نوشته شده توسط : ساحل

۱. بهینه سازی توضیحات تصاویر سایت
سه شیوه اصلی برای توضیح یک تصویر در کدهای HTML وجود دارد که امکان معرفی و بهینه سازی عکس ها سایت را برای موتورهای جستجو فراهم میکند، که عبارتند از: اسم فایل، تگ عنوان (Title tag) و متن جایگزین (Alt tag).

۱- نام فایل عکس ها سایت
نام فایل تصاویر کمک زیادی به موتورهای جستجو در شناسایی و فهم سوژه آنها میکند. برای بهینه سازی تصاویر بهتر است که اسم آنها را متناسب با موضوع عکس برگزیدن کرده و در نام گذاری از خط طایفه ( – ) بجای خط پایین ( _ ) بهره‌گیری کنید.

۲- متن جایگزین یا همان Alt tag عکس ها سایت
متن جایگزین یا همان Alt tag، در چهره لود نشدن تصویر به کاربر نمایش دیتا میشود. این اتفاق زمانی میافتد که کاربر پروانه لود شدن تصویر در مروگر خویش را نداده باشد و یا با پروا به سرعت ذیل اینترنت سررسید زیادی برای نمایش درست عکس ها سایت دربایستن باشد. در ضمن زمانیکه نشانگر موس را بر روی عکس قرار میدهیم متن جایگزین نمایش دیتا میشود. برای بهینه سازی تصاویر سایت استفاده از متن جایگزین اهمیت گزیده تر ای دارد زیرا موتور جستجوی گوگل توجه ویژه ای به آن در شناسایی عکس ها میکند.

۳- تگ عنوان یا همان Title tag عکس ها سایت
تگ عنوان یا همان Title tag برای زمانیکه تصویر شما به صفحه مشخصی لینک شده باشد، بهره‌گیری میگردد و در صورت تعریف آن با حرکت موس بر روی تصاویر بجای متن جایگزین عنوان عکس نمایش دیتا خواهد شد. برای بهینه سازی تصاویر سایت، تگ عنوان بهتر است که با متن جایگزین تفاوت داشته باشد و در بر گیرنده اطلاعاتی از صفحه لینک شده به تصویر باشد. توجه موتور جستجو به این تگ کمتر از بقیه بوده ولی تعریف صحیح آن میتواند به کاربران برای فهم بهتر سوژه تصویر کمک کند.

۲. بهینه سازی تصاویر سایت با به کارگیری ابعاد مشخص
یکی از مهمترین فاکتورها در بهینه سازی تصاویر بارگذاری آنها با ابعادی است که در سایت نمایش دیتا خواهند شد. مشخص نمودن درازا و پهنا تصویر و یکسان بودن آن با چیزی که به کاربر نمایش دیتا میشود، سرعت صفحات سایت شما را افزایش میدهد. اکثر سیستم های مدیریت محتوا عکس ها شما را در ابعاد مشخصی بازسازی و ذخیره میکنند لغایت در مکانهای مختلف از آن استفاده کنند، اما در بعضی از سیستم ها اینکار توسط کدهای HTML صورت میگیرد که گزینه مناسبی برای بهینه سازی تصاویر سایت نمی باشد. شاید بهترین گزینش آن است که تصاویر را از آغاز در ابعاد باره کاربرد در سایت ذخیره و بارگذاری کنید.

بهینه سازی تصاویر سایت وردپرسی
تعیین سایز عکس ها در وردپرس

برای فروشگاه های اینترنتی شدنی است تصویر محصول در صفحات گوناگون سایت با ابعاد متفاوتی نمایش داده شود، برای بهینه سازی عکس ها سایت خویش از چند عکس با سایزبندی استفاده کرده و هر کدام را در بخش پسندیده آن فراخوانی کنید.

۳. بهینه سازی عکس ها سایت با انتخاب پسوند مناسب
پسوندها و فرمت های زیادی برای اندوخته و نمایش عکس ها هستی دارد که پرکاربردترین آنها JPG و PNG هستند. برگزیدن پسوند پسندیده برای هر تصویر میتواند در بهینه سازی تصاویر سایت و کاهش حجم فایل نقش مهمی داشته باشد. بطور مثال برای عکس هایی به تعداد رنگ بالا و سایز بزرگ پسوند JPG مناسب بوده و برای عکس ها کوچکتر یا تعداد رنگ پایین پسوند PNG پیشنهاد میشود. برای اطمینان از بهینه سازی عکس ها میتوانید حجم فایل با پسوند PNG و JPG را مقایسه کرده و هرکدام پسندیده تر بود را بکار ببرید.

۴. بهینه سازی عکس ها سایت با تفریق حجم
پس از برگزیدن پسوند فایل هنوز میتوانید به روشهای دیگری حجم آن را تفریق داده و بهینه سازی عکس ها را شفا بخشید. مهمترین مرحله سررسید ذخیره یک تصویر است که نرم افزارهای گرافیکی برگزیدن های متنوعی را در گزین کردن شما پیمان میدهند. برای بهینه سازی تصاویر معمولا با تفریق حجم لغایت 80 درصد سایز اولیه آن تغییر برپایی شده قابل تشخیص برای چشم انسان نخواهد بود، ولی همین شغل بخصوص در صفحات نگارخانه یا فروشگاهی میتواند تا حد زیادی موجب افزایش سرعت بارگذاری شود.

بهینه سازی عکس ها فتوشاپ
تنضیمات عمومی اندوخته و بهینه سازی تصاویر در فتوشاپ

نرم افزار فتوشاپ گزینه ای با عنوان “Save for Web Devices” در عقیده گرفته است که به شما امکان کاهش حجم فایل و سنجش همهنگام کیفیت تصویر اولیه با نمونه بهینه سازی شده را میدهد. در چهره عدم دسترسی به آن میتوانید برای بهینه سازی عکس ها خویش از نرم افزار RIOT که رایگان بوده و به همین قصد طراحی شده است کاربرد کنید. این نرم افزار تمام امکانات مربوط به بهینه سازی عکس ها را در برگزیدن شما پیمان میدهد.

بهینه سازی تصاویر
بهینه سازی تصاویر با به کارگیری نرم افزار RIOT

پس از رعایت نکات بالا، کاهش حجم و بهینه سازی تصاویر سایت و کارایی آن بر سرعت لود شدن صفحه را میتوانید با استفاده از ابزار رایگان GTmetrix سنجیده و امتیاز سایت خویش را قبل و بعد از اتمام این پیشه سنجش کنید.



:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل



 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,آیفون ۱۲
ویدئویی که به تازگی در فضای مجازی منتشر شده، نشان می‌دهد برخی مدل‌های آیفون ۱۲ از فیلمبرداری با کیفیت بی سابقه ۲۴۰ فریم در ثانیه پشتیبانی خواهند کرد.

به گزارش مهر به نقل از فایومک، کاربران به دلخواه خود می‌توانند فیلمبرداری با گوشی‌های آیفون ۱۲ را با دو کیفیت ۱۲۰ و ۲۴۰ فریم در ثانیه انجام دهند که در هر دو حالت نتیجه کار کاملاً مشابه فیلم برداری با دوربین‌های حرفه‌ای است. فیلمبرداری به این شیوه به خصوص مشاهده صحنه‌های دارای حرکت آهسته را به تجربه‌ای دلپذیر مبدل می‌کند.

 

در حال حاضر آیفون ۱۱ پرو قادر به فیلمبرداری ۴K با کیفیت ۶۰ فریم در ثانیه است و فیلم برداری در حالت ۲۴۰ فریم در ثانیه تنها با دقت ۱۰۸۰ پیکسل در دسترس است.

 

علاقمندان با بررسی کدهای بتای سیستم عامل آی او اس ۱۴ به این قابلیت‌های جدید آیفون ۱۲ پی برده‌اند و مکس وین بش از توسعه دهندگان و برنامه نویسان مشهور در توئیتر این موضوع را تأیید کرده است. وی می‌گوید منبعی در اپل خبر یادشده را صحیح اعلام کرده است.

 

همچنین نرخ تازه سازی نمایشگر آیفون ۱۲ برابر با ۱۲۰ هرتز اعلام شده است. البته به احتمال زیاد این قابلیت تنها مربوط به مدل‌های ۶.۱ اینچی و ۶.۷ اینچی آیفون ۱۲ پرو خواهد بود.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11055717.html



:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,نمایشگر مایکروسافت
قابلیت app group، کارایی نمایشگر دوگانه Surface Duo مایکروسافت را افزایش می‌دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مایکروسافت Surface Duo پاییز گذشته معرفی شد و شرکت سازنده آن قول داد این دستگاه را در بازه زمانی تعطیلات سال میلادی جاری عرضه کند. اما اخیرا شایعاتی در فضای مجازی منتشر شده است که به ما از تلاش مایکروسافت برای عرضه زودهنگام Surface Duo خبر می‌دهد. البته با توجه به این که اکنون مدتی است خبر‌های منتشر شده درباره Surface Duo در گوشه و کنار اینترنت افزایش یافته‌اند، به نظر نمی‌رسد شایعه منتشر شده اشتباه باشد.

 

آخرین اطلاعات منتشر شده، مربوط به ویژگی‌های نرم افزاری Surface Duo است که می‌تواند کارایی دو نمایشگر آن را افزایش دهد. در واقع می‌توان گفت این مهم‌ترین ویژگی است که Surface Duo می‌تواند داشته باشد، زیرا اصلا به همین دلیل ساخته شده است.

 

روش عملکرد قابلیت جدید Surface Duo

قابلیت جدید Surface Duo به شما کمک می‌کند چند برنامه‌ای که اکثر مواقع با هم استفاده می‌کنید را به صورت جفت در کنار یکدیگر قرار دهید و میانبری برای آن‌ها در صفحه اصلی ایجاد کنید. پس از انجام این کار می‌توانید هر دوی آن‌ها را به صورت همزمان در دستگاه خود اجرا کنید. نام این قابلیت احتمالا "app groups" خواهد بود. البته بهتر بود به‌جای واژه groups از Duet استفاده می‌شد، زیرا این ویژگی دو برنامه را در کنار یکدیگر قرار می‌دهد.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,نمایشگر مایکروسافت

 

ویژگی مشابه قابلیت جدید مایکروسافت در محصولات دیگر شرکت‌ها

 

البته سامسونگ این قابلیت را با App Pairs به کاربران خود ارائه می‌دهد و سونی نیز پیشتر با Multi-window چنین ویژگی را ارائه کرده است. اما زمانی که شما در دستگاه خود دو صفحه نمایش در اختیار دارید، این کار بسیار آسان‌تر می‌شود.

 

جزئیات دیگری که تاکنون درباره Surface Duo منتشر شده شامل نمایشگر‌های ۵.۶ اینچی AMOLED و تراشه Snapdragon 855 است که همه آن‌ها از یک باتری کوچک ۳۴۶۰ میلی‌آمپری انرژی می‌گیرند. طبق گزارش‌ها، این دستگاه هیبریدی تلفن-تبلت، اندروید ۱۰ را اجرا خواهد کرد، اما مایکروسافت در حال حاضر بر روی یک بروزرسانی برای اندروید ۱۱ کار می‌کند.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11055611.html



:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

نرم انگیزه ها افزایش فالوور اینستاگرام
نرم انگیزه ها افزایش فالوور اینستاگرام
نرم افزار افزایش فالوور اینستاگرام
اگر تعقیب ترفند افزایش فالوور اینستاگرام و نرم افزار افزایش فالوور اینستاگرام یا نرم افزار افزایش لایک اینستاگرام و... هستید ، کافیست با ما همراه باشید تا آن ها را به چهره کامل به شما معرفی کنیم. این نوشتار کامل ترین روش های مفید را برای ستاره شدن شما در دنیای اینستاگرام ذکر کرده بعد با دقت آن را بخوانید و حتما در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید لغایت دیگران هم از آن کاربرد کنند.

افزایش فالوور در اینستاگرام برنامه
1️⃣ نرم اسباب نینجاگرام برای فالوور هدفمند
نرم اسباب نینجاگرام
نرم افزار نینجاگرام
این نرم افزار گرد بهترین نرم اسباب افزایش فالوور اینستاگرام می باشد که شما با آن توانا خواهید بود فالوور هدفمند خود را جذب کنید ، ولی چگونه ؟

این مطلب رو هم ببینید : 3 ربات اینستاگرام برتر افزایش فالوور (در سنه 2019)
فرض کنید پیج شما راجب فان است ، بعد از وارد شدن در نرم اسباب شما هشتگ #فان را به اون میدهید و این نرم افزار هر پستی راجب این جستار رویت را لایک میکند ، که جدیدا به آن خاصیت های بی اندازه ای اضافه شده ، مثلا علاوه بر لایک کردن پست ، اون را فالو میکند و سه پست دیگرش را هم لایک میکند.

خب این چه سودی داره؟

سود این پیشه اینه شما با لایک کردن ۵ هزار پست در روز ، میانگین ۵۰۰ فالوور راستین و ارزشمند از این روش به دست می آورید.

برای جاسازی نینجاگرام باید چکار کنم؟

این نرم انگیزه ها خارجیه و خرید اون دردسر داره، و خوشبختانه ایرانیان زحمتکش اون رو کرک کردن :) ، بعد بدون دردسر میتونی از این لینک نینجاگرام رو دانلود کنید :

2️⃣ نرم افزار کافه اینستا رهسپار برای افزایش فالوور فیک !
نرم اسباب کافه اینستا
نرم افزار کافه اینستا
خب درواقع از فیک منظورم اینه که کل فالوور هایی که از این نرم اسباب جذب میشه راستین نیستند ، چه بسا از هزار تایی که از این نرم افزار جذب کنید تنها ۱۰ لغایت ۷۰ نفرشون پست های اینستاگرامتون رو لایک کنن !

مشکلات این نرم افزار هم اینه که زیادی بدست اینستاگرام بلاک میشه، حتی سرعتشم کم کنید بازم بلاک میشه و اینکه چون نصبش زیاده ، سرورش بسیار کند میشه...

پس پیشنهادم اینه از نرم افزار هایی بهره‌گیری کنید که ۲۰ الی ۵۰ هزار نصب دارن یا سرورشون قویه و سرعت بالایی دارند، نرم اسباب ذیل به دردت میخوره !

 

3️⃣ نرم انگیزه ها فالور و لایک ، ویو بگیر اینستاگرام
نرم افزار فالور و لایک ، ویو بگیر اینستاگرام
نرم اسباب فالور و لایک ، ویو بگیر اینستاگرام
بله من هم قبول دارم اسمش طولانیه و خوب نیس، اما چه بسا نرم افزاری بهتر برای گرفتن فالوور باشه، از لینک زیر میتونید دانلودش کنید (لینک کافه بازاره)

https://cafebazaar.ir/app/ir.followertops.mohammad/?l=fa

 

نرم انگیزه ها چهارمی در شغل نیست :)

نام بردن نرم اسباب چهارم رو به عهده شما میزارم که تجربیاتتون رو راجب افزایش فالوور اینستاگرام و نرم اسباب افزایش فالوور اینستاگرام بیان کنید.

.

.

.



:: بازدید از این مطلب : 72

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

فالوور فیک چه کسی است؟

اینستاگرام میلیون‌ها کاربر در سرتاسر جهان دارد که این افراد فعالیت‌های مختلفی را در درازا روز در این شبکه سپریدن می‌دهند. کافیست به شمار کامنت‌‌های پست‌های افراد سلبریتی نگاهی بیاندازید تا متوجه این سوژه شوید. فالوور فیک اینستاگرام ، افرادی هستند که فعالیت یومیه و هفتگی استانداردی در اینستاگرام دارند. بسیاری از این کسان نام و پیشه واقعی‌شان در تقدیر بیو پیج خویش می‌نویسند و از عقیده اینستاگرام افرادی حقیقی محسوب می‌شود. اما هدف از فالوور فیک، اکانت‌هایی بدون فعالیت در اینستاگرام می‌باشد که شمار لایک، پست، استوری و کامنت‌های آن‌ها در طول روز بسیار محدود است. این اکانت‌ها معمولاً شمار پیگیری کننده زیاد کمی دارند و افراد زیادی را هم دنبال نمی‌کنند. صاحبان اکانت‌های فیک معمولاً این اکانت‌ها را برای مواردی همچون شیطنت در پیج افراد سلبریتی، فحاشی، ترویج فرهنگ‌های نادرست، گسترش خشونت و ... می‌سازند. اینستاگرام در سالیان تازه تلاش زیادی برای از بین بردن این اکانت‌ها انجام دیتا و حساسیت بسیار زیادی بر روی آن‌ها دارد. شدنی است بعضی از شما مشاهده کرده باشید که برخی مواقع اوقات نمی‌توانید پستی را لایک کنید و یا کامنتی بگذارید. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که اینستاگرام شما را به علت فعالیت مختصر بلاک کند. به راستی در این حالت اینستاگرام شما را فالوور فیک به حساب می‌آورد و به همین خاطر به تدریح حساب را مسدود خواهد کرد.

در این صورت شما در سررسید لایک کردن یک پست، با یک پیغام مواجه می‌شوید که در آن به دلیل بلاک شدن شما اشاره شده است. شما باید گزینه tell us را بزنید لغایت اینستاگرام متوجه راستین بودن حساب شما گردد. با توجه به مطالب گفته شده مشخص شد که گروه سازنده و برنامه‌ نویس اینستاگرام همواره در تلاش‌اند لغایت اکانت‌های فیک و جعلی را از این شبکه حذف نمایند. لذا خرید فالوور فیک اینستاگرام چندان کار درستی به نظر نمی‌رسد. در پیوسته به کالبدشناسی این سوژه می‌پردازیم .

چرا خرید نسبتا کمی در خرید فالوور فیک اینستاگرام داشته باشیم؟

اینستاگرام به انگیزه گستردگی، امکانات جذاب و محبوبیت بالا، یک فضای عالی برای تبلیغات محسوب می‌شود. بسیاری از کسب و کارهای نوپا با راه‌ اندازی یک پیج در اینستاگرام و کار کردن بر روی آن، نامی می‌شوند و به درآمدهای زیاد می‌رسند. به بردباری زیاد با پیج‌های کاری زیادی تصادف کرده‌اید که فالوورهای ناچیز یا زیادی دارند. در ماضی بعضی از این پیج‌ها با خرید فالوور فیک کوشش در بالا پرتو دادن شمار فالوورهای خویش داشتند ولی امروزه با وارسی و سخت‌ گیری اغلب اینستاگرام، چنین کاری ریسک زیادی را طلب می‌کند. البته نباید منکر این قضیه شد که تعداد فالوورهای هر پیج در اینستاگرام، نشان‌ دهنده میزان محبوبیت آن پیج در میان مردم است و طبعاً هرچه این شمار بیشتر باشد، محبوبیت هم بیشتر است. عده‌ای از مردم به انگیزه ها مختلفی تمایل دارند تا به هر شکلی تعداد فالوورهای خویش را بالا ببرند. متأسفانه برخی از شرکت‌های کلاه‌بردار هم از این میل سو استفاده کرده و اقدام به فروش فالوور فیک به این کسان می‌کنند. در حالی که فالوورهای فیک هیچ ارزشی در اینستاگرام ندارند و پس از مدتی توسط خویش شبکه حذف خواهند شد. یک جمله‌ی معروف هستی دارد که می‌گوید که افراد متقلب در نهایت هیچ‌ گاه به ظفر نخواهند رسید. در باره به کارگیری اکانت‌های فیک هم این جستار صدق می‌کند. جالب است بدانید که در سطح جهان برخی از کسان با ارائه‌ی نرم‌ افزارهای تقلبی سعی در ساده مرد زدن ملت و صاحبان کسب و کارهای گوناگون برای جذب فالوور فیک دارند.

فالوورهای فیک و فعال هردو فالوور اینستاگرام محسوب می‌شود و فقط تفاوت آن‌ها در میزان تفاوت است.

به طور کلی دلایلی که طبق آن نباید به فالوورهای فیک اعتماد کرد بدین شرح‌اند:

1- سخت‌ گیری اینستاگرام : همان‌طور که پیش‌تر هم ذکر شد، اینستاگرام به تازگی تمهیدات مختلفی را در عقیده گرفته الی براساس آن بتواند فالوورهای فیک را از واقعی تشخیص دهد. لذا با خرید این فالوورها ریسک بزرگی را سپریدن می‌دهید. البته به این موضوع هم پروا داشته باشید که بعضی شرکت‌ها فالوورهای فیک را در کنار فالوورهای واقعی در گزین کردن شما پیمان می‌دهند و صرفاً پول فالوورهای واقعی را از شما اخذ می‌کنند. اتمام چنین کاری ایرادی ندارد و باعث بالاتر نشانه داده شدن شمار فالوورهای شما هم می‌گردد.

2- بی‌ارزش بودن اکانت‌های فیک : غالب اکانت‌های فیک فاقد عکس پروفایل و بیو هستند و تعداد فالوورها و فالوئینگ‌های کمی نیز دارند. در این چهره مشتریانی که به پیج شما راز می‌زنند و در تقدیر فالوورها با چنین اکانت‌هایی روبه‌رو می‌شوند، حس نکوداشتن نسبت به پیج شما پیدا نمی‌کنند و ترجیح می‌دهند به کسب و کاری معتبرتر اعتماد کنند. لذا پیشنهاد ما در فالوریاب این است که برای کسب و کارتان ارزش قائل باشید و با خرید فالوورهای واقعی، به آن اعتبار ببخشید. در این صورت مشتریان و مخاطبان هم بیشتر به شما اعتماد خواهند کرد.

3- بالا بردن فعالیت در پیج : وقتی فالوور فیک را خریداری می‌کنید، باید به این موضوع هم دقت کنید که این فالوورها به شکیبیدن بسیار هیچ کامنتی در پست‌های شما نخواهند گذاشت و شمار لایک‌هایتان نیز زیاد ناچیز خواهد بود. در این صورت یک تناقض روشن بین تعداد فالوورها و شمار لایک‌ها و کامنت‌ها وجود خواهد داشت. به عنوان نمونه انگار کنید فردی به پیج مربوط به یک سوداگری با 50 هزار فالوور راز می‌زند و تماشا می‌کند که تعداد لایک‌های هر پست کمتر از 500 شماره است. طبیعتاً در چنین حالتی وی متوجه فیک بودن فالوورهای پیج خواهد شد، لذا بدون اتمام پیشه خاصی پیج را ترک خواهد کرد.

در این نوشتار کوشش بر این بود لغایت نکاتی در مورد دلایل عدم اعتماد به خرید فالوور فیک اینستاگرام بیان گردد. در آخر لازم است به این جستار اشاره کنیم که فالووریاب گرد از بهترین ارائه دهندگان فالوور واقعی محسوب می‌شود که می‌توانید با اعتماد به آن، بازدهی تبلیغات کسب و کارتان را بالا ببرید.



:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل
 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,دکمه‌های مجازی گوشی‌
در سال 2020 با از راه رسیدن گوشی‌های مجهز به دکمه‌های مجازی شاهد ارتقای قابل توجه قابلیت‌های ضدآب آنها خواهیم بود. 

به گزارش فارس به نقل از تک تایمز، یکی از عوامل آسیب پذیر شدن گوشی‌ها در برابر آب استفاده از دکمه‌های فیزیکی در آنها است. پیش بینی می‌شود در سال 2020 طیف گسترده‌ای از گوشی‌ها تنها شاهد وجود دکمه‌های مجازی باشند و همین امر جلوی نفوذ آب به تلفن‌های همراه را می‌گیرد.

 

در حال حاضر اکثر گوشی‌ها دارای دکمه‌هایی برای تنظیم صدا، روشن و خاموش کردن و غیره هستند. اما استفاده از حسگرهای مافوق صوت نصب دکمه‌های مجازی را بر روی گوشی‌ها ممکن می‌کند که مهم‌ترین مزیت آنها طراحی بدنه گوشی به شکل یکپارچه و افزایش دوام و عمر تلفن‌های همراه است.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,دکمه‌های مجازی گوشی‌

یک موسسه نوپا به نام التراسنس در حال مذاکره با برخی شرکت‌های سازنده تلفن همراه است تا این فناوری را در اختیار آنها قرار دهد. این شرکت به همین منظور تراشه کوچکی در ابعاد 1.4 میلیمتر در 2.4 میلیمتر تولید کرده که در ازای آن به 0.5 میلیمتر می‌رسد و امواج صوتی غیرقابل شنیدن توسط انسان را تولید می‌کند که انتقال فرامین را با دکمه‌های مجازی ممکن می‌کند.

 

 

تراشه یادشده بخش اصلی حسگری به نام تاچ پوینت را تشکیل می‌دهد که برای طراحی دکمه‌های مجازی به کار می روند و قرار است ماه آینده در نمایشگاه سی ای اس 2020 در معرض دید علاقمندان قرار بگیرند.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11043702.html



:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل



 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, سامسونگ
شرکت سامسونگ در نمایشگاه CES ۲۰۲۰ از پروژه‌های جدید آزمایشگاه C-Lab خود از جمله تایپ کردن بدون دست و اسکنر جمجمه برای تشخیص سلامت موها پرده برخواهد داشت.

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، نمایشگاه CES بدون اینکه سامسونگ پروژه‌های آزمایشگاه C-Lab را پرده برداری نکند، نمایشگاه نمی‌شود. امسال نیز قرار است سامسونگ از جدیدترین تلاش‌های این آزمایشگاه برای حل مشکلات رایج با روش‌های غیرمعمول پرده بردارد.

 

"سلفی تایپ"(SelfieType) روش جدید تایپ کردن بدون دخالت دست است که همانطور که از نام آن پیداست، از دوربین سلفی و هوش مصنوعی دستگاه برای ترجمه حرکات انگشت به روی صفحه کلید استفاده می‌کند. بنابراین دیگر وقتی دستان شما بند است، نیازی به در دست گرفتن گوشی خود برای نوشتن پیام نیست.

 

این شرکت همچنین ممکن است با پروژه "Becom" به نجات همگان از ریزش مو بیاید. در این روش از یک دستگاه دستی، هوش مصنوعی و یک برنامه موبایلی برای اسکن پوست سر کاربران استفاده می‌شود.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, سامسونگ

این دستگاه بر روی سر کاربر به دنبال پوست مرده، تراکم فولیکول مو و سایر ویژگی‌ها می‌گردد و سپس بهترین راه حل را پیشنهاد می‌کند. کاربر حتی می‌تواند روند این اسکن‌ها را مطالعه کند تا ببیند که آیا ریزش موی وی متوقف شده است یا خیر.

 

از دیگر پروژه‌ها می‌توان از "هایلر"(Hyler) نام برد که یک برجسته‌ساز هوشمند است که متون چاپی را به متون دیجیتالی قابل جستجو تبدیل می‌کند.

 

همچنین پنجره مصنوعی "SunnySide" تابش مصنوعی خورشید را ایجاد می‌کند که با گذشت زمان تغییر می‌کند تا به کاربر در تولید ویتامین D بدون اثرات مضر آفتاب طبیعی نظیر مشکلات پوستی کمک کند.

 

سامسونگ همچنین کارهایی از استارتاپ‌های خارجی C-Lab را به نمایش خواهد گذاشت که شامل یک ربات انسان‌نما به نام "PiBo" از استارتاپ "Circulus" خواهد بود که قادر به برقراری مکالمه‌های ساده و بیان احساس در چهره است.

 

 

همچنین ربات "FITT" تمرینات ورزشی اختصاصی می‌دهد و بیماری‌های قلبی و قدرت عضلانی را براساس تست‌های تناسب اندام پیش‌بینی می‌کند.

 

فناوری "Vtouch" نیز از ردیابی چشم و انگشت برای کنترل وسایلی مانند خودرو و خانه‌های هوشمند استفاده می‌کند و "Smoothy" هم یک برنامه چت تصویری گروهی است که در حالت سکوت شروع به زنگ خوردن می‌کند تا به کاربر اجازه دهد با توجه به شرایط شخصی خود پاسخ دهد.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11043824.html



:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 تير 1399 | نظرات ()