارای پروانه کسب باشند؛ در این صورت، آن‌ها می‌توانند با مراجعه به پنل عضویت خود و انتخاب بخش هفته خرید اینترنتی، به ثبت اطلاعات اقدام کنند. وب‌سایت فروش این کسب‌و‌کارها ازطریق نشانی اینترنتی ecfestival.ir در وب‌سایت اتحادیه نمایش داده می‌شود.

 منبع:

https://www.zoomit.ir/tech-iran/367830-ecunion-hold-festival-for-online-shopping-iran/



:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

نمی خواهم جمله نخ نمای « اینستاگرام به سرعت در حال تبدیل شدن به گرد از موثرترین ابزارهای بازاریابی در این روزهاست » را برای بار n ام تکرار کنم . احتمالا این روزها کل ما که کارمان فرآوری درونمایه یا دیجیتال مارکتینگ است بارها و بارها این جمله را شنیده ایم و بزرگترین مشکلی که هم با آن داریم این نیست که نمی دانیم این ایام اینستاگرام یا شبکه های اجتماعی سایر در بازاریابی و شناساندن برند مهم هستند بلکه سخت مان این است که نمی توانیم از آنها به نکوداشتن برای بازاریابی بهره‌گیری نماییم و با این حجم از محتوایی که هر روز در این شبکه ها توزیع می شود چه بسا خیلی خوش بینانه باشد که فکر کنیم می توانیم به راحتی و بدون داشتن استراتژی در این مکان کامیاب باشیم .

اما اگر چم و خم شغل را یاد بگیریم و بدانیم که چه گونه محتوایی را در چه زمانی باید منتشر کنیم بی گمان در مدت زمان کمتری می توانیم به نتیجه دلخواه مان برسیم .

البته توجه کنید که این ایام بازاریابی اینستاگرامی تنها به انتشار محتوای درست در زمان صحیح خلاصه نمی‌شود بلکه مشابه هر شبکه اجتماعی دیگر باید روی برقراری ارتباط و تعامل با بیننده بیشتر از هر زمان دیگری تمرکز کنیم .

اینستاگرام زمانی که متولد شد و پا به این گیتی گذاشت تنها در حتماً یک آلبوم عکسی از زندگی یومیه افراد بود که برادر داشتند گوشه هایی از لحظه های حیات خودشان را با سایرین به اشتراک بگذارند ، اما مشخصا این روزها با تولد اینفلوئنسرها و میکرو اینفلوئنسرهای رنگارنگ بیشتر شبیه بازاری برای تبلیغ و برند سازی کسب و هاست لغایت تنها یک شبکه اجتماعی دوستانه ! و البته در این شرایط اگر میخواهیم در تبلیغ و برندسازی موفق باشیم دقیقا باید همان حالت دوستانه و جذاب و سرگرم کننده را حفظ نماییم .

و مشخصا برای موفقیت در اینستاگرام هم مهمترین چیزی که هستی دارد تولید محتوای چیره دست و متنوع و متناسب با نیاز برند است .

 

معرفی نوع محتوا برای بازاریابی اینستاگرامی
۱. استوری های اینستاگرام
استوری قراردادن یا در اینستاگرام را این ایام کمتر کسی هست که نشناسد و دست کم یکبار متعلق به کاربرد نکرده باشد . تجزیه و تحلیل های زیادی اثر دیتا است که استوری ها نسبت به پست ها بیشتر دیده می شوند و تعامل بیشتری هم برپایی میکنند . بعد ما به عنوان برند و کسب و کاری که می خواهیم در فرآوری محتوای اینستاگرام حرفه ای عمل کنیم باید بتوانیم استوری های جذاب و برادر داشتنی و سرگرم کننده برای مخاطب فرآوری کنیم .

استوری ها قابلیت های جذاب و زیادی دارند :

اول اینکه مانند یک فیلم جذاب پشت سر هم از جلوی چشم بیننده میگذرند و نیازی نیست بیننده برای فهمیدن جستار متن طولانی و کپشن بخواند
وارد شدن از راه استوری به سایت زیاد راحت است و فقط بس است که بیننده با انگشت خودش صفحه را بالا بکشد . همین !
اگر صفحه شما در حالت بیزینس پروفایل اینستاگرام باشد به راحتی می توایند لینک صفحه خرید و یا لندینگ پیج سایت خودتان را در استوری بگذارید
در استوری اینستاگرام امکان برگزاری مسابقه و نظرسنجی های جذاب برای افزایش بیشتر تعامل با بیننده وجود دارد
علاوه بر این شما می توانید اگر پستی منتشر کردید تازه و لینک آن را استوری بگذارید که بیننده های بیشتری آن را ببینند و در جریان انتشار پست شما پیمان بگیرند
باز هم یک قابلیت جذاب دیگر استوری ها قراردادن یا روزشمار یا ساعت آمار برای برپایی محدودیت زمانی برای کدهای تخفیف فروش محصولات است
یک مشکلی که پیش ها استوری ها داشتند این بود که بعد از 24 ساعت همه استوری ها منزه میشد و به این شکل اگر شما یک محتوای ارزشمند تولید میکردید همش از اینکه 24 ساعت دیگر حذف می شود و شدنی است برخی از مخاطبان تان آن را ندیده باشند دل تان میسوخت . اما این روزها با برپایی قابلیت هایلایت اینستاگرام شما می توانید استوری هایی که به نظرتان جذاب و ارزشمند هستند را در بخش بندی های گوناگون اندوخته کنید . این استوری‌های هایلایت شده زیر بیو صفحه شما نمایش داده شده و می‌توانند برای تاکید بر تبلیغاتی خاص، محصولات رایگان، اخبار و اطلاعیه‌ها ، پشت صحنه اتفاقات یومیه کسب و کارتان ، موعد ارائه محصولات جدید یا تخفیف های اعجاب انگیز و … بهره‌گیری شوند.

نکات مهم در فرآوری محتوای استوری های اینستاگرام :

۱. چند ثانیه نخست استوری باید از لحاظ تصویری برای مخاطب قصد جذاب باشد.

۲. اسم برند خودتان را به چهره لوگو یا خطی به استوری اضافه کنید.

۳. تا جایی که برای تان امکان دارد استوری هایی با صدای خودتان و یا موسیقی متن فرآوری کنید .

۴. برای روزهای خاص و مناسبتی استوری های گزیده تر تولید کنید که متناسب با حال و هوای روز باشد .

۵. در صورت امکان هم از اینفلوئنسرها یا میکرو اینفلوئنسر ها برای گسترش و انتشار اغلب استوری های تان کاربرد کنید

تولید محتوای چرخ و فلکی در اینستاگرام
تولید محتوای چرخ و فلکی در اینستاگرام
۲. محتوای تصویری چرخ و فلکی
یکی از محتواهای جذاب و پر پیرو برای مخاطبان اینستاگرام همین تصاویر چرخ و فلکی در اینستاگرام است . این نوع درونمایه پس از ویدیو بیشترین نرخ تعامل و بازخورد مخاطب را دارد. به کمک این تصاویر شما می توانید یک سرگذشت دنباله دار جذاب برای مخاطب بسازید که کاربر تنها با جنبش انگشت به چپ و راست می تواند تصاویر آلبومی شما را ببیند. این تصاویر می توانند از لحظه تولد یک فرآورده الی زمان ارائه آن به بازار یا مراحل تعلیم یک تکنیک خاص یا مراحل پخت یک غذای لذیذ و… باشند .

این گونه محتوا همانگونه که از اسمش پیداست مخاطب را سوار یک چرخ و فلک جذاب میکند و او را می چرخاند و او را یاد دوران کودکی و لذت چرخ و فلک سوار شدن می اندازد و به همین خاطر برای مخاطبان جذابیت فوقانی دارد .

۳. ویدیوهای زنده
لایو اینستاگرام یا ضبط ویدئو زنده در اینستاگرام و به اشتراک قراردادن یا لحظه ها بدون هیچ سانسور و ویرایشی می تواند احد از جذاب ترین محتواها را برای بیننده بسازد . مفتوح هم احد سایر از قابلیت های جذاب اینستاگرام این است که این فیلم ها و ویدئو ها را می توانید به اشتراک بگذارید لغایت افرادی که نتوانستند پخش زنده را ببینند به ضبط شده ویدئو دسترسی داشته باشند . در موعد توزیع زنده هم شما می توانید سرنوشت کامنت گذاری را صریح کنید و نظرات بیننده ها را هم بخوانید و بستگی نزدیک تری با آنها داشته باشید . ( البته اگر مخاطبان با فرهنگی داشته باشید و شروع نکنند به گفتن فحش و بد و بیراه و…

:: بازدید از این مطلب : 82

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

طرح تبدیل هایما اس ۷ توربوشارژ در بهمن ۹۹ اعلام شد. شرکت ایران خودرو برای انجام تعهدات هایما S7 از طرح تبدیل به سایر محصولات قابل عرضه استفاده می‌کند.

شرکت ایران خودرو برای مشتریانی که در گذشته خودرو هایما اس ۷ توربوشارژ اتوماتیک با موعد تحویل شهریور ۹۸ را ثبت نام کرده بودند، دعوتنامه تسویه حساب را ارسال کرد که در آن محصولات قابل تبدیل با این کراس اوور چینی نیز مشخص شدند. دعوتنامه هایما S7 توربوشارژ (چهار ایربگ) با موعد تحویل شهریور ۹۸ با قیمت ۲۰۰ میلیون تومان و با موعد تحویل ۳۰ روزه برای مشتریان صادر شده است که مشتریان این خودرو می‌توانند طبق جدول زیر از طرح تبدیل برای خودرو ثبت نامی خود استفاده کنند:

طرح تبدیل هایما اس ۷ توربوشارژ – بهمن ۹۹

  • مشتریان می‌توانند یکی از سه طرح زیر را انتخاب کنند.
نام خودرو ثبت نامی محصول جایگزین قیمت موعد تحویل
هایما اس ۷ توربوشارژ ۱.۸ (چهار ایربگ) هایما اس ۷ پلاس توربوشارژ ۲۳۰ میلیون تومان ۳۰ روز
هایما اس ۷ توربوشارژ (۲ ایربگ) ۲۰۲ میلیون و ۶۱۴ هزار تومان ۱۵ روز
دنا پلاس توربو دستی

 

+

پژو ۲۰۷ اتوماتیک

۱۰۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان ۳۰ روز
۱۱۵ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان
 

مرتبط با مطلب

 
 
 منبع:


:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

در سال‌های اخیر، شرکت اچ ام دی گلوبال چندین گوشی کلاسیک Nokia را بازتولید و روانه بازار کرد. شاید به زودی نوکیا ۳۶۵۰ هم به این جمع اضافه شود.

 

عرضه‌ی پرتعداد گوشی های موبایل توسط نوکیا در ایام قدیم، دست این کمپانی را برای امتحان طراحی‌های مختلف، باز گذاشته بود. برخی از مدل‌ها مانند نوکیا ۳۳۱۰ به علت دوام بالا، محبوبیت جهانی پیدا کردند. برخی دیگر مانند نوکیا ۸۱۱۰ با طراحی سمبلیک خود ماندگار شدند. اما پربیراه نیست اگر بگوییم نوکیا ۳۶۵۰ مورد بی‌مهری قرار گرفت؛ گوشی خاصی که می‌تواند در مسیر احیا قرار داشته باشد.

هنگام عرضه در سال ۲۰۰۳، این گوشی به یک اندازه محبوب و منفور بود. نوکیا ۳۶۵۰ به جای صفحه کلید سنتی T9، دکمه‌هایی با چیدمان دایره‌ای داشت. با همین طراحی متفاوت، بسیار جلب توجه می‌کرد؛ اما این تغییر، مورد پسند بسیاری از کاربران واقع نشد.

نوکیا 3650

انصافا نیز تایپ کردن با آن مشکل بود و یافتن بی‌دردسر حروف، به مدتی تمرین نیاز داشت. در واقع، کاربران باید ترک عادت می‌کردند و الگوی تازه‌ای را برای تایپ می‌آموختند.

 

 

باید دید آیا واقعا نوکیا ۳۶۵۰ جایی در پروژه‌های احیای کمپانی دارد یا خیر؟ ناگفته نماند تلاش HMD تاکنون این بوده است که گوشی های بازتولید شده‌ی نوکیا علاوه بر نوستالژیک بودن، کارایی هم داشته باشند؛ پس شاید مدل جدید ۳۶۵۰ نیز دست‌خوش تغییراتی شود.

البته شرکت فنلاندی انتخاب‌های دیگری هم برای بازتولید دارد. مثلا بعضی از مدل‌های قدیمی که با داشتن صفحه لمسی و کنترل گیمینگ، جلوتر از زمان خود بودند.

 



:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 بهمن 1399 | نظرات ()