نوشته شده توسط : ساحل

به گزارش سایت هاب اسپات اینستاگرام سکویی غیرقابل انکار برای بازاریابی تبدیل شده است. در واقعیت ، اینستاگرام رسما به بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه واصله است. این بدان معنی است که تبلیغ در اینستاگرام اغلب از تبلیغ در توییتر یا تبلیغ در لینکدین بازدهی دارد.تعداد زیادی از کاربران دور هم جمع شده و منتظرند لغایت محتوای شما را ببینند. فلذا ، چگونه می توانید به همه آن کاربران دسترسی پیدا کنید و فرصتی برای آنها برپایی کنید الی با برند شما درگیر شوند؟ پذیرش سوال شدنی است شما را شگفت زده کند: سئو در اینستاگرام.

فهرست مطالب
۱.پروفایل اینستاگرام خویش را بهینه کنید
۲.کلید واژه های اصلی را در اسم کاربری خویش پیمان دهید
۳.کلید کلمه های بعدی را در تقدیر بیو اضافه کنید
۴.به هشتگ هایتان اهمیت گزیده تر ای بدهید
۵.از کلمات کلیدی ثانویه در شرح عکس ها کاربرد کنید
۶.از متن alt بهره‌گیری کنید
۷.از شغل های سئو سیاه در اینستاگرام خود داری کنید
حتما به این اندیشه می کنید: آیا می توانم از همان تکنیک های SEO که برای بهینه سازی صفحات وب برای یک برنامه رسانه های اجتماعی بهره‌گیری کنم؟ خوشبختانه باید بگوییم که می توانید. سئو در اینستاگرام ترفند هایی دارد که باید در اجازه استراتژی های بازاریابی شما باشد، در ضمن می توانید آنچه که در مورد SEO می دانید را بهره‌گیری کنید الی رشد ارگانیک اکانت اینستاگرام اغلب شود. به اینستاگرام به عنوان موتور جستجوی خویش نگاه کنید. این پلتفرم سیستم جست و جوی خود را دارد و مثل یک مینی گوگل رفتار می کند.

۱.پروفایل اینستاگرام خود را بهینه کنید
اولین قدم که باید در جهت افزایش دسترسی اینستاگرام خویش بردارید ، بهینه سازی پروفیلتان است. اگر پروفایل شما برای بهترین تجربه کاربری بهینه نشود در مدت طولانی به ضررتان خواهد بود.

در اینجا چند ترفند برای بهینه سازی پروفایل اینستاگرام شما آورده شده است:

پروفایل خویش را عمومی کنید
یک تصویر پروفایل جذاب یا برند را انتخاب کنید
نام کاربری قابل تشخیص و قابل جستجو گزینش کنید
یک اسم تجاری آسان و قابل جستجو ایجاد کنید
حساب خویش را به حساب بیزنیس تغییر دهید
لینک قابل کلیک در بیو خویش وارد کنید
پس از سپریدن این مراحل ساده به سراغ نکات فنی تر می رویم

مقالات مرتبط:

آموزش ساخت کمپین در اینستاگرام

۲.کلید واژه های اصلی را در نام کاربری خود پیمان دهید
همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم ، اینستاگرام موتور جستجوگر خود را دارد. به منظور نمایش دیتا شدن بهتر در نوار جستجو ، باید بر روی پروفایل خویش شغل کنید الی در جایگاه بالاتر پرتو دیتا شوید.

قدم اول این است که کلید وازه اصلی کار خویش را مشخص کنید. در این تقدیر bakery مثال ما خواهد بود. وقتی یک کاربر به دنبال محصولات نانی پخته شده می گردد واژه ی bakery را سرچ می کند. هنگامی که این کلید واژه را وارد می کنید بردباری اینکه در نتایج جست و جو بالا بیایید اغلب است.

instagram seo

همانگونه که در تصویر مشاهده میکنید نتایج نخست در جست و جو این کلید واژه را در اسم خود پیمان دیتا اند فلذا بعد از سرچ نیز نمایش دیتا شده است.

مقالات مرتبط:

تبلیغات اینستاگرام: استراتژی هایی برای افزایش ROI

۳.کلید کلمه های بعدی را در قسمت بیو اضافه کنید
اکنون که به کلید کلمه اصلی خویش اهمیت داده اید ، وقت آن واصله است که از واژه ها کلیدی ثانویه خویش نهایت استفاده را ببرید. کلمات کلیدی ثانویه عبارت ها و مباحثی هستند که حول کلمات کلیدی اصلی شما قرار دارند.

اگر کلید واژه اصلی شما ” bakery ” نانوایی است ، کلمات کلیدی ثانویه شما ممکن است مواردی مثل ” cupcakes ” ، ” wedding cakes ” ، و .. باشد. به مثال ذیل توجه کنید کلیدواژه اصلی با رنگ قرمز و کلید کلمه های فرعی با رنگ نارنجی نمایش دیتا شده اند.

سئو در اینستاگرام

همینظور که می بینید این صفحه ی اینستاگرامی پیشه خویش را به نکوداشتن سپریدن داده است. بیو خویش را جالب و سرگرم کننده نوشته و در کناره ان مسائل مربوط را رعایت کرده است. پس چیز عجیبی نیست که در سرچ اینستاگرام به خوبی نمایش دیتا شود. به کارگیری واژه کلیدی های پیوسته و به اطلاح ثانویه برای مواقعی است که افراد کلمه کلیدی اصلی را سرچ نمی کنند ولی ممکن است دیگر کلید کلمات را سرچ کند بعد گمان کردن اینکه در نتایج سرچ بالا بیایید نیز اغلب است.

۴.به هشتگ هایتان اهمیت اخص ای بدهید
پس از بهینه سازی پروفایل خود ، وقت آن دریافتی که پست های خود را بهینه کنید. این یک روند مداوم است که بیچارگی به توجه گزیده تر دارد. اغلب کاربران قرار نیست مستقیماً به دنبال شما باشند. آنها احتمالاً شما را از راه هشتگ در یک پست خاص پیدا خواهند کرد.

به همین انگیزه است که هر یک از پست های اینستاگرام شما باید راهبرد هشتگ مخصوص به خویش را داشته باشد. شما باید با این هشتگ ها همانند کلمات کلیدی ثانویه رفتار کنید. نمونه آن را از CorePower Yoga ، در ذیل ببینید:

سئو اینستاگرام

آنها نام بازرگانی خویش را در دو باره هشتگ – #corepowercommunity و #corepoweryoga پیمان می دهند. دو هشتگ سایر ، با این حال ، به طور خاص برای این تصویر است.

Corepower با گنجاندن گونه ها هشتگ پستهای ویژه ، بخت خویش را برای جذب مخاطبان مفصل تر و گوناگون تر افزایش می دهد – افرادی که به جستجوی اصطلاحات مربوط به یوگا می پردازند، اما وانگهی افرادی که #downdog را جستجو می کنند. این امر به کاربران بخت بهتری برای پیدا کردن شما نسبت به زمانی که از همان هشتگ در هر پست کاربرد کرده اید، خواهد داد.

مقالات مرتبط:

آمارهای مهم اینستاگرام برای سوداگری ها

۵.از واژه ها کلیدی ثانویه در شرح عکس ها بهره‌گیری کنید
قبلا گفتیم که اینستاگرام خویش موتور جست و جو دارد، پس بهتر است بعد از رعایت موارد باید به سراغ کپشن بروید. کپشن ها باید توضیحاتی ریزبین و جذاب و ترغیب کننده باشند الی مخاطب شما را بتواند به بهترین نحوه جذب کند. اما اگر بتوانید در کنار جذب بیننده عقیده الگوریتم های اینستا را به خود معطوف کنید عالی خواهد شد. اگر از کلید واژه های ثانوی در کپشن خود کاربرد کنید بردباری اینکه اینستاگرام شما را در نتایج سرچ نشانه دهد زیاد زیاد تر خواهد بود.

 

در مثال بالا میبینید که DIFF کلید واژه های پیوسته را در زیر عکس آورده است. با این چهره یک عکس کامل شناسایی شده برای اینستاگرام فراهم کرده اید.

۶.از متن alt بهره‌گیری کنید
متن alt Instagram یک ویژگی کمابیش جدید است که برای کاربران امکان نگارش شرح تصاویر را فراهم می کند. این ویژگی جدید برای سئو بسیار پسندیده است. اگر شما این مرحله را رد کنید و alt برای عکس ها ننویسد اینستاگرام خود متنی را بر می گزیند و به برگزیدن خود جای گزاری می کند. پس بهتر است شما خودتان توضیحاتی برای عکس ها اضافه کنید تا مطمئن بشوید که واژه ها صحیح انتخاب شده اند.

سئو اینستا

برای دسترسی به alt عکس طبق تصویر زیر قبل بروید.

سئو اینستا

پس از گزینش این گزینه به سمت ذیل اسکرول کنید و بر روی write your alt text بزنید. هنگامی که alt را وارد کردید عکس خود را مشابه پیش پست کنید. مزایای نوشتن alt در اینستاگرام مثل مزایای نوشتن alt عکس برای تارنما است. این گزینه کمک می کند که پست های شما جایگاه بهتری داشته باشد.

مقالات مرتبط:

تبلیغ در اینستاگرام چیست و چگونه در اینستاگرام تبلیغ کنیم ؟

۷.از شغل های سئو سیاه در اینستاگرام خود داری کنید
شاید فکر کنید فقط گوگل الگوریتم های نیرومند ای دارد که بتواند متخلفین را شناسایی کند و رتبه ی آن ها را بیاندازد. ولی اینظور نیست اینستاگرام نیز در بحث الگوریتم ها زیاد نیرومند عمل کرده است و با کسانی که می خواهند سیستم را بعید بزنند به شدت بر خود می کند. اینستاگرام کسانی که قوانین را پایین پا می گذارند شادوبن shadowban می کند.

مواردی که از نظر اینستاگرام سئو کلاه سیاه حساب می شود:
محتوا ها را از جای دیگری بر ندارید
از ربات هاب افزایش فالوور کاربرد نکنید
از کلید واژه های بیش از بی گمان کاربرد نکنید
افراد را پشت راز هم فالو نکنید
فالوور خریداری نکنید
کلام آخر:

در این نوشتار با روش ی سئو در اینستاگرام و عکس ها آشنا شدید. اگر قبل از این از بهینه سازی برای اینستاگرام چیزی نمی دانستید اشکالی ندارد همین اکنون اقدامات بالا را اتمام دهید. اسم اکانت خود را در تقدیر setting تغییر دهید. کلید واژه ها را انتخاب کنید و هشتگ ها را طبق کلید کلمه های خویش تغییر دهید. بعد از بهینه سازی صفحه ی اینستاگرام خویش اگر تصمیم به تبلیغ در اینستاگرام گرفتید می توانید از مشاوره رایگان تیم افراک کاربرد کنید.

منبع:

https://avashtech.com/what-is-instagram-seo/



:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

دوربین فوجی فیلم X-E3 سال ۲۰۱۷ به بازار آمد و به خاطر بدنه جمع و جور، خوش دست بودن و سنسور توانای X-Trans 3 به سرعت به یکی از دوربین‌های محبوب نزد طرفداران فوجی فیلم تبدیل شد. پس از سال‌ها بی‌خبری و شایعه عدم عرضه مدل جدید از سری X-E، فوجی فیلم از X-E4 با سنسور و طراحی جدید رونمایی کرده است.

یکی از بزرگ‌ترین پیشرفت‌های X-E4 در مقایسه با X-E3، بهره مندی از نمایشگر لمسی ۳ اینچی LCD و چرخنده است که با چرخش ۱۸۰ درجه کاربر را در کادر قرار داده و عکسبرداری یا فیلمبرداری سلفی را امکان‌پذیر می‌کند. مدل جدید همچنین از نمایشگر ۱.۶۲ میلیون نقطه‌ای برخوردار است که در مقایسه با مدل قبل (۱.۰۴ میلیون نقطه) پیشرفت داشته است.

 

 

 

X-E4 به سنسور ۲۶.۱ مگاپیکسلی X-Trans 4 CMOS مجهز شده که پیشتر در دیگر دوربین‌های جدید فوجی فیلم مثل X-Pro3 و X-T4 بکار رفته بود. این دوربین با شاتر الکترونیکی و مکانیکی به ترتیب با سرعت ۳۰ و ۸ فریم بر ثانیه عکسبرداری می‌کند. به گفته سازنده X-E4 قادر به پوشش تقریباً ۱۰۰ درصدی سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز بوده و در ۰.۲ ثانیه فوکوس می‌کند. علاوه بر این از جدیدترین قابلیت‌های تشخیص خودکار چهره و چشم و همچنین ۱۸ شبیه‌سازی فیلم برخوردار است.

 

 

 

این دوربین قادر به فیلمبرداری در رزولوشن 4K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه و عمق رنگ ۸ بیت بوده و به کمک پورت HDMI با عمق رنگ ۱۰ بیتی، نمونه‌برداری رنگی ۴:۲:۲ و حالت F-Log ضبط می‌کند. همچنین فیلمبرداری اسلوموشن را با نرخ ۲۴۰ فریم بر ثانیه در زولوشن 1080p انجام می‌دهد. در فریم کناری پورت USB-C، درگاه مینی HDMI و جک ۳.۵ میلیمتری تعبیه شده است، بنابراین دیگر همانند نسل قبلی نیازی به مبدل ۲.۵ میلیمتر به ۳.۵ میلیمتر برای ضبط صدا با میکروفن خارجی نیست.

 

 

 

فوجی فیلم تغییراتی را هم در چینش دکمه‌ها داده و دکمه فوکوس خودکار و قفل نوردهی خودکار را در یک دکمه ترکیب کرده و دکمه Quick Menu را به فریم بالایی و بین دکمه چرخنده سرعت شاتر و جبران نوردهی انتقال داده است. یکی از کاستی‌های قابل توجه این دوربین نداشتن لرزشگیر تصویر داخلی است.

X-E4 با قیمت ۸۴۹.۹۵ دلار (برای بدنه) از ماه مارس سال جاری میلادی به بازار عرضه می‌شود. فوجی فیلم علاوه بر X-E4، از دو لنز جدید XF به نام‌های XF70-300 f/4-5.6 با قیمت ۸۰۰ دلار و XF27mm f/2.8 با قیمت ۳۹۹.۹۵ دلار رونمایی کرد که همانند X-E4 ماه مارس از راه می‌رسند.

 

 منبع:


:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

ویروس کرونا بیش از یکسال است که زندگی بشر را مختل کرده و در این مدت چندین جهش داشته. با این وجود جهش‌ها و گونه‌های اخیر آن یعنی گونه‌های انگلیسی و آفریقایی  بیش از همه موردتوجه قرار گرفته‌اند که با سرعت بالاتری نسبت به گذشته شیوع پیدا می‌کنند. اما آیا دلیلی برای نگرانی درباره این گونه‌ها وجود دارد یا اینکه واکسن‌ها می‌توانند باعث مصونیت ما در برابر آن‌ها شوند؟

در اواخر سال ۲۰۲۰ دولت بریتانیا از گونه جدید ویروس کرونا در این کشور صحبت کرد که البته پس از مدتی با گونه‌های دیگری در آفریقای جنوبی و برزیل هم روبه‌رو شدیم. در ابتدا دانشمندان و سازمان بهداشت جهانی (WHO) به این موضوع اشاره کردند که نگرانی برای گونه‌های جدید و نحوه جهش ویروس کرونا وجود ندارد چرا که روش‌های کنونی ما برای جلوگیری از ابتلا به کووید-۱۹ مانند حفظ فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک، کارایی مناسبی دارند.

با این وجود دانشمندان از نزدیک روی گونه‌های جدید نظارت دارند. آن‌ها از ترس اینکه با افزایش قدرت انتقال کووید-۱۹، دنیا با یک موج جدید و شدیدتر همه‌گیری مواجه شود و شاید این گونه‌ها بتوانند از دست سیستم ایمنی و حتی واکسن‌ها فرار کنند، وضعیت را ارزیابی می‌کنند.

 

ویروس کرونا
 

 

در حال حاضر سه گونه کرونا موردتوجه دانشمندان قرار دارند

وظیفه کنونی اپیدمیولوژیست‌ها، ویروس‌شناس‌ها و ایمونولوژیست‌ها درک این موضوع است که این جهش‌ها در گونه‌های جدید چگونه می‌توانند ویروس و نحوه واکنش بدن نسبت به آن‌ها را تغییر دهند. این جهش‌ها حتی می‌توانند کووید-۱۹ را به گونه‌ای تغییر دهند که از ایمنی ایجاد شده توسط واکسن هم فرار کند.

طبق پژوهش‌های اولیه، واکسن‌های کنونی می‌توانند در برابر سه گونه شناحته شده اخیر باعث مقاومت بدن شوند، با این حال همچنان شاهد انتشار نتایج تحقیقات هستیم. ویروس کرونا به مرور زمان در حال تکامل است و شاید این تغییرات بتوانند روی نحوه واکنش سیستم ایمنی و در نهایت روش‌های درمان و واکسن‌ها تاثیر بگذارند. در ادامه می‌خواهیم نگاه دقیق‌تری به این موضوع داشته باشیم، با دیجیاتو همراه باشید.

ویروس کرونا چگونه جهش می‌یابد؟

کووید-۱۹ یک ویروس «آران‌ای» (RNA) است، بنابراین توالی کامل ژنتیکی یا ژنوم آن یک الگوی تک رشته‌ای است. در مقابل انسان‌ و سایر پستانداران از DNA دو رشته‌ای استفاده می‌کنند. الگوی کرونا از چهار پایه تشکیل شده که با حروف u ،c ،a و g مشخص می‌شوند. این الگو دستورالعمل‌های نحوه ساخت تمام پروتئین‌ها برای تولید ذره ویروس کرونا جدید را ارائه می‌کند.

کووید-۱۹ برای تکثیر به یک سلول میزبان نیاز دارد و از آن به عنوان یک کارخانه استفاده می‌کند و دستگاه‌های داخل آن را سرقت می‌کند. زمانی که کرونا وارد یک سلول می‌شود، باید الگوی RNA را بخواند.

یک آنزیم در این فرایند اهمیت بالایی دارد که «آران‌ای پلی‌مراز وابسته به آران‌ای» (RdRp) نام دارد. این آنزیم یک وظیفه دارد که آن را به بدترین شکل ممکن انجام می‌دهد. به گفته یک میکروبیولوژیست مولکولی فرانسوی به نام «راجر فروتوس»، این آنزیم در هنگام تکرار اشتباهات زیادی مرتکب می‌شود. در حقیقت در هنگام تکثیر، خطاهای RdRp گونه‌های جدید ویروس با الگوهای کمی متفاوت را شکل می‌دهند که این تغییرات به عنوان جهش‌ها شناخته می‌شوند.

 

 

 

برخی جهش‌ها منجر به تغییر ساختار فیزیکی ویروس می‌شوند

جهش‌ها اغلب تاثیر کمی روی یک ویروس دارند، با این حال برخی مواقع می‌توانند الگوها را به اندازه‌ای تغییر دهند که منجر به تغییرات در ساختار فیزیکی ویروس شوند. با این حال «تایلر استار»، بیولوژیست محاسباتی در مرکز تحقیقات سرطان «فرد هاچینسون»، جهش‌ها را اثرات افزایشی می‌داند:

«یک جهش به معنای آن نیست که ویروس تا ۱۰ برابر خطرناک‌تر یا کشنده‌تر می‌شود. جهش‌ها اثرات افزایش دارند.»

این موضوع می‌تواند برای کووید-۱۹ خطرناک باشد. این جهش‌ها برخی مواقع برای ویروس‌ها مزیت به همراه دارند، برای مثال می‌توانند محکم‌تر به سلول میزبان متصل شوند یا اینکه از سیستم ایمنی فرار کنند. پژوهشگران و دانشمندان جهش‌ها را در توالی‌یابی کووید-۱۹ جدا شده از بیماران شناسایی کرده‌اند.

دانشمندان این داده‌ها را با اطلاعات اولین ویروس‌ها در ووهان چین مقایسه و تغییرات را بررسی کرده‌اند. در حقیقت هم اکنون هیچ‌کدام از گونه‌های کووید-۱۹ کاملا با ویروس موجود در ووهان یکسان نیستند. اگر یک جهش بتواند منجر به افزایش سرعت شیوع و انتقال شود، این احتمال وجود دارد که خصوصیات ویروس را تغییر داده باشد.

گونه‌های ویروس کرونا کدامند؟

هر جهش در ژنوم ویروس کرونا می‌تواند منجر به ایجاد گونه جدیدی شود، اما برخی از آن‌ها نگرانی‌های بیشتری ایجاد می‌کنند. در اواخر ۲۰۲۰ با سه گونه جدید مواجه شدیم که سرعت شیوع بالاتری دارند و حتی شاید یکی از آن‌ها کشنده‌تر هم باشد.

این گونه‌ها با نام‌های مختلفی شناخته می‌شوند که در آن‌ها یک حرف انگلیسی و چندین عدد به چشم می‌خورند. سه گونه مطرح کرونا به شرح زیر هستنند:

  • B.1.1.7: این گونه اولین بار در سپتامبر ۲۰۲۰ در بریتانیا شناسایی شد که البته حالا در کشورهای مختلف از جمله ایالات متحده آمریکا به چشم می‌خورد.
  • B.1.351: این گونه در ابتدا در آفریقای جنوبی تشخیص داده شد و حالا به بیش از ۲۰ کشور راه پیدا کرده است.
  • P.1: این گونه برای اولین بار در «مانائوس» در ایالت «آمازوناس» برزیل شناسایی شد که البته در کشورهای دیگر مانند ایتالیا و کره جنوبی هم وجود دارد.

این موارد آخرین گونه‌های کرونا نخواهند بود و دانشمندان همچنان به ردیابی تغییرات در ژنوم این ویروس ادامه می‌دهند. هرگونه تغییر می‌تواند برای اپیدمیولوژیست‌های ژنومی برای ارزیابی انتقال و الگوها مفید باشد، چرا که با استفاده از آن‌ها می‌توان نحوه واکنش و مقابله با ویروس را تغییر داد.

 

 

 

گونه‌های جدید با تغییر در شاخک، قدرت انتقال کرونا را افزایش می‌دهند

با وجود چنین موضوعی، چرا که این سه گونه بیش از سایرین باعث نگرانی دانشمندان و مقامات شده‌اند؟ این گونه‌ها خصوصیات مشترک دارند که طبق تحلیل‌های اولیه، انتقال سریع‌تر آن‌ها را ممکن می‌کنند و حتی امکان فرار از سیستم ایمنی توسط آن‌ها هم وجود دارد. این جهش‌ها در شاخک پروتئینی تغییر ایجاد می‌کنند و ویروس توسط آن‌ وارد سلول‌ها می‌شود.

جهش‌ها چگونه موجب تغییرات ساختاری می‌شوند؟

هر ذره از کووید-۱۹ به وسیله شاخک‌ها پوشاند شده. برای نفوذ به یک سلول، ویروس باید روی یک پروتئین موجود در سطح سلول انسان به نام «آنزیم ۲ مبدل آنژیوتانسین» (ACE2) قفل شود که ورودش را به سلول ساده‌تر می‌کند. با این وجود، برجستگی‌های ویروس توسط سیستم ایمنی بدن قابل شناسایی است.

زمانی که سیستم ایمنی بتواند شاخک کووید-۱۹ را تشخیص دهد، برای جلوگیری از اتصال آن به ACE2 شروع به تولید آنتی‌بادی می‌کند یا سلول‌های دیگر را برای نابودی ویروس ارسال می‌کند. آنتی‌بادی‌ها به شاخک متصل می‌شوند و بطور موثری از اتصال ویروس با سلول جلوگیری می‌کنند.

 

ویروس کرونا
 

 

گونه‌های جدید شاید عملکرد سیستم ایمنی در مقابله با کرونا را کاهش دهند

این رویکرد شاخک ویروس را تحت فشار تکاملی شدیدی قرار می‌دهد، بنابراین جهش‌ها این شاخک را تغییر می‌دهند تا بتواند از سلول‌های ایمنی یا آنتی‌بادی‌‌ها فرار کند یا اینکه با شدت بیشتری به ACE2 وصل شود. همین موارد ورود ساده‌تر ویروس به بدن را ممکن می‌کنند.

گونه‌های مدنظر دانشمندان همگی دارای جهش در ناحیه‌ای از شاخک به نام «دامنه اتصال گیرنده» (RBD) هستند که بطور مستقیم با ACE2 ارتباط برقرار می‌کند. اگر جهش‌ها بتوانند موجب تغییرات ساختاری در RBD شوند، ویروس احتمالا به سبک متفاوتی به ACE2 متصل می‌شود و همچنین برای مثال می‌تواند از شناسایی شدن توسط سیستم ایمنی هم جلوگیری کند.

کدام جهش‌های کرونا بیشترین نگرانی را ایجاد کرده‌اند؟

در ژنوم RNA تمام سه گونه جدید ویروس کرونا چندین جهش به چشم می‌خورد، اما می‌خواهیم بیشتر روی شاخک کووید-۱۹ تمرکز کنیم. B.1.1.7 دارای ۸ جهش در شاخک است و گونه‌های B.1.351 و P.1 به ترتیب در ناحیه شاخک ۷ و ۱۰ جهش را تجربه می‌کنند. تمام این جهش‌ها یکسان نیستند، اما برخی میان آن‌ها مشترک هستند

در این گونه‌ها با سه جهش در RBD شاخک روبه‌رو هستیم که می‌توانند روی ویروس یا نحوه پاسخگویی آنتی‌بادی به یک عفونت تاثیر بگذارند:

  • N501Y
  • E484K
  • K417N/T

دانشمندان به تازگی شروع به درک این موضوع کرده‌اند که چگونه این جهش‌ها می‌توانند به نفع کرونا عمل کنند و آیا آن‌ها قادر به افزایش قدرت و سرعت انتقال یا مقاومت در برابر سیستم ایمنی هستند یا خیر. شواهد اولیه نشان می‌دهند که این جهش‌ها بطور جداگانه نمی‌توانند منجر به تغییرات عمده شوند، اما در ترکیب با جهش‌های دیگر احتمالا قادر به تسهیل تغییرات در کووید-۱۹ خواهند بود.

N501Y در تمام گونه‌ها وجود دارد و یکی از جهش‌های مدنظر و موردتوجه دانشمندان است. تغییر از «آسپاراژین» (N) به «تیروزین» (Y) منجر به افزایش توانایی کووید-۱۹ در اتصال به ACE2 در موش می‌شود. در حال حاضر نمی‌دانیم این تغییر می‌تواند منجر به افزایش میزان مرگ و میر در اثر ابتلا به کرونا شود یا خیر. با این حال طبق پژوهش‌های اولیه، این جهش نمی‌تواند روی اثربخشی واکسن فایزر/BioNTech تاثیری داشته باشد.

در کنار N501Y، گونه‌های B.1.351 و P.1 دارای جهش‌های E484K و  K417N/T هم هستند که می‌توانند میزان حساسیت کووید-۱۹ در برابر آنتی‌بادی‌ها را تغییر دهند. این تغییرات نسبت به جهش قبلی باعث ایجاد نگرانی‌های بیشتری شده‌اند.

این دو جهش در ناحیه RBD وجود دارند، جایی که آنتی‌بادی‌ها می‌توانند به آن متصل شوند. پژوهشگران بیش از همه نگرانی E484K و دیگر جهش‌ها در این منطقه با قابلیت کاهش بیش از ۱۰ برابری توانایی خنثی‌سازی آنتی‌بادی‌ها هستند. این موضوع می‌تواند بزرگترین تاثیر را روی مصونیت در برابر کووید-۱۹ داشته باشد.

 

بیماری بومی
 

 

سه جهش در گونه‌های جدید موردتوجه پژوهشگران قرار گرفته‌اند

تغییر اسید آمینه در جهش ۴۱۷ یکی دیگر از موارد قابل توجه است. در گونه آفریقایی این جهش به صورت K417N‌ و در گونه P.1 به صورت K417T‌ وجود دارد. تغییر اسید آمینه متفاوت است، اما ظاهرا منجر به تاثیر یکسانی می‌شوند: بهبود قابلیت فرار از دست آنتی‌بادی‌ها.

مطالعات مقدماتی نشان می‌دهند که موقعیت K417 هدف مهمی برای آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده محسوب می‌شود. با توجه به این موضوع، این دو جهش می‌توانند به ویروس در فرار از ایمنی ناشی از واکسن کمک کنند.

در کنار این سه جهش، جهش‌های دیگری هم وجود دارند که باید شناسایی شوند که البته دانشمندان با بررسی آن‌ها می‌توانند یک قدم جلوتر از گونه‌ها باشند. آن‌ها از این جهش‌ها چندین نقشه برای شناسایی گونه‌های احتمالی تهیه می‌کنند. زمانی که یک جهش از راه برسد، سایر پژوهشگران می‌توانند با نگاه به آن‌ها، نحوه تاثیر این جهش روی خصوصیات زیست‌شیمی ویروس را متوجه شوند. در حقیقت با این نقشه‌ها می‌توان به سوالاتی مانند اتصال محکم‌تر با سلول یا امکان فرار از دست سیستم ایمنی بدن پاسخ داد.

 

 

 

آیا باید درباره گونه‌های ویروس کرونا نگران باشیم؟

در حال حاضر مدرک کافی برای اینکه نشان دهد گونه‌های جدید می‌توانند کشنده‌تر باشند یا باعث بروز علائم شدیدتر شوند، وجود ندارد. بنابراین برای جلوگیری از ابتلا به آن همچنان باید روش‌های کنونی شامل استفاده از ماسک، حفظ فاصله اجتماعی و شستن و ضدعفونی کردن دست‌ها را ادامه دهیم.

با این وجود سوالات مهمی درباره نحوه تاثیرگذاری این جهش‌ها و گونه‌ها روی اثربخشی واکسن‌ها و درمان‌ها و همچنین امکان ابتلای مجدد به بیماری وجود دارد. واکسن‌ها با استفاده از نسخه بی‌خطر ویروس، سیستم ایمنی بدن را تحریک می‌کنند و برای مقابله با ویروس، آنتی‌بادی تولید می‌شود. با این وجود شاید آنتی‌بادی‌ها در زمینه خنثی‌سازی ویروس عملکرد مناسبی نداشته باشند، البته هنوز در این زمینه اطلاعات زیادی نداریم.

 

 

 

شرکت‌ها با بروزرسانی واکسن به جنگ گونه‌های جدید می‌روند

با این وجود شرکت‌های سازنده واکسن به دنبال بروزرسانی محصولات خود هستند تا از اثرات منفی گونه‌های جدید روی واکنش سیستم ایمنی جلوگیری کنند. برای مثال شرکت مدرنا یک تقویت‌کننده تولید می‌کند و احتمالا فرمول واکسن خود را تغییر می‌دهد.

چند روز پیش شرکت بیوتک «نواواکس» هم با انتشار اخباری اعلام کرد واکسن تولیدی آن در برابر گونه بریتانیایی کرونا نزدیک به ۸۹ درصد کارایی دارد، اما در مقابل گونه آفریقایی اثربخشی آن به ۶۰ درصد کاهش پیدا می‌کند. همین موضوع باعث نگرانی‌هایی درباره اثربخشی واکسن‌ها روی گونه آفریقایی شده است.

علاوه بر تاثیرگذاری روی کارایی واکسن، این گونه‌ها شاید بتوانند موجب ابتلای مجدد به کرونا شوند. در حقیقت سیستم ایمنی نمی‌تواند به درستی در مقابل آن‌ها واکنش نشان دهد. داده‌های محدودی نشان می‌دهد که برخی افراد برای دومین بار در برزیل به گونه P.1 مبتلا شده‌اند. در آینده پژوهش‌های بیشتری درباره این گونه‌ها صورت می‌گیرد.

 

 

 

با جلوگیری از ابتلا به کرونا می‌توان مانع از تکامل آن شد

با وجود تمام این موارد، ویروس کرونا همچنان در جهان افراد را مبتلا می‌کند و با ابتلای هر فرد، فرصت جدیدی برای تکامل در اختیارش قرار می‌گیرد. ویروس بدون انسان‌ها و سلول‌های میزبان نمی‌تواند تکامل پیدا کند و به حیات خود ادامه دهد. بنابراین ساده‌ترین راه برای جلوگیری از تکامل و شکل‌گیری گونه‌های جدید، جلوگیری از انتقال آن است.

کشورها باید با سرعت بخشیدن به برنامه‌های تزریق واکسن و مردم با اقدامات احتیاطی مانند حفظ فاصله اجتماعی مانع از شیوع کووید-۱۹ شوند.

 



:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

هنگامی که اقدام به تاسیس یک مرکز تلفنی در سازمان خویش می‌کنید باید بدانید که از میان همگی تجهیزات یک مرکز تلفنی به چه قطعاتی برای تاسیس اولیه نیازمند هستید . و این که آیا این قطعات می‌توانند بعدها پاسخگوی دگرگونی ها و گسترش مرکز تلفنی شما باشند ؟

برای درک بهتر این موضوع به این مثال پروا کنید . فرض کنید در یک سازمان ۲۰ کاربر به  آوش نت تلفن درونی نیاز دارند و ۳ خط شهری نیز برای مرکز تلفن در نظر گرفته شده است . این سازمان علاوه‌بر سیستم تلفن گویا به CID و ضبط مکالمه نیز برای درمان کیفیت سیستم بیچارگی دارد . این سازمان برای پیاده سازی این سناریو به چهره آنالوگ به یک سانترال TES824 ، کارت تلفن گویا ، سه کارت CID ، دستگاه ضبط مکالمه ، دو کارت اضافی برای سانترال و ۲۰ شماره تلفن بیچارگی دارد . این در حالی است که اگر قرار باشد در آینده این شمار داخلی به ۳۰ کاربر افزایش یابد ، این شرکت ناچار به جایگزینی سیستم تلفنی خویش خواهد بود .

حال اگر پیمان باشد از راهکار‌های VOIP (ویپ) برای این سازمان بهره‌گیری کنیم می‌توانیم با یک دستگاه Gateway و یک PC متوسط مرکز تلفنی باره نظر را پیاده‌سازی نماییم و تلفن‌های کاربران را در مرحله‌ی اول به چهره نرم‌افزاری روی کامپیوتر آن‌ها نصب کنیم و فقط در مواردی که دربایستن داریم از تلفن‌های سخت‌افزاری مخصوص VOIP کاربرد نماییم .

در این حالت با افزایش شمار کاربران مشکلی برپایی نخواهد شد و علاوه بر بهره‌مندی از امکانات بسیار جذاب مراکز تلفنی VOIP (ویپ) می‌توانیم مرکز تلفنی خود را در آینده متناسب با تغییرات و نیاز‌های سازمان خود اشاعه دهیم .

همانطور که از مطالب فوق متوجه شدید ، جاسازی و پیاده‌سازی یک مرکز تلفن VOIP به ما این امکان را می‌دهد تا هزینه‌های راه‌اندازی مرکز تلفن خود را به صورت کاملا انعطاف‌پذیر مدیریت کنیم و بعدها برای گسترش مرکز تلفن خویش مشکلی نداشته باشیم .

برآورد خرج های نصب و راه اندازی VOIP (ویپ) :
حال می‌خواهیم خرج تاسیس VOIP (ویپ) را برای یک سازمان میانه تخمین نماییم ،

راه اندازی ویپ و خرج جاسازی گیتوی یا کارت برای خطوط شهری :
برای پیوستگی خطوط تلفن شهری به مرکز تلفن خود باید از گیتوی‌ها و یا کارت‌های تلفنی بهره‌گیری نمایید . چنانچه ۴ خط شهری داشته‌ باشید ، خرج خرید گیتوی یا کارت از کمینه قیمت ۱٫۵ میلیون تومان شروع می‌شود (البته در زمانی که من در حال نوشتن این نوشتار هستم) . این مبلغ با داشتن ۸ خط شهری تا نزدیک ۳ میلیون تومان نیز افزایش می‌یابد . بدیهی است که تغییر برند و در نتیجه تغییر کیفیت ساخت گیتوی بها آن را تغییر خواهد داد . برای آگاهی از انواع کارت ها و گیتوی های VOIP و کارکرد آن‌ها می‌توانید به مقالات تعلیم ویپ در سایت ما رجوع نمایید .



:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

با تصویب کمیسیون تنظیم مقررات، وزارت ارتباطات تعرفه اینترنت زیرساخت را ۲۵ درصد کاهش داد.

آذرماه امسال بود که وزیر ارتباطات در پرسش و پاسخ اینستاگرامی به کاربران وعده داد در صورت افزایش رشد ترافیک، ‌اینترنت ارزان‌تر خواهد شد. به گزارش دیجیاتو حال با توجه به تحقق یافتن این موضوع، بر اساس آخرین گزارش‌های رگولاتوری درباره ایران هوشمند، با تصویب کمیسیون تنظیم مقررات، تعرفه اینترنت زیرساخت ۲۵ درصد کاهش یافت.

با اعمال این کاهش قیمت در شرکت ارتباطات زیرساخت، قیمت اینترنت برای ارائه دهندگان خدمات و نهایتا مصرف کننده نهایی کاهش خواهد یافت.

هنوز زمان اعمال این مصوبه مشخص نیست و باید دید FCPها در برابر آن چه اقدامی انجام خواهند داد چرا که تقریبا تمامی این شرکت‌ها از وضعیت کنونی اینترنت ثابت در کشور گلایه دارند و باور دارند که این بازار برایشان ضررهای مالی زیادی دارد.

 

 منبع: 

https://digiato.com/article/2021/01/31/%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%86%d8%aa-%db%b2%db%b5-%d8%af%d8%b1%d8%b5%d8%af-%d8%a7%d8%b1%d8%b2%d8%a7%d9%86-%d8%b4%d8%af/



:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

مدت نسبتا زیادی است که هواوی و دولت آمریکا با یکدیگر به مشکل برخورده‌اند و دلایل مختلفی برای اعمال تحریم‌ تجاری علیه شرکت مذکور از سوی مقامات این کشور مطرح شده است. هواوی تنها شرکت چینی نیست که آمریکا برای ادامه فعالیت آن مشکل ایجاد می‌کند؛ اما بار دیگر کشمکش‌های هواوی و آمریکا خبرساز شده است.

براساس گزارش PhoneArena، هفته گذشته گزارشی در فضای مجازی منتشر شد که اطلاعاتی درباره‌ی گوشی‌های هوشمند اندرویدی که توسط گوگل تأیید نشده‌اند در اختیار ما قرار می‌داد. براساس این خبر، این دسته از تلفن‌های همراه که گوشی‌های هواوی را نیز شامل می‌شود، دیگر به اپلیکیشن Google Messages دسترسی نخواهند داشت. گوشی‌های اندرویدی زیادی وجود ندارند که توسط گوگل تأیید صلاحیت نشده باشند؛ اما مدل‌های جدید هواوی به دلیل قرار گرفتن در لیست سیاه وزارت بازرگانی ایالات متحده آمریکا، در این دسته قرار می‌گیرند. سیاست‌های دولت آمریکا به هواوی اجازه‌ی استفاده از قطعات و سرویس‌های ارائه‌شده توسط تأمین‌کنندگان آمریکایی را نمی‌دهد. این تحریم شامل نرم‌افزار نیز می‌شود و ازآنجاکه گوگل یک شرکت آمریکایی است، هواوی نمی‌تواند نسخه‌ای از اندروید مورد تأیید این شرکت را در اختیار داشته باشد.

یکی از اپلیکیشن‌های گوگل که کاربران دستگاه‌های جدید هواوی بدون داشتن تأییدیه قادر به استفاده از آن هستند، برنامه چت ویدیویی Duo است. اما ازآنجاکه قرار است بهار امسال دسترسی Messages از صاحبان گوشی‌های هوشمند تأییدنشده گرفته شود، همین اتفاق برای Duo رخ خواهد داد.

در بخشی از کد‌ منبع Duo 123 که از گوگل پلی در دسترس است، جملات زیر درج شده است:

دوئو به‌زودی از دسترس خارج می‌شود و به دلیل استفاده شما از یک دستگاه پشتیبانی‌نشده، این سرویس به‌زودی ثبت نام حساب شما در این دستگاه‌ را لغو می‌کند. برای اینکه کلیپ‌ها و تاریخچه تماس خود را از دست ندهید، آن‌ها را دانلود کنید.

توجه داشته باشید که رشته‌ کد یافت‌شده در Duo به دستگاه‌های پشتیبانی‌نشده اشاره دارد. تلفن‌های پشتیبانی‌نشده با اکوسیستم موبایل گوگل مطابقت ندارند و معمولا با آن‌ها مانند دستگا‌ه‌های غیر مجاز رفتار می‌شود. اما یکی از تفاوت‌های سیاست‌های در نظر گرفته‌شده برای این دو دسته، این است که کاربران دستگاه‌های پشتیبانی‎‌نشده پس از غیرفعال شدن دوئو در تاریخ ۱۱ فروردین (۳۱ مارس)، ۱۴ روز برای ذخیره کردن اطلاعات حساب خود زمان دارند.

در حال حاضر صاحبان سری P40 پرو می‌توانند دوئو را دانلود و بدون نیاز به از سرویس‌های موبایل گوگل (GMS) آن را در دستگاه خود اجرا کنند. اما این مسئله در تاریخ ۳۱ مارس پایان می‌یابد؛ مگر اینکه هواوی از فهرست تحریم تجاری آمریکا حذف شود و اجازه نصب GMS روی مدل‌های خود را که در حال حاضر نمی‌توانند وارد اکوسیستم گوگل شوند، بگیرد. اکنون باید رئیس جمهور جدید ایالات متحده آمریکا تصمیم بگیرد که چه اقداماتی برای ادامه فعالیت این تولیدکننده چینی لحاظ شود. تاکنون هیچ سخنی از دولت جدید در مورد چگونگی رفتار با هواوی، تیک تاک، شیائومی، SMIC و سایر شرکت‌های فناوری چینی اعلام نشده است.

 منبع: 

https://www.zoomit.ir/economics/367335-huawei-plan-for-usa-sanctions/



:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

قالب اینستاگرام یک طرح گرافیکی میباشد که به محتوای شما در نصیب پست نظم خاصی میدهددر‌صورتی‌که میخواهید در کوتاه‌ترین بازه زمانی بیشترین بازدهی را از روش عمل در پیج اینستاگرام خویش داشته باشید، میتوانید از قالب‌های مهیا پست و استوری هزینه طراحی استوری اینستاگرام اینستاگرام به کارگیری فرمائید. با این‌فعالیت مجموع محتوای شما در یک قالب مشخص و معلوم که متناسب با حوزه کاری‌تان پباده سازی شده‌است، منتشر گردد. در واقع شما با نشر محتوا درین چهارچوب گامی وسیع بسوی برندسازی فردی در اینستاگرام برمی‌دارید.

کل همت ما این میباشد که در فعالیت پباده سازی و گزینش بها هر پست اینستاگرام منصفانه فعالیت کنیم تا اقتدار خرید از شما سلب نشود. قالب‌های مهیا‌ای که وجود دارااست، معمولا براساس یک مسئله خاص پباده سازی گردیده اند. بهتر میباشد قالب انتخابی با تم رنگی و مسئله کار پیج شما سازگار باشد.


:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

خبرگزاری Wccftech در گزارشی به ‌نقل از منابع آگاه، می‌نویسد به‌تازگی به اطلاعاتی درباره‌ی برنامه‌های ای ام دی برای پردازنده‌های خانواده‌ی رایزن (AMD Ryzen) دست پیدا کرده است. مطابق این گزارش، شرکت صنایع نیمه هادی تایوان (TSMC) به‌سرعت در حال تبدیل شدن به اصلی‌ترین مرکز تولید تجهیزات نیمه هادی در دنیا است و همین موضوع باعث شده رزرو خطوط تولید کارخانه‌های آن برای شرکت‌هایی که به‌صورت اختصاصی تراشه تولید نمی‌کنند بسیار سخت باشد.

به‌همین دلیل شرکت‌هایی مثل ای ام دی باید به‌صورت مداوم برنامه‌های عرضه‌ی تراشه را مدیریت کنند و ظرفیت عرضه را بالا ببرند؛ خصوصا با درنظرگرفتن تقاضای بسیار زیادی که امروزه برای تراشه‌ وجود دارد. 

نام پردازنده‌هاوضعیت عرضه در سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۲۱
5950X،ا5900X،ا3800X،ا3300X و 3100 عرضه‌ی بسیار کم
3900X،ا3700X،ا3200G،ا3400G و 3600X عرضه‌ی متوسط
5800X،ا5600X و 3600 عرضه‌ی مناسب

 

اطلاعاتی که به دست Wccftech رسیده‌اند از برنامه‌ی عرضه‌ی پردازنده‌های سری رایزن پرده برمی‌دارد. همان‌طور که در جدول بالا می‌بینید، پردازنده‌های رده‌بالای 5950X و 5900X قرار است در تمام طول سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۲۱ بسیار کمیاب باشند؛ درحالی‌که تقاضا برای این دو پردازنده‌ بسیار بالا رفته است و افراد زیادی که به محصولات حوزه‌ی HEDT (رایانش رده‌بالای دسکتاپ) علاقه‌مند هستند، قطعا در سه‌ماهه‌ی جاری سال میلادی ناامید خواهند شد.

انتظار داریم پردازنده‌های 5950X و 5900X به‌ محض موجود شدن در فروشگاه‌ها، به‌سرعت به ‌فروش برسند و با قیمت چند برابر سر از پلتفرم‌هایی نظیر ای‌بی (eBay) در بیاورند. در زمان نوشته شدن این مقاله، پردازنده‌ی Ryzen 5950X که دارای قیمت عرضه‌ی ۷۹۹ دلار است، با قیمت ۱۱۹۹ دلار (۵۰ درصد بیشتر از قیمت اصلی) در آمازون قابل ‌تهیه است. ای ام دی پردازنده‌ی Ryzen 5900X را ۵۴۹ دلار قیمت‌گذاری کرده است؛ اما در آمازون با قیمت ۸۴۰ دلار در دسترس قرار دارد (۵۳ درصد بیشتر).

براساس ادعای Wccftech، وضعیت فعلی بازار یعنی تقاضا زیاد و عرضه‌ی کم قرار است در سه‌ماهه‌ی نخست ۲۰۲۱ پابرجا باشد. پردازنده‌های قدیمی‌تر Ryzen 3800X،ا3300 و 3100 نیز قرار است در سه‌ماهه‌ی جاری در تعداد بسیار کم به بازار عرضه شوند؛ البته این موضوع کاملا قابل ‌انتظار بود؛ زیرا این سه پردازنده‌ قدیمی شده‌اند و به نسل پیشین پردازنده‌های ای ام دی تعلق دارند. 

نکته‌ی جالب‌ توجه این است که ای ام دی تصمیم گرفته مقداری از ظرفیت‌ تولیدی خود را به پردازنده‌های قدیمی Ryzen 3900X،ا3700X و 3600X اختصاص بدهد. این پردازنده‌ها پیش‌تر درآمد بسیار زیادی برای تیم قرمز به‌ ارمغان آورده‌اند و به‌همین دلیل ای ام دی گاه‌و‌بی‌گاه تلاش می‌کند چندین واحد از آن‌ها را تولید کند و به بازار بفرستد. از آن‌جایی که زمان زیادی از عرضه‌ی Ryzen 3900X،ا3700X و 3600X می‌گذرد، انتظار داریم قیمت آن‌ها در سطح معقول باقی بماند.

پردازنده‌های Ryzen 3200G و 3400G نیز قرار است از لحاظ عرضه به بازار، شرایطی مشابه سه پردازنده‌ی دیگر تجربه کنند. این پنج پردازنده قرار نیست در تعداد بسیار زیاد عرضه شوند؛ اما همچنان عرضه‌ی آن‌ها بهتر از پردازنده‌های HEDT جدید ای ام دی خواهد بود.

 

 منبع: 


:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

یک معیار مهم سایر برای ارزیابی قیمت مدیریت وبسایت میزان اتساع و حجم کلی آن است. سایت شما شدنی است فقط در یک یا چند شاخه محدود فعالیت کند. و یا در شاخه های گسترده ای که شمار آنها زیاد است به مردم خدمت رسانی نماید.

بدیهی است که تعرفه مدیریت سایت در مواردی که گستردگی کار کمتر است ساده تر می شود. هزینه ادمین سایت برای این وبسایت ها نیروی اقلیت برای کنترل وبسایت دربایستن است. اطلاعات سایت محدود هستند پس مدیریت آنها ساده تر است. وانگهی تعداد شاخه هایی که باید در باره آنها مطلب تهیه شود کمتر است.

قیمت مدیریت سایت در مواردی که دامنه تکاپو کلی وبسایت فراخ شدن بیشتری دارد قدری اغلب است. تعداد افرادی که این وبسایت ها را مهار می کنند اغلب است. خبره فرآوری محتوا، کارشناس گرافیست و… همه روزه باید برای برای محصولات و یا خدمات زیادی اطلاعات تهیه نمایند.

نوع وبسایت
مدیریت سایت
جدا از گونه حرفه شما، ساختار وبسایت می تواند متفاوت باشد. وبسایت های فروشگاهی، نمایش محصول، وبسایت شناسایی و… گونه ها مختلفی از ساختار سایت هستند.

در چند ساختاری که به کوتاه روشنگری داده شد قیمت مدیریت سایت فروشگاهی اغلب است. قیمت محصولات دربایستن به بروز رسانی دارد، تصاویر باید بروز شود. در ضمن موجودی و یا عدم موجودی کالا باید مشخص شود. همچنین بسیاری سرنوشت های سایر مشابه بررسی به چت آنلاین مشتریان و… نیاز به مدیریت و برنامه ریزی دارد.



:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

رایانه‌های کوچک بنیاد رزبری پای را می‌توان برای اهداف متنوعی نظیر تولید دوربین مورد استفاده قرار داد. بنیاد رزبری پای به‌صورت رسمی اعلام کرده است که قصد دارد وارد صنعت ریزکنترلرها (Microcontroller) و پردازنده‌های سفارشی شود. رزبری پای پیکو (Raspberry Pi Pico) نخستین قدم بنیاد رزبری پای در این مسیر است.

رزبری پای پیکو ریزکنترلر چهار دلاری جدیدی است که ابعادی کوچک‌تر از بردهای عادی رزبری پای دارد و به تراشه‌ی سفارشی مجهز شده است. براساس گزارش ورج به‌ نقل از بنیاد رزبری پای، تراشه‌ی سفارشی رزبری پای پیکو به ‌اندازه‌ی کافی قدرتمند است تا بتوان از آن در پروژه‌های یادگیری ماشین استفاده کرد. 

بنیاد رزبری پای می‌گوید رزبری پای‌های امروزی عموما به ‌همراه ریزکنترلری کوچک‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند. رزبری پای رایانش‌های سنگین انجام می‌دهد، دسترسی به شبکه را ممکن می‌کند و در تأمین و مدیریت حافظه‌ی ذخیره‌سازی نقش دارد. از طرفی دیگر، ریزکنترلر ورودی‌های آنالوگ و I/O با تأخیر کم را مدیریت می‌کند و گاهی اوقات حالت استندبای بسیار کم‌مصرف ارائه می‌دهد. در همین راستا بنیاد رزبری پای تصمیم گرفت ریزکنترلر اختصاصی بسازد. 

رزبری پای پیکو قدرت خود را از تراشه‌ای دریافت می‌کند که به‌صورت اختصاصی توسط بنیاد رزبری پای طراحی شده است و RP2040 نام دارد. بُرد رزبری پای پیکو شامل تراشه‌ی RP2040، دو مگابایت حافظه‌ی فلش، یک دکمه‌ی قابل ‌کلیک و یک درگاه Micro USB Type B است. 

ریزکنترلر رزبری پای پیکو / Raspberry Pi Pico از نمای سه رخ

بنیاد رزبری پای می‌گوید تراشه‌ی RP2040 از دو هسته‌ی +Arm Cortex-M0 با سرعت کلاک ۱۳۳ مگاهرتز استفاده می‌کند، ۲۶۴ کیلوبایت حافظه‌ی رم اختصاصی دارد، از حداکثر ۱۶ مگابایت حافظه‌ی فلش (در خارج از تراشه) از طریق باس اختصاصی QSPI پشتیبانی می‌کند و از کنترلر DMA بهره می‌برد.

منبع: 

https://www.zoomit.ir/hardware/367231-raspberry-pi-pico-microcontroller-rp2040-chip-specs-price/

 



:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 بهمن 1399 | نظرات ()