نوشته شده توسط : ساحل

شبکه های اجتماعی در حال حاضر بهترین افزار برای پیوستگی با مخاطبین محسوب می شود و شما برای حفظ این بستگی باید به طور پیوسته در این شبکه ها حضور داشته باشید، با رعایت این نکات می توانید روند رو به رشدی را برپایی کرده و نتایج بهتری در فرآوری محتوا برای شبکه های اجتماعی بدست آورید. مشکل است که دائم با واپسین تکنیک‌های مطلب نویسی در شبکه‌های اجتماعی پیش برویم. اما همش نکاتی هست که برای مطلب قراردادن یا باید آن‌ها را بدانیم و رعایت کنیم:

 

 

1. مطالبی بگذارید که ارزش به اشتراک گذاری فوقانی دارند:
باید مطالبی منتشر کنیم که ازنظر سایرین و دوستانمان ارزش به اشتراک گذاری بالایی داشته باشند. کوشش کنید در اثناء درج مطلب به این جستار دقت کنید که چرا باید این مطلب را سایرین به اشتراک بگذارند! اگر بتوانید محتوایی فرآوری کنید که سبب انتشار مجدد توسط تعقیب کنندگان شما بشود، به راحتی توسط دیگران خودتان را شناسایی می کنید.

 

2. با قصد و قصد مطلب بگذارید:
به مخاطبان خویش با گذاشتن مطالب هدفمند مقاوم کنید شما اگرچه احتمالاً خیلی چیره دست نباشید اما به اصول چیره دست این پیشه اهمیت می‌دهید. فقط تولید درونمایه کافی نیست، شما باید از فرآوری محتوای خود هدفی داشته باشید و این را به بیننده نیز انتقال دهید.

بیشتر بخوانید: (SMM) بازاریابی در شبکه های اجتماعی چگونه مارا به هدفمان می رساند؟

 

3. سرتیترهای عالی و مهم برگزیدن کنید:
چه مطلب شما اختصار باشد و چه بلند، باید از سرتیترهای عالی و مهم استفاده کنید تا در شبکه‌های اجتماعی گزینه ای مناسب برای به اشتراک گذاری گزینش شوید. چرا که اولین چیزی که از یک مطلب یا پیام قابل رؤیت است و معمولاً برای کل مهم‌ترین دسته به حساب می‌آید، سرتیتر یا موضوع اصلی آن مطلب یا پیام می‌باشد.

 

4. عملکرد کلی خود را شفا بدهید:
ثابت شده است هرچه درونمایه شما اغلب باشد کنترل کیفیت آن پیچیده تر می‌شود. سعی کنید هوشمندانه ولی ساده عمل کنید و به یاد داشته باشید طولانی بودن ریشه-بن-بیخ نیست بلکه کیفیت اصل می‌باشد. پس کیفیت را به کمیت ترجیح دهید. زمانبندی پسندیده و ثابت قدم بودن در فرآوری محتوا یک اصل مهم است که باید به آن متعهد باشید.

 

 

5. برای ارتقای توان کلیدواژه‌ها پست‌های بلند هم بگذارید:
مطالب بلند بالا نیز گاهی برای ارتقای توان کلیدواژه‌ها در متن‌های طولانی احتیاج است. در نکته پیش اشاره به کیفیت شد ولی می توان با تولید محتوای ارزشمند و طولانی البته با فاصله های زمانی زیاد به کیفیت کلمات کلیدی مطالب و وانگهی ارزش مطالب تان بیافزایید.

بیشتر بخوانید: چگونه راهبرد شبکه های اجتماعی خویش را شفا دهیم؟

 

6. محتویات طولانی تر بک لینک‌های بهتری می‌سازند
همانطور که می دانید فرآوری محتوای طولانی سبب افزایش کیفیت آن مطلب می شود و همچنین اغلب به اشتراک گذاشته می‌شوند. اگر به تعقیب برپایی کردن بک لینک های مستحکم برای سایت خویش هستید فرآوری محتوای طولانی را در ارجعیت قرار دهید.

بیشتر بخوانید: چگونه با استفاده از شبکه های اجتماعی سایت خود را سئو کنیم؟

 

 

7. برای مطالب تارنگار خود از سررسید بندی استفاده کنید و آن‌ها را مرور کنید:
زمانی که مقالات طولانی تر می‌نویسید، آن را به صورت موعد بندی شده مورد بازبینی و ویرایش قرار دهید. با این شغل نه تنها مطالب خویش را به روز نگه می‌دارید، بلکه طی دو یا سه بار ویرایش، تقریباً اکثر ایرادات آن را مرتفع می‌کنید. همچنین می توانید با تعیین سررسید مناسب برای انتشار مطالب بعدها در تارنما خودتان و در شبکه های اجتماعی همش سایت و شبکه های اجتماعی خویش را بروز نگه دارید.

 

8. از عکس‌های بزرگ‌تر و بهتر، بیشتر کاربرد کنید:
اگر خواهان جلب پروا اغلب خوانندگان مطالب خویش هستید، اگر می‌خواهید آن‌ها از خواندن مطالب طولانی شما خسته نشوند می‌بایست آن‌ها را با عکس‌ها و عکس ها جذاب دلگرمی کنید. عکس‌های جالب بازدید کنندگان را دلگرمی به مطالعه متن مربوط به آن‌ها می‌کنند. نه تنها عکس‌ها و تصاویر، بلکه به کارگیری عناصر گرافیکی نیز بسیار مفید می‌باشد.


نکته مهم اینجاست که باید از کیفیت و پیوسته بودن آن‌ها با پست و محتوای مطلبتان اطمینان حاصل کنید. رعایت این موارد به مقدار زیادی کاربران را تحریک به ایجاد بستگی می‌کند. نتایج تحقیقات نشان می‌دهد، به کارگیری عکس ها با کیفیت در فیسبوک به افزایش میانگین 53 درصدی اشتراک گذاری‌ها انجامیده است. در ضمن به کارگیری تصاویر مایه شده است که نظرات (Comments) مطالب نیز با بیش از 104% افزایش رو به رو شود.

 

9. از تکرار اجتناب کنید:
اگر می‌خواهید روی یک واژه کلیدی تمرکز کنید و متعلق به در چند مطلب یا چند پست کاربرد کنید، بهتر است از تکرار کردن ایده اصلی محتوای پیوسته با آن کلمه امتناع کنید. هیچ وقت کوشش نکنید با تکرار بسیار کلمات یا جملات و عبارات خاص، ایده ذهنی خویش را به خوانندگان تحمیل کنید.

 

تولید محتوای مناسب برای شبکه های اجتماعی

10. از دکمه‌های اشتراک گذاری در پایین هر مطلب کاربرد کنید:
با پیمان دادن دکمه‌های به اشتراک گذاری محتوای رسانه ای شبکه‌های اجتماعی، امکان اشتراک گذاری را برای خوانندگان مطالبتان راحت تر کنید. به گزیده تر برای مطالب طولانی، این برای کاربران مشکل است که به ابتدای متن برگشته و دنبال رهسپار برای به اشتراک گذاری بگردند. در این حالت 90% از نظر خویش منصرف می‌شوند.

 

فراموش نکنید راحتی کاربران نخستینگی آن‌هاست. پس این اولویت برای شما هم باید ارجحیت داشته باشد. در این صورت، قرار دادن دکمه‌های اشتراک گذاری در واپسین،انجام هر متن حرکتی عاقلانه و آرمانی می‌باشد و خوانندگان به محض اینکه متن را لغایت پسین خواندند می‌توانند در همان لحظه به سرعت آن را به اشتراک بگذارند.



:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

 

۳۰ سال از زمانی که شرکت زیراکس اولین موس تجاری دنیا را رونمایی کرد می گذرد. شاید اغراق نباشد که بگوییم موس طلیعه دار عصر جدیدی در دنیای کامپیوترهای شخصی بوده است. کاربرانی با کمترین دانش می توانند تنها از روی شکل ها و با کلیک کردن، کار با کامپیوتر را تجربه کنند.

در ادامه این مطلب به بررسی تاریخچه موس ها از توپ های بولینگ قدیمی تا کنترلرهای ذهنی آینده می پردازیم.

 

۱. اولین گوی غلطان (trackball):

 

تاریخچه موس کامپیوتر (+عکس)

 

اولین وسیله ورود اطلاعات به کامپیوتر که توسط حرکات دست کنترل می شد و مکان نما را جابجا می کرد، در سال ۱۹۵۲ توسط نیروی دریایی سلطنتی کانادا اختراع شد. این ابزار در حقیقت یک توپ بولینگ فایو-پین کانادایی بود که بر روی یک سخت افزار ویژه سوار شده بود. این سخت افزار می توانست جهت چرخش توپ بولینگ را تشخیص داده و این اطلاعات را به حرکات روی صفحه کامپیوتر تبدیل کند. از آنجا که این اختراع متعلق به یک پروژه کاملا سری نظامی بوده، بنابرین حق امتیاز آن هیچ گاه ثبت نشده است.

 


۲. اولین موس:

 

تاریخچه موس کامپیوتر (+عکس)

 

اولین قطعه سخت افزاری که ما آن را به عنوان جد موس های مدرن امروزی می شناسیم، در سال ۱۹۶۳ توسط داگلاس اینگلبارت آمریکایی تولید شد. این ابزار برای ثبت حرکات در دو جهت، از دو چرخ قائم استفاده می کرد و می توانستید آن را مانند موس های امروزی در دست تان بگیرید.

 


۳. اولین موس با گوی غلطان:

 

تاریخچه موس کامپیوتر (+عکس)

 

این گجت محصول سال ۱۹۶۸ شرکت Telefunken Rollkugel آلمان است. این موس در زیر خود یک گوی غلطان کوچک داشت و تنها یک دکمه برای کلیک بر روی آن پیش بینی شده بود. کاربرد آن هم برای رسم تصاویر گرافیکی وکتور بود.

 


۴. اولین موس نوری:

 

تاریخچه موس کامپیوتر (+عکس)

 

موس های با قطعات متحرک مکانیکی مقداری غیر قابل اعتماد و ناپایدار بودند. زیراکس در اواخر دهه ۱۹۷۰ میلادی، برای بهبود کارایی، در مقابل موس های گوی غلطان، اولین موس نوری را با نام Alto معرفی کرد. این موس از ال ای دی و سنسورهای نوری برای ثبت حرکات استفاده می کرد. اما این موس برای کارکرد صحیح، به پد ویژه ای نیاز داشت که به شکل خاصی مدرج شده بود.

 


۵. اولین موس تجاری:

 

تاریخچه موس کامپیوتر (+عکس)

 

در سال ۱۹۸۱ شرکت زیراکس موس Alto را به عنوان کنترلر در سیستم های ۸۰۱۰ تولیدی اش به کار برد. در واقع آلتو اولین موسی است که به صورت تجاری به بازار عرضه شده است. جالب اینکه هر سیستم ۸۰۱۰ بیش از ۷۵۰۰۰ دلار قیمت داشت!

 


۶. اولین موس خانگی:

 

تاریخچه موس کامپیوتر (+عکس)

 

اپل در سال ۱۹۸۳ برای ساخت موس کامپیوترهای اپل لیزا، تصمیم گرفت که به سراغ تکنولوژی گوی غلطان برود. این کامپیوتر اپل با قیمت ۱۰۰۰۰ دلار به بازار عرضه شد. موس لیزا تنها یک دکمه داشت و گوی غلطان درون آن فولادی بود. جالب اینکه اپل ۲۰ سال بعد از لیزا، دوباره سراغ موس های یک کلیدی آمده است!

 


۷. اولین موس بیسیم:

 

تاریخچه موس کامپیوتر (+عکس)

 

لاجیتک در سال ۱۹۸۴ اولین موس بیسیم اش را که با امواج مادون قرمز کار می کرد، ابداع نمود. اما این موس حتما باید در دامنه دید دریافت کننده می بود تا بتواند کار کند. بعد از آن همین شرکت در سال ۱۹۹۱ اولین موس بیسیم با امواج رادیویی را به بازار عرضه کرد که نیازی به حضور در دامنه دید گیرنده نداشت.

 


۸. اولین موس لیزری:

 

تاریخچه موس کامپیوتر (+عکس)

 

اولین موس لیزری برای کاربران عادی را هم لاجیتک در سال ۲۰۰۴ با نام MX1000 به بازار عرضه کرد. تا قبل از این موس های نوری برای روشن کردن سطح و ثبت حرکات از LEDها استفاده می کردند. اما استفاده از لیزر به موس ها اجازه داد تا روی سطوح بسیار متفاوتی کارایی و دقت کافی را داشته باشند.

 


۹. موس ژیروسکوپ:

 

تاریخچه موس کامپیوتر (+عکس)

 

موس های Air دیگر محدودیت دامنه حرکت دو بعدی موس را به سخره گرفته اند. با کج کردن موس به اطراف، می توانید به راحتی مکان نما را حرکت دهید. MX Air لاجیتک چنان جذاب است که در لیست بهترین موس های همه دوران ها، در رده ششم ایستاده است.

 

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/sundries-web/history-computer-mose.html



:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

 

درایو مجازی بسازید ( بدون نرم افزار)

 

هنگامی که صحبت از درایو مجازی می شود، ذهن بسیاری از کاربران به سمت نرم افزارهای خاصی می رود که قابلیت ساخت یک درایو مجازی را دارند. اما در حقیقت نیازی به تهیه و نصب این چنین نرم افزارهایی نیست. کمی صبر و حوصله و بی تردید دقت، می تواند یاورشما در ایجاد این چنین درایوی در محیط ویندوز باشد. شاید نتوان قابلیت های ویژه ایی که سری نرم افزارهای فوق در ساخت درایو مجازی بکار می برند را ایجاد کرد، اما ساخت یک درایو مجازی آن هم بدون نرم افزار، خالی از جذابیت نخواهد بود.

قبل از شروع عملیات لازم است ذکر کنم ایجاد چنین درایوهایی هیچ ربطی به پارتیشن بندی هارد دیسک ندارد و سلامت سیستم عامل شما را به خطر نخواهد انداخت. بنابراین نگران از دست رفتن اطلاعات خود نباشید. ضمنا اگر خوشتان نیامد راهی برای از بین بردن درایو مجازی وجود دارد. تا انتهای این مقاله با ما باشید.

برای ساخت درایو مجازی در این آموزش از فایل های خود ویندوز کمک می گیریم. اینبار به سراغ فایل اجرایی Subst.exe می رویم. این فایل در پوشه system32 که در پوشه windows قرار گرفته موجود است. این فایل به همراه سیستم عامل داس ارائه شده و اجرای آن در حالت اولیه کار هیچ عکس العملی نشان نخواهد داد. کلمه Subst برگرفته از کلمه Substitution به معنای جایگزینی و علی البدلی است و در حقیقت برای جانشین کرد یک دایرکتوری به یک درایو بکار می رود.

به این معنی که با اجرای این دستور می توانید محتویات یک فولدر خاص را به یک درایو تبدیل کنید و آن را در My Computer نشان دهید. گاهی اوقات گشتن به دنبال پوشه ایی در میان انبوه فایل ها و فولدرهای در یک درایو خاص وقت گیر است. این کار می تواند این امر را تسهیل بخشد.

مسلما عملیاتی مانند کپی و کات فایل ها یا حتی نصب برنامه ها در درایو هایی که به این روش ایجاد می شوند مقدور خواهد بود اما در مورد عملیات سیستمی مانند فرمت یا اسکن دیسک امکان پذیر نیست. حال چگونه از این Subst استفاده کنیم؟

به Run یا Command Prompt ویندوز وارد شوید ( توضیح: Run در خود منوی استارت ویندوز موجود است و همچنین برای ورود به Command Prompt در فیلد Run کلمه cmd را تایپ و اینتر کنید ) حال باید دستوری مطابق شکل زیر تایپ کنید (شکل کلی فرمان):

Subst NewDriveName: Folder Direction

 

فکر نکنم نیاز به توضیح چندانی باشه NewDriveName نام درایو جدیدی که قصد دارید ایجاد کنید. دقت کنید که این نام مشابه نام درایوهای موجود نباشه و Folder Direction مسیر پوشه ایی که قصد دارید اون رو به صورت درایو مجازی در بیارید. برای نمونه، مثال های زیر درایوهایی با نام K و L ایجاد خواهند کرد. درایو K جایگزینی برای محتویات پوشه C:\part و درایو L جایگزینی برای مسیر C:\ Program Files\Adobe .

Subst K: C:\part
Subst L: C:\ Program Files\Adobe

 

توجه! مدت دوام این درایو های مجازی بعد از ریستارت سیستم پایان می پذیرد و با یک بار ریستارت سیستم، دیگر این درایوها را نخواهید دید. برای جلوگیری از این امر چندین راه وجود دارد که بعلت کمی فرصت تنها یکی را شرح می دهیم.
در سیستم عامل های Dos و Win9x ساده ترین راه ویرایش فایل Autoexec.bat خواهد بود. این فایل را در درایو C بیابید و خطوط مربوط به Subst را در آن تایپ کنید تا در هر بار ریستارت سیستم به تبع آن Subst ایجاد شود. در سیستم عامل های xp و 2000 بهترین و راحترین کار این است که یک فایل اجرایی با پسوند .bat یا همان BatchFile ایجاد کنیم و خود فایل یا Shortcut آنرا در استارتاپ سیستم قرار دهیم. یا می توانیم مسیر را در رجیستری ایجاد کنیم.

حال چگونه فایل اجرایی یا همان BatchFile را ایجاد کنیم. مسیر زیر را برای باز کردن یک صفحه notepad طی کنید:

Start \All Programs\Accessories\notepad

 

از منوی فایل Save as را انتخاب و در مسیری دلخواه فایل را با پسوند bat ذخیره کنید. حال به سراغ فایلی که ایجاد کرده اید بروید. بر روی آن راست کلیک و Edit را برگزینید و دستورات مربوط به Subst را در آن تایپ و فایل را ذخیره کنید. حال نوبت به مسیردهی این فایل در رجیستری می رسد. به رجیستری وارد شوید( در فیلد Run کلمه Regedit را تایپ کنید). مسیر زیر را طی کنید:

HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\Current Version\Run

 

حال در بخش سمت راست محیط رجیستری راست کلیک کرده و پس از انتخاب گزینه New گزینه String Value را انتخاب سپس یک نام به ارزش ایجاد شده داده و با دابل کلیک بر روی آن در قسمت Value Date آدرس BatchFile را که در مرحله قبل ایجاد کرده اید، وارد کنید. بر روی ok کلیک و از رجیستری خارج شوید. اگر مراحل را درست طی کرده باشید این بار با ریستارت ویندوز درایوهای مجازی دوباره ایجاد خواهند شد.

حال اگر پشیمان شدید و قصد حذف درایو مجازی را داشتید طبق زیر عمل کنید:
پس از پاک کردن دستورات اضافه شده در فایل Autoexec.bat در سیستم عامل های Dos و Win9x و یا پاک کردن Shortcut یا خود فایل bat از استارتاپ سیستم و یا پاک کردن ارزش رشته در رجیستری برای سیتم عامل های xp و 2000 سیستم را یک بار دیگر ریستارت کنید. اگر هم بخواهید این کار را بدون ریستارت انجام دهید کافیست در Run یا Command Prompt دستور زیر را تایپ کنید:

 منبع:

https://www.beytoote.com/computer/sundries-web/virtual-driving-without-software.html



:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

اگر اهل کتاب خواندن باشید شاید تا به حال با این دو راهی مواجه شده‌ باشید که کتاب کاغذی بخرید یا کتاب الکترونیکی. در «شما بگویید» این هفته قصد داریم نظر شما را درباره این دو انتخاب جویا شویم.

گرچه این روزها خیلی‌هامان کمتر کتاب می‌خوانیم و برای گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی سرمان توی گوشی‌های موبایل است اما بسیاری از ما هم هستند که جای خالی کتاب را در زندگی‌شان احساس می‌کنند. کتاب خواندن سوای آنکه می‌تواند نوعی سرگرمی باشد تاثیر عمیقی هم روی زندگی فرد دارد؛ کتاب‌هایی بوده‌اند و خوانده‌ایم‌ که زندگی‌مان را دگرگون کرده‌اند. هنوز هم خواندن یک کتاب خوب اتفاق دلچسبی است اگر زندگی و گرفتاری‌های روزمره بگذارند.

البته با پیشرفت تکنولوژی کتاب دیگر آن مفهوم اولیه‌اش را ندارد. ظهور کتاب‌های الکترونیکی احتمالا فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی را تا حد قابل‌توجهی تغییر داده. در حال حاضر لازم نیست به کتاب فروشی بروید و در میان قفسه‌های پر از کتاب به دنبال عنوان مورد علاقه‌تان بگردید. راه سریع‌تر و شاید آسان‌تری پیش روی شماست؛ خریدن کتاب‌های الکترونیکی از اپلیکیشن‌هایی مثل فیدیبو و خواندن آن‌ها روی موبایل‌ها، تبلت‌ها و البته کتاب‌خوان‌هایی مثل کیندل. هر کدام از این انتخاب‌ها البته مزایا و معایبی دارند.

چرا باید به فکر ساخت کتاب الکترونیکی باشیم؟

بگذارید از کتاب‌های کاغذی شروع کنیم. خرید کتاب‌های کاغذی خود یک فرایند است. اگر کتاب‌های کاغذی را از فروشگا‌ه‌های آنلاین سفارش ندهید باید برای خریدشان به کتاب‌ فروشی‌ بروید و در میان حجم عظیمی از کتاب‌ها بگردید، احتمالا قسمت‌هایی را بخوانید و سپس انتخاب کنید. این فرایند هم خوب است و هم بد. می‌تواند خوب باشد و مزیت در نظر گرفته شود چون برخی از کتاب‌خوان‌ها از همین مراجعه حضوری و انتخاب کتاب لذت می‌برند. از گشتن میانه قفسه‌ها، گه‌گاه یک کتاب برداشتن، باز کردن و ورق زدن. احتمالا در آن سوی قضیه کسانی هم باشند که اساسا حال و حوصله ندارند در ترافیک شهر به یک کتاب‌فروشی سر بزنند. برای آن‌ها گزینه‌ خرید آنلاین در دسترس است. اما حتی اگر کتاب کاغذی را با کمترین دردسر هم بخرید به هر حال باید فکری به حال جای کتاب‌های‌تان بکنید. پس از مدتی انباشت این حجم فیزیکی بخشی از محیط اتاق‌های‌تان را به اشغال خود در می‌آورد. احتمالا سخت‌تان باشد همیشه کتاب فیزیکی را همراه خود داشته باشید و امکان‌هایی مثل سرچ کلمات و کپی کردن دیجیتالی یک تکه از کتاب در اختیارتان نیست. با کتاب‌های الکترونیکی روند خرید آسان‌تر از همیشه است، کتاب را به سرعت می‌خرید و در همان لحظه پس از یک پرداخت در اختیارتان قرار دارد. کتاب الکترونیکی را همه جا دارید، مثلا توی موبایل‌تان و موبایل‌تان هم که تقریبا همه جا همراه‌تان است. هر زمان احساس کنید فرصت مطالعه دارید می‌توانید به هزاران کتاب الکترونیکی ذخیره شده در حافظه گوشی‌تان مراجعه کنید. از سوی دیگر با خرید کتاب‌های الکترونیکی کاغذ کمتری هم مصرف می‌شود و این امر به قطع کمتر درختان و حفاظت از محیط زیست کمک می‌کند. به این شکل سهولت در خرید، حمل و نقل تعداد بسیار زیادی عنوان کتاب در حافظه دستگاه‌های الکترونیکی، امکان‌هایی چون جستجوی بخش‌ها یا کلمات خاصی در کتاب و حفظ محیط زیست همه از خوبی‌های کتاب‌های الکترونیکی‌اند، البته به جز اینکه خرید کتاب‌های الکترونیکی در بسیاری از موارد برای‌تان ارزان‌تر از کتاب‌های چاپی‌ تمام می‌شوند.

با این حال هنوز هم بعضی از کتاب‌خوان‌ها معتقدند حاضرند قید همه این مزایا را بزنند و کتاب کاغذی‌شان را داشته باشند. کتاب کاغذی رنگ و بوی خودش را دارد؛ حال و هوایی ویژه. شاید دوست داشته باشید یک کتاب را، دقیقا در معنای فیزیکی‌اش در دست بگیرید، بتوانید زیر کلمات خط بکشید، فرسوده شدن تدریجی این کتاب‌ها را ببینید، ببینید که مثلا یک نفر در صفحه‌ اول کتاب برای‌تان به تاریخ بیست سال قبل یک یادگاری نوشته و هزار چیز دیگر. برای بعضی‌ها کتاب باید دقیقا یک شی باشد و به اندازه یک شی ارزشمند هم شیفته‌اش هستند. آن‌ها از جمع شدن کتاب‌ها لذت می‌برند، از ساختن یک کتاب‌خانه که شاید خود یادآور دورانی از زندگی‌ و دل‌مشغولی‌های‌شان باشد.

شما کدام یک از این دو را ترجیح می‌دهید؟ کتاب‌های کاغذی را به خاطر حال و هوای خاص‌شان و دقیقا به خاطر همان فیزیکی بودن‌شان؟ یا کتاب‌های الکترونیکی را، با همه امکان‌های تسهیل‌کننده‌ای که در اختیارتان قرار می‌دهند؟ دیدگاه‌تان را با ما و دیگر خوانند‌ه‌های این نوشته به اشتراک بگذارید.

منبع : 

https://www.digikala.com/mag/%D8%B4%D9%85%D8%A7-%D8%A8%DA%AF%D9%88%DB%8C%DB%8C%D8%AF-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8%E2%80%8C-%DA%A9%D8%A7%D8%BA%D8%B0%DB%8C-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%86%DB%8C%DA%A9%DB%8C/



:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

در این گزارش به محبوب‌ترین تصاویر، مورد استفاده‌ترین هشتگ‌ها و برترین ترند‌های سال ۲۰۱۹ اینستاگرام نگاهی‌خواهیم انداخت.

برترین‌های اینستاگرام در سال ۲۰۱۹ + تصاویر

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، چند روزی بیشتر به پایان سال ۲۰۱۹ باقی نمانده است. از این رو ما برای شما لیستی از بهترین‌های اینستاگرام تهیه کرده‌ایم تا به عالی‌ترین نحو ممکن به استقبال سال ۲۰۲۰ برویم. این لیست شامل پربازدیدترین هشتگ‌ها، محبوب‌ترین ترند‌ها و از همه مهم‌تر تعدادی از پرطرفدار‌ترین عکس‌های اینستاگرام که رکورد دریافت بیشترین لایک را به خود اختصاص داده‌اند، می‌شود.
 
برترین هشتگ‌ها

هشتگ یک حرف یا یک سری از حرف‌های متصل به هم است که توسط نماد # مشخص می‌شود. این نماد در توضیحات یک پست و در قسمت نظرات قابل استفاده است. هدف اصلی این هشتگ‌ها منظم‌سازی و دسته‌بندی محتویات اینستاگرام است. این دسته بندی به پلتفرم کمک می‌کند تا محتویات مناسبی را در دست کاربران قرار دهد. اگر شما از کاربران ثابت این برنامه باشید مطمعنا تا به حال با این هشتگ‌ها برخورد داشته‌اید. استفاده از این نماد همچنین به شما کمک می‌کند تا بتوانید تعداد دنبال‌کنندگان خود را افزایش دهید. همچنین آن دسته از افرادی که کسب‌وکار خود را در این مکان اداره می‌کنند، با انتخاب درست هشتگ می‌توانند میزان فروش خود را بالا ببرند.

 سه هشتگ برتر سال ۲۰۱۹؛

لیست باور نکردنی برترین‌های اینستاگرام در سال ۲۰۱۹

۱- #Love
۲- #Instagood
۳- #Photooftheday

هشتگ‌هایی مانند Life ،motivation و Happy در رده‌های بعد قرار دارند.

ترند‌ها

لیست باور نکردنی برترین‌های اینستاگرام در سال ۲۰۱۹

با توجه به قابلیت‌های متنوع، سبک‌های جدید و طرح‌های متفاوتی که روزانه به اینستاگرام افزوده می‌شود، فهمیدن آن که چه چیزی در حال حاضر در این فضای مجازی بر تخت محبوبیت حکمرانی می‌کند کمی سخت شده است. از این رو ما لیستی از محبوب‌ترین فعالیت‌ها و ترند‌ها را جمع‌آوری کرده‌ایم تا با شما در میان بگذاریم.

۱- به اشتراک‌گذاری پست‌های اصلی و بدون ویرایش

به اشتراک‌گذاری عکس‌های خام و بدون ویرایش مدتی است که قابل توجه کاربران اینستاگرام قرار گرفته است. تا حدی که بسیاری از برند‌ها و اینفلوئنسر‌های اینستاگرام عکس‌های خود را بدون ویرایش در اشتراک می‌گذارند. این به آن معنی نیست که عکس‌های با کیفیت دیگر مورد توجه نیستند بلکه تنها نشانگر آن است که تمایل افراد به دیدن ظاهر‌های ساده‌تر افزایش یافته است.

لیست باور نکردنی برترین‌های اینستاگرام در سال ۲۰۱۹

۲- برنامه‌های زیادی برای گسترش IGTV در راه است

اینستاگرام توانسته است در طول مدت زمان معرفی این بخش تا به امروز به IGTV توجه زیادی نشان دهد و به آن بهبود بخشد. برای مثال این امکان برای کاربران وجود دارد تا قسمتی از ویدیو قرار داده در این بخش را بر روی صفحه اصلی حساب کاربری خود قرار دهند و همچنین در طی اقدامات اخیر اینستاگرام امکان به اشتراک‌گذاری فیلم‌ها به صورت افقی را نیز فراهم ساخته است. این اقدام باعث شده حجم زیادی از این کاربران به IGTV روی بیاورند.

لیست باور نکردنی برترین‌های اینستاگرام در سال ۲۰۱۹

۳- اضافه شدن انیمیشن‌های تصویری جذاب در قسمت استوری

یکی از بزرگ‌ترین ترند‌های اینستاگرام اضافه شدن تصاویر متحرک خیره‌کننده توسط برند‌ها به قسمت استوری است. این در واقع یکی از بهترین راه‌های جذب مشتری برای کمپانی‌ها است. با ساخت این تصاویر متحرک دیدنی، کاربران تمایل بیشتری به دیدن استوری‌ها پیدا می‌کنند.

لیست باور نکردنی برترین‌های اینستاگرام در سال ۲۰۱۹

۴- افکت‌های واقعیت افزوده در استوری‌ها

این افکت‌ها در مدت‌زمان کم علاقه‌مندان زیادی کسب کرده است. حالا که شرکت فیس‌بوک Spark AR Studio را بنیانگذاری کرده، انتظار می‌رود قابلیت شخصی سازی به این واقعیت‌های مجازی در اینستاگرام فراهم شود.

لیست باور نکردنی برترین‌های اینستاگرام در سال ۲۰۱۹

۵- طراحی فید اینستاگرام در حال پیشرفت است

طراحی فید در اینستاگرام به یکی از مهمترین اقدامات کاربران، بخصوص اینفلوئنسر‌ها تبدیل شده است. این افراد برای جذب مخاطب خود بسیار خلاقانه عمل می‌کنند و می‌توان گفت یکی از بزرگ‌ترین ترند‌ها در سال ۲۰۱۹ بدون شک طراحی و سلیقه به خرج دادن برای زیباسازی فید است.

لیست باور نکردنی برترین‌های اینستاگرام در سال ۲۰۱۹

۶- به اشتراک‌گذاشتن پست‌ها با قابلیت فروش

این پلتفرم به یک محل کسب و کار جهانی تبدیل شده، به طوری که ۴۶ کشور مختلف در سراسر دنیا می‌توانند از این قابلیت استفاده کنند. با بیش از نیم میلیارد کاربر فعال در ماه و بیش از نیم میلیون تبلیغ‌کننده، مدتی نگذشت که کاربران توانستند مستقیما از طریق برنامه دست به خرید لوازم مورد پسند خود بزنند. اینستاگرام میدان را برای علاقه‌مندان بزرگ‌تر هم کرده است. در طی اقدامات اخیر قسمتی از بخش جست‌وجو در اینستاگرام به خریدوفروش اختصاص داده شده است.

لیست باور نکردنی برترین‌های اینستاگرام در سال ۲۰۱۹

۷- حمایت از اتفاقات مهم و یا همدردی در سوگواری‌ها

به اشتراک‌گذاری اخبار مهم جهانی در اینستاگرام چیز جدیدی نیست، اما این مسئاله در طول زمان مهم‌تر شده است. برای مثال ابراز همدردی برای سوخته شدن کلیسای نوتردام و یا جنبشی که در تابستان برای آسیب دیدگان کشور سودان شکل گرفت. این‌ها فقط چند نمونه کوچک از این فعالیت‌ها بودند. امروزه مردم احساس راحتی بیشتری برای حمایت کردن از یکدیگر در فضای مجازی دارند.

لیست باور نکردنی برترین‌های اینستاگرام در سال ۲۰۱۹

۸- به اشتراک‌گذاری توئیت‌های پربازدید

یکی از عجیب‌ترین ترند‌های امسال طراحی عکس‌ها برای به اشتراک‌گذاری توئیت‌های مختلف است. کاربر‌هایی که فعالیت طنز داشته‌اند از گذشته از این ترفند استفاده می‌کردند، اما اخیرا برند‌های معروف نیز به این اشخاص اضافه شده اند.

لیست باور نکردنی برترین‌های اینستاگرام در سال ۲۰۱۹

۹- یک‌رنگی در ردیف‌های فید اینستاگرام

شاید تاکنون یک یا چند عکس هم‌رنگ را در فید خود مشاهده کرده باشید. این عمل برای زمانی است که کاربر می‌خواهد یک ردیف از پست‌های خود را با قرار دادن در یک طیف رنگی هماهنگ کند. حالا شرکت‌ها و برند‌ها نیز از این ایده استفاده می‌کنند تا محصولات خود را با جذابیت ظاهری بیشتری به نمایش بگذارند.

لیست باور نکردنی برترین‌های اینستاگرام در سال ۲۰۱۹

برخی از پست‌ها که بیشترین تعداد لایک را دریافت کرده‌اند

در این بخش ما نگاهی می‌اندازیم به برخی از پرطرفدارترین پست‌های اینستاگرام. روزانه بیش از سه میلیارد عدد لایک در سرویس اینستاگرام به ثبت می‌رسد که در زمان به اشتراک‌گذاشته شدن پستی از سوی افراد مشهور این تعداد حتی بیشتر هم می‌شوند. اگر شما از طرفداران فوتبالیست مشهور، کریستیانو رونالدو، هستید این خبر خوبی برای شما است.

رونالدو و خانواده‌اش در لباس ورزشی تیم یوونتوس

لیست باور نکردنی برترین‌های اینستاگرام در سال ۲۰۱۹

همانطور که رونالدو در دنیای فوتبال به صورت پیاپی موفقیت کسب می‌کند، در این لیست هم با قدرت به این کار ادامه می‌دهد. تصویر رونالدو به همراه همسر و چهار فرزندش در بالای یک پشت‌بام با لباس یوونتوس بیش از ۱۱ میلیون لایک خورده است. ترجمه عنوان این عکس می‌گوید: "خانواده یوونتوس #تا_انتهای_راه"

رونالدو تیم بزرگ رئال مادرید را به مقصد یوونتوس در سال ۲۰۱۸ ترک کرد. مبلغ قرار داد این فوتبالیست ۱۱۳ میلیون دلار بود.

تصویر تخم مرغ با یک ترک جزئی

لیست باور نکردنی برترین‌های اینستاگرام در سال ۲۰۱۹

تمام مشخصات و اطلاعاتی که از این تخم مرغ می‌دانیم همان ترک جزئی‌اش است. پس از آنکه تصویر اصلی این تخم مرغ به شهرت رسید، صاحب این حساب کاربری عکس‌هایی از ترک‌های ایجاد شده بر روی تخم مرغ منتشر کرد که هیچ گونه اطلاعات دیگری به همراه نداشت. این تصویر با ۱۲ میلیون و نیم عدد لایک در مقام ۱۲ ام بیشترین تعداد لایک دریافتی قرار دارد.

رونالدو و یوونتوس برای همیشه

لیست باور نکردنی برترین‌های اینستاگرام در سال ۲۰۱۹

رونالدو در این عکس وفاداری و علاقه‌اش را به تیم خود نشان می‌دهد، این تصویر بسیار ساده و همراه با یک فونت عجیب است. با این حال یکی از معروف‌ترین پست‌های این فوتبالیست است که در اینستاگرام وجود دارد. گفتنی است که رونالدو سالیانه مبلغ ۳۴ میلیون دلار از این تیم به عنوان دستمزد، دریافت می‌کند.

ازدواج داونی جانسن و یا همان راک معروف

لیست باور نکردنی برترین‌های اینستاگرام در سال ۲۰۱۹
تصویری از بازیگر معروف سری فیلم‌های سریع و خشن به همراه همسرش، یکی از پرطرفدارترین عکس‌های اینستاگرام با بیش از ۱۴ میلیون لایک است. این شخص در هجدهم ماه آگوست ۲۰۱۹ ازدواج کرد.

مردعنکبوتی به همراه رابرت داونی جونیور

لیست باور نکردنی برترین‌های اینستاگرام در سال ۲۰۱۹

پس از به نمایش درآمدن نسخه آخر عنوان معروف Avengers، بازیگر جوان نقش Spider-man تصویری به همراه رابرت داونی جونیور در صفحه خود به اشتراک گذاشت با جمله معروف "ما توانستیم، آقای استارک". این عکس بیش از ۱۳ میلیون لایک به خود اختصاص داده است.

رونالدو و خانواده‌اش در جشن کریسمس

لیست باور نکردنی برترین‌های اینستاگرام در سال ۲۰۱۹

در کریسمس سال ۲۰۱۸ رونالدو تصویری از خود و خانواده‌اش به اشتراک گذاشت و در متن آن به زبان پرتغالی و انگلیسی این جشن را به طرفداران خود تبریک گفت. همانطور که پیداست خانواده، نه تنها برای رونالدو، بلکه برای طرفداران هم بسیار مهم است چرا که عموم عکس‌هایی که بیشترین لایک را دریافت کرده‌اند تصاویر دست جمعی خانوادگی‌اند.

تخم مرغ معروف

لیست باور نکردنی برترین‌های اینستاگرام در سال ۲۰۱۹

بیشترین تعداد لایک در اینستاگرام متعلق به یک تخم مرغ است. این تصویر با بیش از پنجاه میلیون لایک رتبه اول را در لیست پرطرفدارترین تصاویر دارد.

لازم به ذکر است که در رده‌بندی ۲۰ عکس با بیشترین لایک، رونالدو با هفت بار حضور از دیگر کاربران برتری دارد.



:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

شناسان در یک مطالعه جدید دریافتند، افزایش شوکه‌کننده‌ای در آمار بی‌اشتهایی نوجوانان رخ داده است.

افزایش بی‌اشتهایی در نوجوانان/ پای سلبیریتی‌ها درمیان است

به گزارش فارس به نقل از دیلی‌میل، کارشناسان در یک مطالعه جدید دریافتند، افزایش شوکه‌کننده‌ای در آمار بی‌اشتهایی نوجوانان رخ داده است.

بررسی‌ها حاکی از آن است، رسانه‌های اجتماعی به ویژه ایسنتاگرام و سلبریتی‌ها عامل اختلال در تغذیه کودکان و نوجوانان هستند.

رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام منجر به بروز اختلال خوردن در نوجوانان شده است؛ آنها از خوردن غذا و مواد غذایی مغذی خودداری می‌کنند تا مانند افراد مدلینگ اینستاگرام باشند.

داده‌های موجود نشان می‌دهد، پذیرش افراد بستری در بیمارستان با اختلال خوردن دو برابر شده؛ تعداد کودکان زیر ۱۳ سال از سال ۲۰۱۰ سه برابر  و از ۲۴ به ۲۲۹ نفر افزایش یافته است.

آمارهای نگران کننده نشان می‌دهد، تعداد نوجوانان و خردسالان بستری در بیمارستان به دلیل اختلالات خوردن در دهه گذشته رو به افزایش است؛ آنهادر تلاش هستند تا مانند افراد سلبریتی و مدلینگ رفتار کنند.

پذیرش افراد ۱۸ سال و کمتر از ۱۷۰۰ نفر در سال ۲۰۱۰ به ۴۵۰۰ در سال گذشته رسیده است؛ تکان دهنده است که تعداد پذیرش کودکان زیر ۱۳ سال از سال ۲۰۱۰ سه برابر شده و از ۷۴ به ۲۲۹ مورد افزایش یافته است.

کارشناسان علمی باور دارند، نوجوانان تحت تأثیر افراد مشهور هستند که رژیم‌های خود را در رسانه‌های اجتماعی تبلیغ می‌کنند.

بررسی‌ها همچنین نشان داده، متخصصان بهداشت و درمان باید در تشخیص اختلالات خوردن مهارت بیشتری داشته باشند، زیرا تشخیص زودرس و درمان می تواند بستری در بیمارستان را کاهش داده و جان خود را نجات دهد.

اختلالات خوردن، کشنده‌ترین شرایط سلامت روان است که با وجود افزایش بیماران در این زمینه شمار افرادی که برای حل معضل نخوردن به آنها مراجعه می‌کنند، بسیار اندک است.

منبع : 

https://www.alef.ir/news/3981012090.html



:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

دو علت اصلی خرید یا عدم خرید میل به سود بردن و ترس از ضرر کردن است.

✅ مردم احساسی تصمیم می گیرند و بعد با منطق این تصمیم را توجیه می کنند.

✅ برای مشتری مهم نیست که کالای شما چیست و چه گونه است برای او مهم این است که کالای شما چه کاری برای او اتمام می دهد.

 

۲۱ اصل روانشناسی فروش
۲۱ اصل روانشناسی فروش

 

✅ فروش چیره دست با تحلیل احتیاج ها آغاز می شود.

✅اشخاص به انگیزه ها خویش از شما خرید می کنند نه به انگیزه ها شما.

✅مشتری احتمالی ، تنها زمانی از شما خرید می کند که بداند همنشین او هستید و منافعش را رعایت می کنید.

✅ مشتریان معمولا روی توصیه شما اندیشه نمی کنند ، به محض اینکه از دفتر یا محل شغل مشتری بالقوه خارج می روید او حتی فراموش می کند کسی مثل شما در این جهان زندگی می کند. 

اصل روانشناسی فروش

✅ هرگز انتظار نداشته باشید مشتریان به شما زنگ بزنند.

✅جواب نه مشتری احتمالی ، جواب رد به شخص شما نیست. مقاومت اولیه در مساوی فروش هم مقاومت در برابر شما نیست.

✅وقتی مشتری شما را ملاقات می کند ، اولین سوالی که به ذهنش می رسد ولی آن را به زبان نمی آورد این است :⁉️آیا به من پروا و علاقه داری⁉️
اگر در چند دقیقه نخست ، به این سوال جواب آری ندهید ، مشتری به سرعت علاقه اش را برای تجارت با شما از دست می دهد.

✅۸۰ درصد فروش ها پیش از ۵ جلسه دنبال قطعی نمی شوند و تنها ۱۰ درصد فروشندگان برای قطعی کردن فروش بیش از ۵ بار تماس می گیرند بیش از ۵۰ درصد از فروشندگان بعد از یک بار تماس از خیر فروش می گذرند.

✅ وقتی کسی به شما جواب نه می دهد ، به شما به عنوان یک شخص پاسخ نه نمی دهد ، بلکه به توصیه یا ارائه قیمت شما جواب نه می دهد.
✅ اگر پاسخ ” نه ” را شخصی تلقی کنید به این نتیجه می قبض که احتمالا اشکالی در شما وجود دارد و یا به این نتیجه می رسید که گناه به گردن محصول یا شرکت شماست. وقتی این گونه اندیشه می کنید ، به زودی مایوس می شوید ، اشتیاق خویش را به فروش از دست می دهید.

این مطلب رو هم از دست ندید:
برقراری ارتباط گرم و صمیمانه با مشتریان برای فروش بیشتر
✅ شیوه دیگری که فروشندگان می خواهند از امکان شکست خوردن دوری کنند این است که به لحاظ جغرافیایی گستره فعالیت خویش را وسیع می کنند. این فروشندگان پیش درآمد با یک سمت شهر تماس تلفنی بر پیمان می کنند و تلفن بعدی را بعدازظهر به سمت سایر شهر می زنند ، این کار سبب می شود که مدت حرکت آن ها در خودرو افزایش یابد. فروشنده وانمود می کند که دارد کار می کند و این در حالی است که وقت را می کشد.

✅ وظیفه شما به عنوان یک فروشنده حرفه ای این است که رفاقت دیگر را برای خود بخرید. باید به مشتریان خویش ثابت کنید که به آنها پروا دارید و برای آنها بهترین ها را طلب کنید.

✅ ۸۰ درصد تماس برای فروش ، با پاسخ نه روبه رو می شود که این هزاران علت متفاوت دارد. این بدان معنا نیست که اشکالی در شغل فروشنده یا کالای باره فروش هستی دارد. اشخاص متعلق به جهت نه می گویند زیرا به خرید کالای مورد نظر احتیاج ندارند ، آن را نمی خواهند ، نمی توانند متعلق به استفاده کنند ، توان پرداخت پولش را ندارند ، دلایل دیگری هم می تواند در کار باشد.

✅ در جریان یک رسیدگی که چند سال پیش در دانشگاه کلمبیا چهره گرفت معلوم شد که فروشندگان یومیه یک ساعت و نصف شغل می کنند. چرا فروشندگان تا این اندازه کم کار می کنند؟ چرا الی این اندازه از روبه رو شدن با مشتری طفره می روند؟ جواب ساده ای دارد : خوف از رد شدن. خوف از رد شدن در حکم یک ” ترمز ” در ضمیر طاقت خود آگاه است که اشخاص را عقب نگه می دارد.

این مطلب رو هم از دست ندید:
۱۰۰ تکنیک فروش
✅به جای اینکه با ذکر خصوصیات و فواید محصولات مشتری را کلافه کنید ، سعی کنید موقعیت مشتری را درک کنید و به این پروا کنید که چگونه می توانید به بهترین شکل به او کمک کنید و نیازش را بر آورده سازید.

✅ رابطه مستقیمی میان تصویر ذهنی شما (مجموعه باورهایی که در مورد خویش دارید )
و عملکرد و نشانه بخشی شما هستی دارد.

✅ در شغل هر فروشی ۲ مانع وجود دارد. این هر دو مانع ، ذهنی هستند این ها بر این پایه اند خوف از شکست ، ترس از رد شدن و مورد بی اعتنایی قرار گرفتن.

✅ ترس از شکست در ذهن مشتری گرد از موانع مهم بر راز مسیر خرید کردن است. پس در مشتری برپایی اعتماد کنید و از خوف و تردید او بکاهید.

منبع: کتاب روانشناسی فروش ” برایان تریسی”



:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,آیفون های جدید
در روزهای اخیر آیفون های جدید اپل و از جمله آیفون ایکس اس و آیفون ایکس اس مکس برای فروش عرضه شده اند و برخی متخصصان از شناسایی قابلیتی جذاب در آنها خبر داده اند. 

به گزارش مهر به نقل از فوربس، بررسی این دو گوشی اپل نشان می دهد که در هر دو مدل از یک آنتن اضافی استفاده شده است که نه تنها پشتیبانی از شبکه های نسل چهارم ال تی ای را ارتقا می بخشد، بلکه باعث می شود در برخی نقاط که پوشش مخابراتی و کیفیت آنتن دهی چندان مطلوب نیست، آیفون کماکان برای گفتگو با سایرین قابل استفاده باشد.

 

به نظر می رسد این قابلیت مخفی که اپل نیز در زمان رونمایی از آیفون های تازه خود به آن اشاره نکرده بود، باعث برتری محسوس این گوشی های جدید در مقایسه با رقبا شود. زیرا کیفیت بهتر آنتن دهی به دسترسی مناسب تر به خدمات دیتا نیز منجر می شود.

 

استفاده از آنتن اضافه باعث می شود که آیفون های تازه در زمینه دسترسی به خدمات دیتا در مقایسه با آیفون ایکس که سال قبل عرضه شده بود، سرعتی دو تا سه برابر بیشتر داشته باشند.

 

به عنوان مثال آزمایش گوشی آیفون ایکس در شبکه مخابراتی ای تی اند تی نشان می دهد سرعت بارگذاری اینترنتی با این گوشی از ۱۴.۸۸ مگابیت در ثانیه فراتر نمی رود، اما در صورت استفاده از آیفون های ایکس اس و ایکس اس مکس این سرعت به رقم ۷۲.۲۴ مگابیت در ثانیه افزایش می یابد. این سرعت در مورد گوشی های مذکور در شبکه مخابراتی تی – موبایل به ترتیب ۱۹.۳۵و ۵۹.۹۲ مگابیت در ثانیه و در شبکه مخابراتی وریزون به ترتیب ۱۶.۱۰ و ۶۲.۲۰ مگابیت در ثانیه بوده است.

 

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11009104.html



:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, آفیس ۲۰۱۹
آفیس ۲۰۱۹ برای سیستم‌عامل ویندوز (فقط ویندوز ۱۰ و سرور ۲۰۱۹ و نه ویندوز ۷ و ۸.۱) و مکینتاش از دیروز دوشنبه ۲۴ سپتامبر به‌طور رسمی عرضه شد. 

به گزارش خبرآنلاین، آفیس ۲۰۱۹ که بدون نصب، اجرا می‌شود (click to run) مبتنی بر موفقیت‌های آفیس ۲۰۱۶ بناشده و به‌عنوان نسخه‌ای دائم شامل ورد، اکسل، پاورپوینت، آتلوک، پراجکت، ویزیو، اکسس و پابلیشر جایگزین آن می‌شود.

 

آوریل ۲۰۱۸ نسخه پری-وی-یوی آن منتشرشده بود و همان‌طور که مایکروسافت پیش‌تر ذکر کرده بود، بخشی از آفیس ۳۶۵ پروپلاس است که کاربران عضو آن می‌شوند.

 

استراتژی مایکروسافت طی سه سال گذشته در قبال کاربران آفیس ۳۶۵ اعمال‌شده و با موفقیت همراه شده است.

 

آفیس ۲۰۱۹ آپدیت نخواهد شد و تنها باگ آن گرفته‌شده و ازنظر امنیتی به‌روزرسانی می‌شود. دو ویژگی Morph و Zoom برای پاورپوینت به‌عنوان آنالیز دیتا و خوانش با صدای بلند و فاصله خودکار میان کلمات برای ورد و آتلوک به آفیس ۲۰۱۹ افزوده‌شده است.

 

 قرار است مایکروسافت نرم‌افزارهای Exchange Server 2019، Skype for Business Server 2019 SharePointServer 2019 و Project Server 2019 را به‌زودی راهی بازار کند.

 

آفیس ۲۰۱۶ به‌عنوان مکمل با سرور آفیس ۳۶۵ تا اکتبر ۲۰۲۳ کار خواهد کرد و پشتیبانی فنی از آفیس ۲۰۱۶ تا ۱۴ اکتبر ۲۰۲۵ انجام خواهد شد.

 منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11009211.html



:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

اینستاگرام به تازگی با توانایی جدیدی همراه شده که آن را استوریز اینستاگرام (Instagram Stories) نامیده است. با موبایل کمک همراه باشید لغایت این قابلیت را به شما شناسایی کرده و نکاتی را به قصد بهره‌گیری بهتر از آن خدمتتان ارائه کنیم.

مقدمه
اینستاگرام هم اکنون گرد از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی موجود است که بدست شرکت فیسبوک خریداری شده و روز به روز به شمار کاربران فعال آن افزوده می‌شود. اینستاگرام در بین ما ایرانی‌ها هم از محبوبیت خاصی برخوردار بوده و کاربران ایرانی در این شبکه اجتماعی بسیار فعال هستند. به تازگی قابلیت جدیدی به این شبکه اجتماعی و اپلیکیشن آن اضافه شده که با نام استوریز اینستاگرام (Instagram Stories) شناسایی می‌شود. در این نوشتار قصد داریم که نگاهی به این قابلیت داشته و نکاتی را به قصد استفاده بهتر متعلق به خدمت شما ارائه کنیم. چنانچه در مورد هر یک از مراحل شرح دیتا شده سوالی داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های ارائه شده با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

قابلیت استوریز اینستاگرام (Instagram Stories) شباهت زیاد زیادی به قابلیت استوریز ارائه شده در اپلیکیشن اسنپ‌چت (Snapchat) دارد. به مایه وجود این قابلیت کاربر می‌تواند مجموعه‌ای از عکس‌های باره عقیده خویش را با تاریخ انقضای 24 ساعته ارسال کند. به ذکر ساده‌تر باید این چنین بگوییم که قابلیت استوریز اینستاگرام (Instagram Stories) بستری فراهم می‌کند که برای مدت زمان 24 ساعت بتوانید عکس‌ها و ویدئوهایی خاصی را در اکانت خود بارگذاری کرده و با فالوورهای خو اشتراک‌گذاری کنید. بعد از گذشت 24 ساعت تمام این فایل‌ها و تصاویر بارگذاری شده به طور اتوماتیک حذف می‌شوند. کلمه ایستوری یا همان Story به معنای سرگذشت است و قابلیت استوریز اینستاگرام (Instagram Stories) در واقع قابلیتی است که کاربر را قادر می‌کند الی برای مدت سررسید مشخصی حکایت رویدادها روز خود را با فالوورهایش اشتراک‌گذاری کند.

هرگونه سوال درباره این مطلب و دشواری ها نرم‌افزاری موبایل خویش دارید، با همکاران ما در کمپانی همراه‌رایانه تماس بگیرید

شماره تماس از سراسر کشور
(بدون پیش شماره و از تلفن ثابت)
9099070345
قابلیت استوریز اینستاگرام

دسترسی به بخش استوریز اینستاگرام (Instagram Stories) از سرنوشت بالایی پیرامون اپلیکیشن امکان‌پذیر است. نمونه‌ای از این موضوع را در تصویر سمت چپ و بالا مشاهده می‌کنید. هنگامی که هر یک از کاربران باره نظر در استوری یا حکایت خویش یک پست جدید ارسال کنند، دایره محیط تصویر پروفایل آن‌ها رنگی می‌شود. در غیر این صورت این دایره معمولی خواهد بود. یگانه از ویژگی‌ای جالب توجه تصاویری که در بخش استوریز اینستاگرام (Instagram Stories) اشتراک‌گذاری می‌شوند این است که کاربر می‌تواند افکت‌های بسیار جالب و بامزه‌ای را به عکس اضافه کند. پس از ضبط عکس مورد نظرتان و اقدام به هدف اشتراک‌گذاری، توانا خواهید بود که افکت‌هایی را به تصویر اضافه کرده و یا با به کارگیری انگشت خویش بر روی تصویر مورد عقیده نقاشی بکشید. به عنوان مثال در تصویر ذیل قلبی که به آن اضافه شده توسط انگشت کاربر طراحی شده است. شما با به کارگیری قابلیت استوریز اینستاگرام (Instagram Stories) می‌توانید شکلک‌ها و موارد این چنینی بسیار انبوه و بامزه‌ای را به عکس ها 24 ساعته خویش اضافه کنید.

قابلیت استوریز اینستاگرام

چگونه از قابلیت استوریز اینستاگرام (Instagram Stories) استفاده کرده و یک استوری یا سرگذشت بسازیم؟
حال انگاشت کنید که هدف دارید از قابلیت استوریز اینستاگرام (Instagram Stories) استفاده به عمل آورده و یک استوری یا حکایت برای خویش برپایی کنید. ساخت یک استوری یا داستان در اینستاگرام و به کارگیری قابلیت جدید اینستاگرام استوریز (Instagram Stories) به طریق همانند با روشی که در اسنپ‌چت ارائه شده قابل انجام است. بدین هدف کافیست که مراحل ذیل را طی نمایید:

در صفحه اصلی حساب کاربری اینستاگرام خویش یک آیکون بعلاوه را مشاهده خواهید کرد. این آیکون در تقدیر بالا و سمت چپ صفحه نمایش دستگاه دیده می‌شود. با گزینش این آیکون بعلاوه یا پلاس (Plus) می‌توانید نسبت به ساخت یک استوری (Story) و به کارگیری قابلیت استوریز اینستاگرام (Instagram Stories) وارد عمل شوید. وانگهی با کشیدن انگشت خویش به سمت راست در صفحه اصلی اکانت خود هم می‌توانید به ین دسته دسترسی پیدا کنید.
حال گزینه‌‍ دایره‌ای موجود در بخش تحتانی صفحه نمایش را انتخاب کنید لغایت بتوانید به ضبط تصویر بپردازید. با نگه داشتن این دکمه توانا به ضبط ویدئو خواهید بود.
پس از ضبط تصویر باره عقیده نوبت به آن می‌رسد که تصویر ضبط شده را ویرایش کنید. در این مرحله قادر به اضافه کردن افکت‌ها، آیکون‌ها و شکلک‌های جالبی به تصویر باره عقیده خواهید بود. شما حتی می‌توانید یک گونه مداد ویژه را برگزیدن کرده و با انگشت خود بر روی تصویر ضبط شده نقاشی بکشید.
پس از انجام ادیت یا ویرایش تصویر ضبط شده می‌توانید گزینه Done را انتخاب کنید و بدین صورت عکس باره نظرتان حاضر اشتراک‌گذاری می‌شود.
حال تیک یا علامت چک ارائه شده را بزنید الی تصویر مورد نظرتان به عنوان یک استوری بخشی از داستان روزتان با فالوورهای اکانت شما اشتراک‌گذاری شود.
دقت داشته باشید که امکان حذف استوری‌های ایجاد شده هم در اپلیکیشن اینستاگرام ارائه شده است. بدین منظور کافیست که آیکون سه نقطه موجود در کناره هر یک از تصاویر اشتراک‌گذاری شده خود را انتخاب کنید و سپس گزینه Delete را انتخاب نمایید. بار دیگر اشاره می‌کنیم که تمام عکس‌ها و ویدئوهای که با استفاده از قابلیت استوریز اینستاگرام (Instagram Stories) آن‌ها را اشتراک‌گذاری می‌کنید بعد از مدت زمان 24 ساعت به طور خودکار حذف می‌شوند و در پروفایل اصلی شما نمایش دیتا نخواهند شد. اما قابلیت استوریز اینستاگرام (Instagram Stories) الی چه اندازه از حریم شخصی کسان محافظت کرده و تحت شرایط مورد نظر وی کار و جنبش می‌کند؟

قابلیت استوریز اینستاگرام

قابلیت Stories و تنظیمات story اینستاگرام

توجه به تنظیمات حریم خصوصی کاربر در قابلیت استوریز اینستاگرام (Instagram Stories) بسیار عالی انجام شده است
خوشبختانه اینستاگرام در طراحی قابلیت استوریز اینستاگرام (Instagram Stories) به موضوع حفظ حریم خصوصی کاربر اهمیت دیتا و روش عملکرد این قابلیت کاملا مطابق با شرایط باره نظر کاربر خواهد بود. در پیوسته چند مثال از تدابیری که به هدف حفظ حریم خصوصی کاربر برای قابلیت استوریز اینستاگرام (Instagram Stories) تعریف شده را بازبینی می‌کنیم:

اگر حساب اینستاگرام کاربر خصوصی یا پرایوت (Private) باشد، اینستاگرام استوری ایجاد شده وی هم فقط برای فالوورهای آن نمایش داده می‌شود. بنابراین قابلیت استوریز اینستاگرام (Instagram Stories) از این نظر کاملا مشابه با اشتراک‌گذاری سر راست تصاویر در پروفایل اصلی کاربر عمل می‌کند.
کاربر می‌تواند درونمایه و عکس ها اشتراک‌گذاری شده از راه قابلیت استوریز اینستاگرام (Instagram Stories) را برای کاربران خاصی مخفی کند. این قابلیت هم به مرتب کاربردی است. به عنوان مثال تصور کنید که عکسی را در استوری جدیدتان اشتراک‌گذاری کرده‌اید، اما گرایش دارید که فرد خاصی آن را تماشا نکند. در این شرایط می‌تواند از این جستار بازدارندگی به عمل آورید. در پیوستگی شیوه انجام این عمل تعلیم داده می‌شود.
کاربر می‌تواند در پروفایل خود بررسی کند که دقیقا چه کسی تصاویر اشتراک‌گذاری شده وی از راه قابلیت استوریز اینستاگرام (Instagram Stories) را مشاهده کرده است.
هم الان امکان ارسال پیام برای کاربری که اقدام به ایجاد یک حکایت یا استوری کرده وجود دارد که در ادامه توضیحات بیشتری در رابطه با این قابلیت و روش اتمام آن داده می‌شود. در این بین اگر کاربر قابلیت کامنت گذاری بر روی تصاویر در پروفایل اصلی خویش را غیرفعال کرده باشد، امکان ارسال پیام از طریق تقسیم استوریز اینستاگرام (Instagram Stories) هم وجود غیرفعال می‌شود.
قابلیت استوریز اینستاگرام (Instagram Stories) به واقع می‌تواند جالب پروا باشد. شما با به کارگیری این قابلیت می‌توانید عکس ها مربوط به یک روز خاص را برای مدت زمان 24 ساعت به طور دائم با افرادی که تمایل دارید اشتراک‌گذاری نموده و نهایتا از بین این تصاویر هر کدام را که گرایش داشتید به پروفایل اصلی اینستاگرام خود هم منتقل کنید. هم اکنون به قصد ادیت یا ویرایش تصاویری که رغبت داشته باشید با استفاده از قابلیت استوریز اینستاگرام (Instagram Stories) اشتراک‌گذاری شوند هفت گونه فیلتر گوناگون ارائه شده و احتمالا بعدها تعداد و تنوع این فیلترها افزایش می‌یابد.



:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, پیامک
کارشناسان فناوری هشدار داده اند پیامک ها احتمال دارد اطلاعات کاربران را فاش کنند زیرا اطلاعات آنها رمزگذاری نمی شود. 

به گزارش مهر به نقل از دیلی میل،  اس ام اس یا پیامک در دهه ۱۹۹۰ میلادی بسیار فراگیر بود و به وسیله ارتباطی محبوب میان کاربران دستگاه های اندروید نیز تبدیل شد. اما اکنون کارشناسان  هشدار داده اند این ابزار ارتباطی چندان ایمن نیست.

 

کارشناسان هشدار داده اند این سرویس رمزگذاری نشده و پیامک ها قبل از رسیدن به مقصد چند مسیر مختلف را طی می کنند. به این ترتیب مجرمان سایبری می توانند اطلاعات آنها را در یکی از این مسیرها سرقت کنند.

 

در همین راستا کارشناسان از کاربران می خواهند  از اس ام اس استفاده نکنند و به جای آن از اپلیکیشن های پیام رسان استفاده کنند تا به این وسیله  از اطلاعاتشان محافظت کنند.

 

روزانه در آمریکا بیش از ۶میلیارد پیامک ارسال می شود و می توان ادعا کرد بیشتر ارسال کنندگان معتقدند اطلاعاتشان خصوصی می ماند. کریستینا لیبی یکی از کارشناسان فناوری می گوید:  پیامک پس از ارسال  به نزدیک ترین برج مخابراتی می رود و سپس به مرکز پیامک منتقل می شود. در مرحله بعد پیامک به نزدیک ترین برج مخابراتی به دریافت کننده ارسال  و در نهایت به موبایل فرد وارد می شود.

 

کریستوفر هاول یکی از مدیران شرکتWicker ( شرکتی که سرویس های رمزگذاری می سازد) می گوید: به دلیل فقدان رمزگذاری، هکرها می توانند نقاط ضعف در مسیر مجازی میان فرستنده و دریافت کننده کشف کنند و اطلاعات کاربران را ذخیره کنند.

 

این درحالی است که سال گذشته پیامک های میلیون ها کاربر موبایل همراه اطلاعات شخصی مانند اطلاعات تنظیم دوباره پسورد، نوتیفیکیشن های تحویل بار و  کدهای احراز هویت دو عاملی فاش شده بودند.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11040916.html



:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل


شرکت ویژن ایکس در کنفرانس صنعت نمایشگر از یک نمایشگر لوله شونده رونمایی کرده است. همچنین این شرکت از یک موبایل تاشو با نمایشگر ۶.۴۷ اینچ رونمایی کرد که از وسط تا می شود. 

به گزارش مهر به نقل از گیزموچاینا،  شرکت Visionox معتقد است نمایشگرهای لوله شونده پس از دستگاه های تاشو به ترند جدید بازار موبایل تبدیل می شوند.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,موبایل

درهمین راستا در کنفرانس جهانی صنعت نمایشگر چشم اندازی از آینده فناوری های این حوزه نمایش داده شد. در این رویداد سه روزه که در ایالت آنهویی چین برگزار شد، شرکت ویژن ایکس از یک پنل نمایشگر انعطاف پذیر AMOLED همراه محصولاتی جالب مانند یک موبایل تاشو صدفی شکل رونمایی کرد.

 

این شرکت اعلام کرده نمایشگر لوله شونده در مقایسه با نمایشگرهای تاشو فضای کمتری اشغال می کند. نمایشگر ویژن ایکس به شکل یک طومار بود که دور یک میله با شعاع ۷ میلیمتر پیچیده می شد. البته مدت زیادی طول می کشد تا این فناوری آماده عرضه به بازار شود.

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,موبایل

 

 نمایشگری که در این کنفرانس رونمایی شد فقط یک پنل بود و روی موبایل نصب نشده بود. البته باید اشاره کرد شرکت هایی مانند BOE و ال جی نیز در گذشته نمایشگرهای لوله شونده را رونمایی کرده اند.

 

این شرکت علاوه بر نمایشگر لوله شوند همچنین از یک موبایل تاشو صدفی شکل رونمایی کرد. این موبایل از وسط تا می شود و برخلاف موبایل موتورلا ریزر، شبیه یک دستگاه اندروید عادی است.

 

این دستگاه دارای یک نمایشگر انعطاف پذیرAMOLED در اندازه ۶.۴۷ اینچ است. روی نمایشگر یک بریدگی شبیه اشک وجود دارد . موبایل پس از تاشدن به یک دستگاه با ضخامت ۱۳.۳ میلی متر تبدیل می شود.

 

منبع:
https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11041079.html



:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل


شرکت ویژن ایکس در کنفرانس صنعت نمایشگر از یک نمایشگر لوله شونده رونمایی کرده است. همچنین این شرکت از یک موبایل تاشو با نمایشگر ۶.۴۷ اینچ رونمایی کرد که از وسط تا می شود. 

به گزارش مهر به نقل از گیزموچاینا،  شرکت Visionox معتقد است نمایشگرهای لوله شونده پس از دستگاه های تاشو به ترند جدید بازار موبایل تبدیل می شوند.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,موبایل

درهمین راستا در کنفرانس جهانی صنعت نمایشگر چشم اندازی از آینده فناوری های این حوزه نمایش داده شد. در این رویداد سه روزه که در ایالت آنهویی چین برگزار شد، شرکت ویژن ایکس از یک پنل نمایشگر انعطاف پذیر AMOLED همراه محصولاتی جالب مانند یک موبایل تاشو صدفی شکل رونمایی کرد.

 

این شرکت اعلام کرده نمایشگر لوله شونده در مقایسه با نمایشگرهای تاشو فضای کمتری اشغال می کند. نمایشگر ویژن ایکس به شکل یک طومار بود که دور یک میله با شعاع ۷ میلیمتر پیچیده می شد. البته مدت زیادی طول می کشد تا این فناوری آماده عرضه به بازار شود.

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,موبایل

 

 نمایشگری که در این کنفرانس رونمایی شد فقط یک پنل بود و روی موبایل نصب نشده بود. البته باید اشاره کرد شرکت هایی مانند BOE و ال جی نیز در گذشته نمایشگرهای لوله شونده را رونمایی کرده اند.

 

این شرکت علاوه بر نمایشگر لوله شوند همچنین از یک موبایل تاشو صدفی شکل رونمایی کرد. این موبایل از وسط تا می شود و برخلاف موبایل موتورلا ریزر، شبیه یک دستگاه اندروید عادی است.

 

این دستگاه دارای یک نمایشگر انعطاف پذیرAMOLED در اندازه ۶.۴۷ اینچ است. روی نمایشگر یک بریدگی شبیه اشک وجود دارد . موبایل پس از تاشدن به یک دستگاه با ضخامت ۱۳.۳ میلی متر تبدیل می شود.

 

منبع:
https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11041079.html



:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 دی 1398 | نظرات ()