نوشته شده توسط : ساحل

VOIP مخفف عبارت Voice Over IP که به معنی صدا بر روی بستر IP و یا شبکه های کامپیوتری است . به زبان ساده تر تکنولوژی VoIP از ذیل ساخت شبکه آی پی یا همان شبکه های کامپیوتری برای انتقال صوت استفاده می کند و ارتباطات صوتی را روی شبکه بر پایه IP انتقال می دهد .بر خلاف انگاشت برخی ، شبکه آی پی لزوماً به معنای اینترنت نمی باشد و سیستم VoIP می تواند کاملا به صورت مستقل از اینترنت در شبکه های داخلی (LAN) شرکت ها و سازمان های گوناگون پیاده سازی شود و از امکانات گوناگون و پیشرفته آن بهره‌گیری رو کرد . به راستی یک مرکز تلفن VoIP می تواند جایگزین سانترال های سنتی و کهن می شود که نه فقط تمامی امکانات یک سانترال درونی را ارائه می دهد بلکه بسیاری از محدودیت های سانترال آنالوگ را ندارد و امکانات بسیار بیشتری را به شما ارائه می دهد .

امروزه حتی مخابرات برای انتقال ترافیک تلفن از یک مرکز مخابراتی به مرکزی سایر و یا حتی استانی سایر به جای به کارگیری ذیل ساخت جفت سیم مسی از تکنولوژی VoIP کاربرد می کند .

 

زیر ساخت مورد احتیاج جهت تاسیس یک مرکز تلفن VoIP :
برای تاسیس یک مرکز تلفن VoIP بیچارگی به هیچ نوع سیم کشی اضافه نیست و به راستی سیستم VoIP از همان کابل کشی شبکه کامپیوتری(LAN) استفاده می کند . بنابراین در ساختمان های نو ساز نیازی به سیم کشی تلفن نمی باشد . تمامی تجهیزات VoIP تحت شبکه می باشند و از همان پورت های موجود سوئیچ شبکه بهره‌گیری می کنند و حتی نیازی به افزودن سوئیچ شبکه و افزایش پورت های آن نیست .

 

 

 

برخی از مزایای سیستم های تلفنی ویپ :
مدیریت سیستم ویپ عموما به چهره Web Base و از راه رابط ساده گرافیکی اتمام می شود .

با به کارگیری سیستم ویپ هر کاربر می تواند به سادگی شماره درونی خویش را به میز جدید خویش منتقل کند .

در اکثر سیستم های تلفنی تحت شبکه محدودیتی در انتخاب برند هستی ندارد و در یک شبکه VoIP ساز و برگ با برندهای گوناگون با استفاده از یک استاندارد و پروتکل مشترک بین ساز و برگ ویپ به نام SIP می توانند به راحتی با یکدیگر ارتباط برپا کنند . همچنین شما می توانید از چندین مدل و چندین برند تلفن در یک پروژه بدون حقیر ترین مشکلی بهره‌گیری نمایید .

در VoIP تمام تنظیمات و دگرگونی ها بدون نیاز به حضور فیزیکی کارشناس و از طریق بعید قابل سپریدن است .

افزایش گنجایش در تعداد درونی ها و یا در خطوط شهری به راحتی و بدون محدودیت امکان پذیر است .

در سیستم های تلفنی تحت شبکه بیچارگی به سیم کشی مجزا نمی باشد و می توانید از همان بستر شبکه کامپیوتری کاربرد نمایید .

 

ویژگی های ویپ به طور چکیده دربرگیرنده موارد زیر می شود :
سیستم پاسخگوی خودکار IVR یا همان منشی دیجیتال

قابلیت توزیع پیام های مختلف برای زمان های خاص

قابلیت ضبط مکالمات

امکان راه اندازی صف انتظار زمانی که تعداد خط ها و تماس های ورودی شما از تعداد اپراتورهای پاسخگو بیشتر است .

گزارش گیری از تمام تماس ها

منبع : 

https://avashnet.com/voip/



:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از آغاز احداث مرکز داده بزرگ جنوب کشور در شیراز با سرمایه‌گذاری ۱۰۰۰ میلیارد تومانی همراه اول خبر داد. به‌گفته‌ی محمد جواد آذری جهرمی، این مرکز داده با ۳۰۰ رک ظرفیت، پنج برابر بزرگ‌تر از مرکز داده فعلی شیراز است.

به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات، محمد جواد آذری جهرمی اضافه کرد که مرکز داده بزرگ جنوب کشور  می‌تواند به مرکز اصلی فناوری اطلاعات کشور تبدیل شود و همچنین زیرساخت‌های لازم برای کسب و کارهای حوزه اقتصاد دیجیتال را فراهم ‌کند.

به گزارش همراه اول، پروژه ایجاد دیتاسنتر بزرگ جنوب کشور ماه گذشته آغاز شده و قرار است ظرف مدت ۱۸ ماه تکمیل شود. همراه اول می‌گوید احداث این مرکز، اقدامی در راستای پیاده‌سازی ظرفیت‌های لازم برای اجرای سرویس‌های شبکه ملی اطلاعات است و ظرفیت چشم‌گیری برای استارتاپ‌ها، زیرساخت‌های ابری و کمک به تحقق رویای دیجیتال ایرانیان جنوب کشور ایجاد خواهد کرد.

البته این پروژه متفاوت از پروژه‌ی «ابر ایران» است که در نظر دارد زیرساخت‌های مراکز داده استانی در هشت استان را که در دست سازمان فناوری اطلاعات بودند، دراختیار دو کنسرسیوم برنده در مزایده قرار دهد تا خدمات ابری را در شهرهای تبریز، مشهد، قم، همدان، شیراز، اصفهان، اهواز و کرج توسعه دهند.

منبع : 

https://www.zoomit.ir/tech-iran/369137-datacenter-south-iran-shiraz-mci-investment/

 



:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

شماری از کاربران در ساعات اخیر متوجه شده‌اند که اینستاگرام و واتساپ برای‌شان کار نمی‌کند. به‌گزارش سی‌نت، بررسی‌ها نشان می‌دهد اختلال جهانی در اینستاگرام و واتساپ و فیسبوک مسنجر ایجاد شده است. مطابق داده‌های DownDetectorَ، قطعی سه سرویس تحت مدیریت فیسبوک نخستین بار در ساعت ۲۰:۳۰ به‌وقت تهران اتفاق افتاده است. 

کاربران گفته‌اند به‌هنگام تلاش برای ارسال پیام در واتساپ و فیسبوک مسنجر به خطا برخورده‌اند. اپلیکیشن اینستاگرام پست‌های جدید را نشان نمی‌دهد و خطای «عدم تازه‌سازی فید» روی صفحه ظاهر می‌شود. فیسبوک فعلا به درخواست خبرنگاران برای شفاف‌سازی در این زمینه پاسخ نداده است. بسیاری از مردم در ساعات گذشته مباحث مختلفی درباره‌ی قطعی واتساپ و اینستاگرام در توییتر مطرح کرده‌اند.

منبع: 

https://www.zoomit.ir/software-application/369152-instagram-whatsapp-facebook-messenger-down/

 



:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 فروردين 1400 | نظرات ()