نوشته شده توسط : ساحل

یکی از محبوب‌ترین سیستم‌‌عامل‌های دنیای فناوری، اندروید است. به دلیل قابلیت‌ها و امکانات مختلف این سیستم‌عامل، تعداد کاربران آن هر روز در حال افزایش است. توسعه‌دهندگان گوگل همیشه سعی در بهتر کردن پلتفرم خود دارند و عموما قابلیت‌هایی به آن اضافه می‌کنند که به علت کاربردی بودن، به‌سرعت از سوی کاربران قبول می‌شوند؛ به همین دلیل در حال حاضر افراد زیادی از این پلتفرم استفاده می‌کنند.

براساس گزارش GSMArena، گوگل در حال اضافه کردن یک قابلیت کاربردی به اندروید ۱۲ است. این قابلیت به کاربران کمک می‌کند اپلیکیشن‌ها را در حالت تقسیم صفحه (Split Screen) راحت‌تر اجرا کنند.

سال ۲۰۱۵، گوگل قابلیت تقسیم صفحه برای انجام چند کار به‌صورت هم‌زمان را در اندروید ۶ مارشمالو معرفی کرده بود. این قابلیت روزهای آزمایشی را پشت سر می‌گذاشت و هنوز به مرحله نهایی نرسیده بود؛ اما سال بعد به‌طور پیش‌فرض با اندروید ۷ برای کاربران فعال شد.

پس از این دو،‌ نوبت به اندروید ۹ رسید. اما کاربران از این نسخه به دلیل تغییر در شیوه‌ی جابه‌جا شدن بین برنامه‌ها ناراضی بودند. جابه‌جایی بین برنامه‌ها در اندروید ۹ با سرعت کمتری انجام می‌شود و مانند گذاشته نمی‌شد به‌راحتی از آن استفاده کرد.

براساس جدیدترین اطلاعات منتشرشده، استفاده از ویژگی مذکور در اندروید ۱۲ می‌تواند تجربه بهتری به کاربران ارائه دهد. گوگل در حال توسعه یک قابلیت به نام App Pairs است که با بهبود عملکرد Split Screen رابطه مستقیم دارد.

قابلیت App Pairs به شما اجازه می‌دهد با داشتن تنها یک آیکون، دو اپلیکیشن منتخب را اجرا کنید. با باز کردن آن‌ها، صفحه‌نمایش به‌صورت خودکار به دو قسمت تقسیم می‌شود. درادامه دو تصویر مشاهده می‌کنید. سمت چت اسکرین شات فرایند کنونی تقسیم صفحه در گوشی‌های هوشمند است و در سمت راست نمونه‌ای از این فرایند در صورت فعال بودن قابلیت App Pairs را مشاهده می‌کنید.

 منبع: 

https://www.zoomit.ir/os/367232-android-12-uses-app-pairs-feature/



:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

بهتر است دیگر در باره اینکه اینستاگرام یکی از قوی ترین ابزارهای بازاریابی است گفتگو نکنیم. این یک جستار غیر قابل انکار است و کل آن را می دانیم. آنچه باید موضوع باره تمرکز ما باشد وضعیت دیده شدن در این حجم فزاینده از کاربران اینستاگرامیست. 25 میلیون حساب اینستاگرامی پیوسته با کسب و کارها وجود دارد. تابحال به این فکر کرده اید که دیده شدن در بین این تعداد از صفحات تا چه اندازه مشکل و دلنازک است؟ در مورد دیده شدن گفتگو کردیم، اولین موضوع در این باره بررسی چگونگی طراحی پست اینستاگرام است. در صورتیکه پست های نامناسبی از عقیده ظاهری داشته باشید، اولین بخت جذب بیننده را از دست می دهید. این سوژه ناخوشایندی است که به نظر ی من برادر ندارید برایتان اتفاق بیفتد. به هر حال در این نوشته می خواهیم اصول و قواعدی که طراحی پست های اینستاگرامی لازم هستند را رسیدگی کنیم. ما را الی انتهای نوشته همراهی کنید.

 

طراحی قالب پست اینستاگرام
قبل از گزاریدن به نکاتی پبرامون طراحی قالب پست در اینستاگرام بهتر است در مورد اهمیت این موضوع گفتگو کنیم. شما در اینستاگرام چه شخصیتی دارید؟ اینستاگرام مملو از اکانت های شخصی و اکانت های بیزینسی است. حرفه ای از فضای اینستاگرام بهره های زیادی می برند. یک فضای رایگان که در آن محصولات و خدمات خود را تبلیغ می کنند و می فروشند. بعلاوه این فضا ار منظر دسترسی به افرادی که دقیقا به شما بیچارگی دارند بهترین است. شما یا می توانید افراد را از راه صفحه ی اینستاگرامی خودتان جذب کنید، یا می توانید با تبلیغات اسپانسری، پروموشن اینستاگرام یا اینفلوئنسر مارکتینگ در قبال پرداخت هزینه آنها را به سمت خویش بکشید. در هر باره آنچه که شما را جدا می کند و حس احسان در مخاطبتان ایجاد می کند، ظاهر پست تبلیغاتی یا شیوه ی پست اینستاگرام شماست. در پیوستگی اهمیت طراحی قالب برای پست های اینستاگرامی را به صورت کوتاهی رسیدگی می کنیم و بلافاصله به سراغ نکات طراحی قالب های اینستاگرامی می رویم.


اهمیت طراحی قالب پست اینستاگرام
امروز اینستاگرام مشابه یک قهوه ی صبحگاهی برای کسان است که ترجیح می دهند روز خویش را با آن ابتدا کنند. ملت برادر دارند با فضاهای جدید، محصولات و خدمات جدید آشنا شوند. خواندن تازه ها و ارتباطات اجتماعی نیز اکثرا در بستر اینستاگرام شکل می گیرند. میزان تعامل در اینستاگرام بر بنیاد آماری که در ادامه ارائه می دهیم شگفت انگیز است. بعلاوه در پیوستگی می خواهیم یاد بگیریم که چگونه از این حجم تعاملات بهره خودمان را بگیریم. در این گویه تفاونی نمی کند شما بعنوان یک کسب و کار در اینستاگرام حضور دارید یا می خواهید پروسونال برندینگ انجام دهید. بعد به این توافق برسیم که این نوشته در باره بهترین زمان انتشار پست یا استفاده از هشتگ های متداول برای رشد در اینستاگرام نیست. این نوشته در باره هنر طراحی قالب پست است. می خواهیم به شما کمک کنیم که برای صفحه تان ظاهری منحصر بفرد بسازید.

 

اما چرا لغایت این اندازه بر اینستاگرام تاکید داریم؟ بر اساس آمارگرفتن و ارقام میانگین مبلغ هر خرید در اینستاگرام 65 دلار( 130 هزارتومان به تاریخ شهریور 99)، در پینترست حدودا 60 دلار( که برای کاربران ایرانی چندان نام آشنا نیست)، فیسبوک 55 دلار و تویتر 46 دلار (که دسترسی به دو مورد پسین برای کاربران ایرانی سخت شدنی است) می باشد. مردم در اینستاگرام درصد تعامل بالایی با برندها دارند. منظورمان از تعامل از لایک کردن تا به اشتراک گذاری محصولات و خرید متعلق به برند را دربرگیرنده می شود. بر این بنیاد درصد تعامل یا engagement با برندها در اینستاگرام 10 مساوی فیسبوک،‌45 برابر پینترست و 84 مساوی اغلب ای توییتر است. میانگین زمانی که هر فرد پای اینستاگرام صرف می کند زیاد بیشتر از هر اپلیکیشن شبکه ی مجازی دیگری است. بعد انگار می کنم قانع شده باشید که صرف وقت و دادن اهمیت به ظاهر پست هایتان تا چه اندازه مهم و حیاتی است.

نکات لازم برای طراحی قالب چیره دست پست اینستاگرام
قبل از شروع طراحی نخست باید به یک سوال مهمتر پاسخ بدهید: راهبرد برند شما در چه راستایی است؟ این سوال در طراحی زیاد اهمیت دارد. دراینکه می خواهیم توجه مخاطبان اکثریت را به خویش جلب نماییم به توافق واصله ایم، اما می خواهیم از این توجه جلب شده چه سودی ببریم؟ اهداف و رویکردهای ما در پذیرش به این سوال نقش مهمی ایفا می کنند. چه نکته ای پیمان است برند شما و صفحه ی آن در اینستاگرام را جدا از رقیبانتان کند؟ به راستی چرا ملت باید شما را فالو کنند؟ قبل از اینکه هر اقدامی کنید، آغاز تمام صفحات برندهای معتبر را رسیدگی کنید. این برندها معمولا بر طراحی قالب پست اینستاگرام خود حساسیت زیادی به خرج دیتا اند. همگی این ایده ها در پیوستگی ی پیشه به شما کمک خواهند کرد.

 

حال پس از تمامی این مقدمات که اهمیت جستار را نشان می دادند، نوبت به نکاتی است که باید در اثناء طراحی پست های اینستاگرامی در نظر بگیرید. این نکات و پیاده سازی آنها اصلا سخت نیست. فقط ترفندهایی وجود دارد که باید بدانید و این تکنیک ها را اجرا کنید. با هم این موارد را بررسی می کنیم:‌

به نما و احساسی که به بیننده می دهید پروا کنید

در باره این اندیشه کنید که چگونه ایده های خویش را به چهره بصری نمایش دهید. این روش ی نمایش پیمان است ظاهر و احساسی را که پیمان است به بیننده منتقل شود، تامین کند. قالب پست های شما قرار است منتقل کننده ی استایل و کیفیت برند شما باشد. در پیش درآمد نوع محتوایی که قرار است منتشر کنید باید مشخص شود. این محتوا می تواند شامل تصویر طراحی شده،‌ عکس، ویدئو، پوستر های از قبل آماده و مواردی از این قبیل باشد. این محتوا در هرنوع و فرمتی که باشد، باید بتواند با کاربران وابستگی احسان برپا کند. مثلا مثال های پایین را ببینید:

توجه به نما عکس در طراحی قالب پست اینستاگرام
توجه به دریافتن بیننده در طراحی قالب پست اینستاگرام
این تصاویر همانطور که می بینید همه در یک گوشه ی مشخص گرفته شدند. انگار کنید همه محتواهای یک صفحه چنین ظاهری داشته باشد. این جستار بی گمان توجه تاره وارد ها را به صفحه جلب می کند. بدیهی است که کاربران می توانند با چنین محتواهای خلاقانه ای ارتباط پایدار کنید از طرفی این موضوع اصالت برند را می رساند. دقت کنید که سلیقه ی انسان ها روز به روز تغییر می کند. کسانی که در سی سال ماضی با تصاویری مثل تصویر پایین به وجد می آمدند:

تهیه محتوای خلاقانه برای قالب اینستاگرام
امروزه سلیقه ی متفاوتی دارند و باید عکس هایی همانند ذیل پرماسیدن نکویی خواهند داشت:

توجه به سلایق متفاوت برای لی اوت
این سلیقه روز به روز در حال تغییر است. مردم دشوار گیر تر و دلنازک تر شده اند و به آنچه می بینند اهمیت اکثریت می دهند. از این رو اگر در پایان می خواهید محتوای صفحه ی خویش را از طریق عکسبرداری و فیلمبرداری تهیه کنید، به روز باشید. به کارگیری اصول عکسبرداری با استفاده از تجهیزاتی که روز به روز با کیفیت می شوند باید در دستورالعمل شما پیمان بگیرد. اگر منظور دارید طراحی قالب پست اینستاگرام شما منطبق با اصول به روز باشد، این موارد را در عقیده داشته باشید.

برند سازی نکته ی مهمی است که باید در طراحی دخیل کنید

برندینگ صرفا طراحی لوگو یا قراردادن آن روی تصویرها یا ویدئوهایتان نیست. وقتی در باره برندینگ در اینستاگرام گفتگو می کنیم منظورمان ساخت نمایی برای صفحه است که جدا باشد. برند شما شخصیتی دارد که باید آن را در ظاهرش به نمایش بگذارید. دو نمونه ی ذیل را ببینید:

توجه به برندسازی در به کارگیری لی اوت
توجه به منش شما که در قالب طرای لی اوت شما دیده می شود
احتمالا ظاهر این صفحات برای شما هم جذاب است. همانطور که می دانید عکس های منتشر شده در این صفحات از فرم خاصی طرفدار می کنند. برپایی یک صفحه ی کسب و کار در بستر اینستاگرام صرفا تصحیح کردن یک حساب اینستاگرامی و بارگذاری عکس و فیلم در آن نیست. شما باید برای طراحی قالب پست اینستاگرامی باید در میان هزاران رنگ موجود آنهایی را که با برند شما همخوانی دارد را برگزیدن کرده و ترکیب کنید.

انتخاب رنگ زیاد مهم است. رنگهایی که برای طراحی قالب های پستتان طراحی می کنید کارایی زیاد زیادی روی مخاطبانتان دارد. رنگ ها را صرفا به چشم یک ویژگی نبینید. آنها قرار است به مخاطبان شما پیامی منتقل کنند. آسان انگاری در گزینش رنگ می تواند به وجهه ی برند شما آفت بزند. اینکه صفحه ی شما به طور کلی حائز رنگ یا رنگ هایی شاخص باشد، به آن جلوه ی ویژه و شیکی میدهد و این حس به مخاطبان منتقل می شود. پس با پروا به استراتژی های برندتان یک پالت رنگی برای خودتان برگزیدن کنید و آن پایبند بمانید.

مجدد به دو عکسی که بالاتر گذاشتیم نگاه کنید. در عکس نخست رنگهای سیاه، سفید و طوسی در تمامی تصاویر وجود دارد. رنگ های شاخص عکس دوم رنگهای سفید و قهوه ای است که در تمام تصاویر رعایت شده است. استفاده از فونت های به خصوص در طراحی قالب پست اینستاگرام موضوع مهم دیگری است که باید به آن پروا کنید. صفحه ی شما در اینستاگرام دیاگرام برندتان است. از این رو جز به جز پست های اینستاگرامی شما اهمیت زیادی دارد. به صور خلاصه کوشش شما باید در جهتی باشد که هر شخص با رویت پست شما چه در صفحه ی خودتان چه به چهره تبلیغات آن را بشناسد.

پس در نهایت و به طور کلی در طراحی قالب برای پست های اینستاگرامتان باید دو نکته ی گفته شده را رعایت کنید. زیاد مهم است که نما صفحه ی شما احساس نکویی به مخاطبتان منتقل کند و شخصیت برندتان را حفظ کند. همواره یک سوال را از خودتان بپرسید: اگر بنا به فالو کردن کردن یک صفحه از روی نما آن باشد، خودتان صفحه ی خودتان را فالو می کنید؟

فراتر از مربع های اینستاگرام اندیشه کنید!
اینستاگرام از ابتدای حضورش صرفا پروانه ی انتشار پست به شکل چهارگوش یا مستطیل را به ما داده است. این چهارگوش یا مستطیل گاها برای آنچه می خواهیم به کاربران پرتو دهیم کافی نیست. امروزه می توانیم صرفا از احد از شکل های مربع، مستطیل عمودی یا افقی را انتخاب کنید. برگزیدن شما هر کدام از این موارد که باشد کوشش کنید همواره در پست هایتان به آن متعهد باشید.

ویرایش عکسها

اگر بناست برای رشد کسب و کارتان هر روز عکسهایی در این محیط‌ منتشر کنید، زیاد مهم است که نسبت به ویرایش عکسها با به کارگیری نرم ابزارها و اپلیکیشن ها حساس باشید. این اپلیکیشن ها و نرم ابزارها را در پاراگراف (لاتین) جداگانه ای بررسی می کنیم. یک ادیت قشنگ می تواند از یک تصویر ساده،‌نمای بی اندازه ای بسازد. اهمیت سوژه را زمانی متوجه می شوید که به ساز و برگ چیره دست عکاسی در گزین کردن نداشته باشید. شما با سادگی می تواند با تغییر نور، پرسپکتیو، حرارت و درخشش عکس های ساده را متفاوت اثر دهید. بعد اگر در ابتدای راه تجهیزات حرفه ای برای ایجاد قالب برای اینستاگرامتان ندارید،‌ادیت عکس با نرم افزارهایی که به سادگی قابل دسترسی هستند مشکلتان را به سادگی حل کنید.

اعمال فیلترهای مختلف

اینستاگرام در داخل خود فیلترهای زیادی برای اعمال روی عکس ها در نظر گرفته است. این فیلترها نیز همان ادیت عکس که در پاراگراف (لاتین) قبلی رسیدگی کردیم می تواند به عکسهای ساده جلوه های اخص ببخشد. احتمالاً در حالت عادی برای پیاده کردن این جلوه ها در دنیای واقعی شغل سختی در پیش داشته باشید. ولی نصب چند اپلیکیشن و نرم افزار ساده برای اعمال پالایه روی عکسها برای حل کردن سخت کافیست.

پس همانطور که مشاهده کردید،‌شما می توانید در چهارچوب مربع شکلی که اینستاگرام برای شما در نظر گرفته کارهای شگفت انگیز ای سپریدن دهید. با وجود اپلیکیشن هایی که امروزه هستی دارند،‌انجام این کارها الی سطوح بالایی دربایستن به دانش تخصصی ندارد. الی به اینجای این نوشته اغلب پیرامون عکس هایی صحبت کردیم که با دوربین عکاسی گرفته می شوند.

نکته ی مهم: مطالب گفته شده در این تقسیم برای همگی کسب و کارهایی که حائز محصولاتی هستند مفید است. شما باید محصولاتتان را به بهترین شکل به کاربران نمایش داده و آنها را قانع کنید که بهترین هستید. فراموش نکنید که در دنیای امروز اینستاگرام رقبای زیادی دارید. آسان انگاری در نمای آنچه به مخاطبانتان ارائه می دهید به زیان سوداگری شما تمام می شود. شدنی است در ابتدای گذرگاه نتوانید از تجهیزات چیره دست کاربرد کنید و این طبیعی است. هوشمندی شما در استفاده از نکاتی که در این تقسیم ارائه کردیم؛ از محتواها و عکس ها ساده، تصاویری حرفه ای می سازد.

 

قالب حاضر ی اینستاگرام
همانطور که می دانید و قطعا تابحال دیده اید،‌ محتواهای موجود در اینستاگرام صرفا عکس هایی نیستید که با دوربین گرفته شده باشند. طراحی قالب پست برای اینستاگرام با نرم افزارهایی مشابه فتوشاپ این روزها به گرد از دغدغه های صفحات اینستاگرامی تبدیل شده است. تمامی نکاتی که در رابطه با گزینش رنگ و اهمیت آن در تقسیم های قبلی گفته شد،‌در این بخش نیز حائز اهمیت هستند. این جستار زمانی که محتوای آموزشی از نوع نوشتاری داشته باشید بسیار مهم است. بعد آنچه در این دسته به آن می پردازیم شناسایی نرم افزارهایی برای طراحی قالب های اینستاگرام و سایت هایی برای دانلود قالب های آماده ی اینستاگرام است.



:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

چهار قانون طلایی برای کسب درآمد در یوتیوب وجود دارد:

شما باید 1000 مشترک (subscribers) در کانال یوتیوبی خویش داشته باشید.
ویدیو فرآوری شده شما باید در درازا 12 ماه گذشته، 4000 ساعت بازدید داشته باشد.
شما باید همگی آیین نامه و قوانین یوتیوب را رعایت کرده باشید.
شما بایستی یک اکانت Adsense داشته باشید.
پیوستن به YouTube Partner Program YPP یا برنامه شریک یوتیوب به تولید کنندگان محتوا در این سایت، این اجازه را می دهد الی از ویدیو های خویش فایده توسط آورند. این برنامه مسئولیت تبلیغات پخش شده بر روی ویدیو ها را می پذیرد و پرداخت های کاربران را اتمام می دهد.

اما قبل از اینکه قوانین کسب درامد در یوتیوپ شما به این برنامه بپیوندید بایستی شرایط لازم را داشته باشید. یعنی در مرحله اول شما بایستی 1000 مشترک (Subscriber) در کانال خود داشته باشید. مهم نیست چه مدت درازا بکشد الی به این شمار مشترک برسید، زمانی که 1000 subscriber داشته باشید یعنی درباره شرط اول، صلاحیت لازم را دارید.

همچنین علاوه بر 1000 مشترک، شما وانگهی به چهار هزار ساعت تماشای ویدیوهایتان در 12 ماه گذشته دربایستن دارید. از آنجایی که بعضی در خصوص این سوژه به دشوار برخورد می کنند، دستور دهید این شرط را اغلب توضیح دهیم. اول از کل اینکه این معنای مقدار ویدیویی نیست که سازنده کانال در یوتیوب نگاه می کند بلکه به معنای مدت زمانی است که مردم در سراسر عالم ویدیو های شما را در 12 ماه ماضی تماشا کرده اند. شما می توانید به راحتی 4000 ساعت تماشای ویدیو را بر روی محتوای کانال خود داشته باشید فقط بار سایر تاکید می کنیم که این میزان ساعت باید در مدت 4000 ساعت گذشته کسب درآمد از توییچ (Twitch) : با استریم آنلاین بازی
توجه داشته باشید که مدت سررسید های لایو (Live Streams) در این گردآور زمانی شمارش نمی شود. وانگهی مدت موعد تماشای ویدیو هایی که حذف می کنید از مجموع 4000 ساعت کسر می شود.

اگر می خواهید آمار های مربوط به خویش در این زمینه را بررسی کنید، می توانید با کلیک بر روی آرم کانال خود در زاویه سمت راست بالای صفحه یوتیوب به صفحه “Youtube staudio ” بروید. در این قسمت شما می توانید همگی آنالیز های مربوطه را مشاهده کنید.

نحوه دسترسی به تحلیل یوتیوب
همانطور که در تصویر پایین نگریستن می کنید، شما می توانید میزان ساعت بازدید، مشترکین و اطلاعات دیگر را در این دسته نگریستن کنید.

تحلیل کانال یوتیوب
پیروی از قوانین یوتیوب برای کسب درآمد
اگر شما می خواهید در آمد خویش را از یوتیوب نقد کنید باید به قوانین آن متعهد باشید. حتی زمانی که شما درخواست خویش را برای عضویت در YPP ارسال می کنید، مدتی درازا می کشد لغایت تقاضا شما تایید شود. چرا که این برنامه آغاز رسیدگی می کند که آیا کانال شما از خط و مشی ها و دستورکار های یوتیوب تبعیت می کند یا خیر.

همچنین یوتیوب به طور مداول کانالهای موجود در سایت را بررسی می کند لغایت ببینید آیا آنها کماکان سیاست ها و دستورالعمل های یوتیوب را رعایت می کنند یا خیر. اکیدا توصیه می کنیم قوانین یوتیوب را به دقت مطالعه کنید تا در نقد کردن درآمد برآمده از یوتیوب، به مشکل تصادف نکنید.

البته این قوانین، خیلی دست و پا مانع نیستند. اگر منطق و عقل شما اندیشه می کند جای فیلمی خاص در یوتیوب نیست، بعد از انتشار آن خودداری کنید لغایت حساب شما بلاک نشود.

قوانین کپی رایت در یوتیوب
در میانی خط و مشی ها و دستورکار های یوتیوب، موضوعی که زیاد باره اهمیت است، قوانین مربوط به کپی رایت است. اگر شما می توانید از کارهای سایرین استفاده کنیدف بدون اینکه از صاحب آنها پروانه بگیرید، باید بدانید که یوتیوب به شما پروانه نمی دهد آنها را در یوتیوب پخش کنید.

برای اکثر افرادی که به کسب درآمد از یوتیوب مشغول هستند، این جستار مهم ترین قانون یوتیوب به حساب می آید. شما باید مطمئن باشید که به محتوای فرد دیگری که متعلق به کاربرد می کنید، چیزی افزوده اید. به طور روشن تر، شما نمی توانید تمام ویدیو خویش را با ویدیو تولید شده توسط فرد دیگری پر کنید. شما باید خود چیزی برای عرضه داشته باشید.

همچنین بخوانید خرج کنید
یوتیوب پافشاری می کند که اگر تمام یا اغلب کانال شما ، به بهره‌گیری دوباره از محتوای سایرین گزین کردن یابد و شما تنها به عنوان بازنشر دهنده ویدیو های دیگران محسوب می شوید، YPP شما را واجد شرایط گرفتن درآمد نمی داند. اجرت اغلب یوتیوب به کسانی خواهد بود که خود محتوای اصلی تولید می کنند.

مسلما کاربرد مجدد ، مطالب کپی شده و کپی رایت درونمایه یک منطقه خاکستری در یوتیوب محسوب می شود. گاهی شدنی است شما ببینید در کانالی مطلبی کپی شده است و با خویش اندیشه کنید که چرا یوتیوب جلوی انتشار این ویدیو ها را نمی گیرد. چیزی که وجود دارد این است که برخی مواقع افراد مجوز های مربوطه را گرفتن کرده اند و شما در جریان آنچه آنسوی ویدیو ها هستی دارد، قرار ندارید.

اگر می خواهید برای طولانی مدت در یوتیوب فعالیت کنید، به قوانین کپی رایت بسیار دقت کنید چرا که به راحتی می تواند از این روش از کار و جنبش شما جلوگیری کند.

افزودن یک اکانت گوگل ادسنس به کانال یوتیوب
اگر می خواهید از فیلم های خود کسب درآمد کنید، یوتیوب به رهسپار احتیاج دارد که این پرداخت ها را به شما سپریدن دهد. کمینه برای آغاز شما به یک حساب گوگل ادسنس نیاز دارید. شما می توانید از حساب ادسنسی که پیشتر ساخته اید کاربرد کنید و یا اینکه چندین کانال را به یک حساب Adsense وصل کنید.

نتیجه گیری
برای کسب درامد از یوتیوب شما در گام نخست بایستی دو شرط اصلی را داشته باشید. یعنی:

کانال شما 1000 مشترک داشته باشید.
4000 ساعت بازدید در 12 ماه گذشته داشته باشید
پس از آن می توانید به YPP بپیوندید. البته فرایند عضویت در Youtube Partner Program می تواند فرایند سررسید بری باشد چرا که برخی کانال ها بدست افراد بررسی می شوند و در این جاست که اگر شما محتوایی را بدون دستور کپی ، کپی کرده باشید، به شما اجازه کار و جنبش نمی دهند و حتی ممکن است خیلی زودتر از تکاپو شما جلوگیری شود.

داشتن حساب گوگل ادسنس برای نقد کردن درآمد ارزی حاصل شده از یوتیوب ضروری است. پس بهتر است برای تبدیل شدن به یک یوتیوبر موفق، قوانین یوتیوب را به خاطر بسپارید و تمامی را اجرایی نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

اخبار,اخبارتکنولوژی,گوگل

گوگل با همکاری اتحادیه FIDO به دنبال حذف کلی رمزعبور در دستگاه‌های اندرویدی است تا قفل‌های امن‌تر مانند تشخیص چهره یا اثر انگشت را جایگزین آن کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، از زمانی که رایانه‌های شخصی و تلفن‌های همراه فراگیر شده‌اند، یکی از مهم‌ترین مشکلات به وجود آمده حفظ امنیت و حریم شخصی در این دستگاه‌ها است. این امنیت می‌تواند رمز عبوری باشد که شما بر روی تلفن همراه، برنامه‌ها یا حتی فضای ابری خود تنظیم می‌کنید.

اما در هر صورت حفظ حریم شخصی به خصوص در اینترنت بسیار مشکل است، کارشناسان توصیه می‌کنند که رمز عبور باید طولانی باشد و از اعداد و حروف زیادی تشکیل شود، همچنین باید در بازه‌های زمانی کوتاه رمز خود را عوض کنید. اما اکثر کاربران به این توصیه‌ها توجهی ندارند، زیرا به خاطر سپردن رمز عبور طولانی و نامتعارف بسیار سخت است، چه برسد که بخواهند مدام آن را تغییر بدهند، اما با این حال حتی زمانی که کاربران رمز عبور بسیار دشواری را برای خود انتخاب می‌کنند نیز ممکن است اطلاعاتشان به سرقت برود.

 

اخبار,اخبارتکنولوژی,گوگل


در سال‌های اخیر سیستم‌هایی مانند تشخیص چهره یا اثر انگشت به کمک کاربران آمده‌اند تا این مشکلات را رفع کنند، اما این موارد تنها برای قفل تلفن هوشمند کاربرد دارند، پس تکلیف دیگر فضا‌هایی که نیاز به امنیت بالا دارند چه می‌شود؟ گوگل برای رفع این مشکل به فکر استفاده از گواهی FIDO2 برای اندروید ۷.۰ به بالا افتاده است. با این گواهی توسعه دهندگان و شرکت‌های مختلف قادراند تا استفاده از قفل تشخیص چهره و اثر انگشت را برای نرم افزار‌های خود فعال کنند.

 

اخبار,اخبارتکنولوژی,گوگل


این موضوع به آن معناست که کاربرد قفل تشخیص چهره و اثر انگشت گسترش پیدا خواهد کرد و کاربران قادر خواهند بود به جای استفاده از رمز عبور بر روی تمامی سایت‌های اینترنتی یا نرم افزار‌های مختلف از این دو سیستم بیومتریک (تشخیص چهره و اثر انگشت) استفاده نمایند. این قابلیت می‌تواند یک رویا برای گوگل و کاربران اندروید باشد که با پیوستن این شرکت به اتحادیه FIDO به واقعیت تبدیل می‌شود، البته توسعه دهندگان نرم افزاری باید از پروتوکل FIDO2 استفاده نمایند.

 

اخبار,اخبارتکنولوژی,گوگل


گوگل و اتحادیه FIDO این قول را به کاربران می‌دهند که با استفاده از سیستم امنیتی قدرتمند و پنهانی مانع نفوذ ربات‌های خرابکار و هکر‌ها شوند تا مسئله امنیت در دنیای دیجیتال وارد مرحله‌ای تازه شود. البته چنین سیستمی ۱۰۰ درصد مطمئن نخواهد بود و اگر افرادی بتوانند به آن نفوذ کنند فاجعه بزرگی به بار خواهد آمد، اما در هر صورت مقامات گوگل و FIDO راه حل‌هایی را اندیشیده‌اند تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنند.

 

اخبار,اخبارتکنولوژی,گوگل


این سیستم در حال حاضر بر روی مرورگر‌های گوگل کروم، موزیلا فایرفاکس و مایکروسافت اج اجرا شده و همچنین اپل سافاری نیز از نسخه پیش نمایش آن پشتیبانی می‌کند. تمام دستگاه‌های اندروید ۷.۰ به بالا نیز به پروتوکل FIDO2 مجهز شده‌اند یا با بروزرسانی گوگل پلی به این پروتکل مجهز خواهند شد. این سیستم هنوز به طور رسمی اجرا نشده، اما در آینده نزدیک باید شاهد اخبار مهمی از طرف گوگل در مورد این سیستم باشیم.

 

 

https://www.beytoote.com/computer/technews/enews403539.html



:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل
 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,اسکن مطالب توئیتر
گروهی از محققان سیستم جدیدی را ابداع کرده‌اند که با استفاده از هوش مصنوعی توئیت‌ها و مطالب ارسالی در سایت توئیتر را اسکن می‌کند تا از این طریق آسیب پذیری های امنیتی را شناسایی کند. 

به گزارش فارس به نقل از اسین ایج، گروهی از محققان سیستم جدیدی را ابداع کرده اند که با استفاده از هوش مصنوعی توئیت ها و مطالب ارسالی در سایت توئیتر را اسکن می کند تا از این طریق آسیب پذیری های امنیتی را شناسایی کند. پژوهشگران دانشگاه اوهایو و شرکت امنیتی FireEye با همکاری یکدیگر سیستم مذکور را طراحی کرده‌اند.

 

این سیستم با استفاده از الگوریتم های خودآموز قادر به مطالعه میلیون ها توئیت است تا در صورتی که اگر در یکی از آنها به وجود حفره های امنیتی در نرم افزاری خاص اشاره شده بود، موضوع به سرعت تشخیص داده شود.

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,اسکن مطالب توئیتر

 

سیستم مذکور از توانایی بالایی برای پردازش زبان های طبیعی برخوردار است و با بررسی مطالب ارسالی قادر به پیش بینی این موضوع است که حفره های امنیتی مورد بحث در توئیت ها تا چه حد جدی و خطرناک هستند. دقت این سیستم در حال حاضر بیش از 80 درصد است.

 

هنوز برای تکمیل این سیستم باید بررسی ها و تلاش های بیشتری صورت بگیرد، اما در آینده استفاده از آن در شبکه های اجتماعی مختلف و همین طور بخش تاریک وب که مورد استفاده هکرها قرار می گیرد، می تواند امنیت دنیای مجازی را به میزان چشمگیری ارتقا بخشد.

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11022385.html



:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

همانطور که در جریان هستید مدیر کانال های تلگرامی که اعضای زیادی دارند کسب درآمد خیلی نکوداشتن از کانالشون دارند. به همین خاطر خیلی ها به تعقیب کانال زدن و افزایش عضو هستند تا از طریق دریافت سفارش تبلیغات بتوانند درآمد زائی داشته باشند. از ممبر فیک تلگرام چیست این رو برای اینکه اعضای کانال خود را به سرعت افزایش دهند دست به هر کاری می زنند. مثلا خرج های سنگینی را برای خرید ممبر فیک تلگرام پرداخت می کنند.

ولی آیا با این شیوه می توان کانالی با محتوای خوب و بیننده پسند داشت؟ در این مقاله منظور دارم دقیقا در مورد این کسان گفتگو کنم. افرادی که اندیشه می کنند به هر قیمتی که اعضای کانال تلگرامشان را افزایش دهند از این طریق می توانند کسب درآمد احسان داشته باشند.

 

درباره ممبر فیک تلگرام بیشتر بدانید
قضیه از آنجا شروع شد که تلگرام دوباره دستور ثبت اسم با عدد های مجازی آمریکا را داد. لغایت زمانی که ثبت اسم با عدد مجازی ها شدنی نبود خبری از ممبر فیک تلگرام هم نبود!

اما اکنون چند وقتی است که کسان زیادی دوباره از این جریان سوء کاربرد کرده و دست به ساخت شماره های مجازی و اخذ ممبر فیک زده اند.

به راحتی می تاب از این شیوه برای اخذ ممبر های فیک تلگرام استفاده کرد. کسانی که حوصله داشته باشند خودشان دست به شغل می شوند ولی کسانی که وقت کافی ندارند هزینه اش را پرداخت می کنند. در هر دو صورت پروسه اخذ ممبر فیک تلگرام به سرعت اتمام می شود. در پیوستگی در ارتباط با وضعیت دریافت ممبر فیک بیشتر روشنگری خواهم داد.

 

کانال های تلگرامی چگونه ممبر فیک تلگرام می گیرند؟
این پیشه به راحتی و بدون هیچ هزینه ای امکان پذیر است فقط در برخی مواقع کمی موعد بر است. همانطور که در بالا به آن اشاره کردم با استفاده از عدد های مجازی موجود این پیشه شدنی است.

افرادی که ممبر فیک برای کانال خویش می گیرند به این چهره عمل می کنند:

ابتدا یک نرم انگیزه ها همانند ساز اندروید به اسم NOX را بر روی سیستم خود نصب می کنند. سپس یکتا از برنامه های ممبر بگیر که در کافه بازار به فراوانی یافت می شود را روی همانند ساز خویش نصب می کنند.

برنامه مانند ساز اندروید Nox

بعد از آن با استفاده از سایت ها و اپلیکیشن هایی که شماره مجازی می دهند برای اخذ عدد مجازی اقدام می کنند. و عدد مجازی اخذ کرده را به یگانه از برنامه های عضو بگیر تلگرام می دهند تا متعلق به روش لاگین کنند.

دریافت شماره مجازی

بعد از وارد شدن به این برنامه ها شروع به عضویت در کانال های پیشنهادی از سوی برنامه مورد عقیده می کنند. پس از هر عضویت برنامه باره عقیده به آنها سکه یا امتیاز می دهد. پس از رسیدن امتیاز ها به مرز لازم می توانند آدرس کانال خود را به برنامه بدهند الی برنامه برای کانال آن ها ممبر فیک بگیرد.

پیشنهاد گزیده تر همیار وب : گول تبلیغات تقلبی در تلگرام را نخورید!

با یک برنامه Clean هم می توانند از برنامه باره نظر چندین تکثیر انجام دهند لغایت بتوانند بیشتر در کانال ها عضو شوند و امتیاز جمع آوری کنند. به همین سادگی می توانند یومیه چندین هزار ممبر فیک اخذ کنند.

 

آیا داشتن ممبر فیک سودی هم دارد؟
خب مسلما هیچ سودی ندارد به خاطر اینکه اسمش طریق است ممبر غیر واقعی! این ممبر ها با عدد های مجازی ثبت شده اند و یک جورایی وجود خارجی ندارند. پس به همین خاطر هم زمانی که پستی در کانال یادشده گذاشته می شود هیچ بازدیدی از پست هایش به عمل نمی آید! بعد این ممبر های فیک به چه دردی می خورند؟

buy telegram channel followers

بعضی از کسان هم هستند که بعد از جمع آوری ممبر فیک تلگرام برای طبیعی جلوه دادن اعضای کانال خویش اقدام به اخذ بازدید فیک از پست های کانالشان می کنند. مثلا اگر کانالی 10 هزار عضو داشته باشد طبیعی است که باید دست کم 2 هزار بازدید از پست هایش اتمام گیرد.

پس به همین خاطر کانالی که دارای اعضای کاملا غیر راستین است برای طبیعی جلوه دادن اعضای خویش ناچار است دست به بازدید فیک از پست هایش هم بزند.

پیشنهاد ویژه همیار وب : 10 روش بنیادین برای افزایش ممبر کانال تلگرام

 

چگونه کانال هایی که ممبر فیک دارند را شناسایی کنیم؟
تشخیص کانال هایی که اعضای فیک دارند در بعضی از مواقع مشکل است. به خاطر اینکه بر پایه گفته های بالا احتمالاً کانال مورد نظر بازدید از پست هایش هم فیک باشد. در این صورت کار سختی است که بشود فهمید چه میزان از ممبرهای کانال مورد عقیده فیک هستند.

ولی به طور معمول اگر مثلا کانالی 10 هزار ممبر داشته باشد طبیعی است که باید کمینه 3 هزار هم بازدید پست داشته باشد. در غیر این چهره احتمال می رود که درصدی از اعضای کانال باره عقیده فیک باشد. البته باز هم می گویم تشخیص این قضیه شغل سهولت نیست!

 

چرا ممبر فیک تلگرام؟
همانطور که گفتم اکثر افرادی که برآنند از کانال تلگرام خویش کسب درآمد داشته باشند دست به هر کاری می زنند الی ممبرهای کانال خویش را افزایش دهند. به خاطر همین هم در آغاز یا حتی در آینده نیز از این طریق استفاده می کنند. فیک ممبر ها را یا می خرند یا خودشان دست به پیشه می شوند!

با این طرز فکر که زمانی ممبرهای تلگرام خویش را افزایش دادند و بازدید پست هایشان را به کران نصاب رساندند می توانند با سایر کانال ها برای تبادل وارد گفتگو شوند. این هم یک جورش است. در بعضی از مواقع هم ممکن است موفق شوند. و به این صورت اعضای واقعی کانال خویش را نیز می توانند افزایش دهند.

پیشنهاد سایر همیار وب : آیا از تلگرام می تاب به عنوان یک ابزار بازاریابی کاربرد کرد؟

اما درمانده کسانی که تبلیغات خود را به این کانال ها می سپارند. زمانی ممبر و بازدید فیک باشد چه اتفاقی می افتد؟ در واقع هیچ اتفاقی نمی افتد و هیچ بازدهی و فیدبکی برای تبلیغ دهنده ندارد. فقط پول خود را هدر دیتا است.

 

جمع بندی و کلام آخر
شاید خیلی هایی که دست به این پیشه می زنند با کذب و فریب دادن کسان بتوانند در آمد نکوداشتن کسب کنند. اما این طریق به عقیده من اصلا اخلاقی نیست. آدم برای کسب درآمد از اینترنت نباید دست به هر کاری بزند.

پیشنهاد می کنم برای قرار دادن تبلیغات خود در معرض دید مخاطبانتان حتی المقدور از کانال های تلگرامی بهره‌گیری نکنید. مکان های خیلی بهتری هستی دارند که بتوانید تبلیغات خود را آنجا نمایش دهید. من که هر بار تبلیغات خودم را در کانال های تلگرامی قرار دادم ناخشنود بودم. اگر هم می خواهید تبلیغات خویش را در کانال های تلگرامی قرار دهید حتما از واقعی بودن اعضا و بازدهی آن اطمینان حاصل کنید.

امیدوارم از این مقاله کاربرد کافی را برده باشید. اگر شما هم نکته ای مد نظرتان است در تقدیر کامنت های همین پست با من و دیگر دوستان به اشتراک بگذارید. هر سوالی در مورد بازاریابی اینترنتی داشتید در خدمت هستم. اگر هم هدف خرید ممبر تگلرام را دارید حتما سعی کنید از سایت های معتبر و کهن اقدام کنید. چون به تازگی سایت هایی روی شغل آمده اند که ممبر فیک تلگرام می فروشند.



:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل
 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون ,هدفون‌
یورونیوز: برند کاویار نمونه خاص ازهدفون‌های ایرپادز مکس اپل را با قیمتی در حدود ۱۰۸ هزار دلار معرفی کرد.

برند کاویار در جهان به ساخت تجهیزات بسیار لوکس معروف است این شرکت معمولا محصولات شرکت‌های دیگر مانند اپل را تقویت می‌کند در اصلی کاری را که شرکت های تیونینگ در جهان خودرو انجام می‌دهند کاویار در جهان تکنولوژی می‌کند.

 

چندی پیش شرکت اپل محصول ایرپادز مکس را معرفی کرد این هدفون که اپل ادعا می‌کند قدرت بالایی در حذف صداهای اطراف دارد حدود ۶۰۰ یورو قیمت دارد که بیش از دو برابر قیمت رقبایش است.

 

حالا کاویار این هدفون گران قیمت را به یک کالای لوکس تبدیل کرده است بخشی از این محصول با روکش طلای ۱۸ عیار و بخشی دیگر با روکشی از جنس چرم کروکودیل پوشانده شده است.

 

البته از این محصول تنها تعداد محدودی تولید خواهد شد. با قیمت این هدفون در برخی مناطق اروپا می‌توان یک واحد آپارتمان خرید.

 

قیمت این هدفون با خودروی لوکس مرسدس بنز اس کلاس برابری می‌کند.

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11067664.html



:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل
 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,گوشی تاشو
گزارش ها حاکی از آن است که اپل بین دو طراحی برتر برای گوشی های تاشو مدل بهتر و بادوام تر را انتخاب می‌کند. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس اطلاعات منتشر شده از منابع مختلف، شرکت اپل مدتی است که در حال توسعه گوشی هوشمند تاشوی خود است و اکنون به نظر می‌آید که موفق شده طراحی این مدل جدیدرا به پایان برساند. طبق این داده‌ها اپل برای ساخت گوشی تاشوی جدید خود دو طراحی متفاوت را آماده ساخته و در نظر دارد با کمک شرکت Foxconn ابتدا کیفیت هر دو طراحی را بررسی کند.

 

گفته می‌شود شرکت اپل مدتی قبل هر دو مدل طراحی شده را در اختیار شرکت مذکور در پکن قرار داده بود تا میزان ماندگاری آن‌ها بررسی شود. نتایج آزمایش بر روی دو مدل گوشی تاشوی اپل به گونه‌ای بود که هر دو مورد قبول واقع شدند و اکنون اپل آن‌ها را به مرحله نهایی برده است. یکی از مدل‌های طراحی شرکت اپل همانند گوشی‌های تاشوی Motorola Razr و Samsung Galaxy Z Flip است.

 

این مدل‌ها پس از بسته شدن یک صفحه نمایش کوچک دیگر را در اختیار خریداران قرار می‌دهند تا افراد بتوانند اعلان‌های موجود را بررسی کنند. مدل دیگری که توسط شرکت اپل طراحی شده قابلیتی همچون باز کردن کتاب را دارد که در گوشی Samsung Galaxy Fold نیز دیده می‌شود. این نوع طراحی به افراد قابلیت تبدیل کردن آیفون به آیپد را می‌دهد.

 

 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,گوشی تاشو

گزارش‌ها حاکی از آن است که در حال حاضر شرکت اپل سعی دارد نکات مثبت و منفی هر دو نمونه را بررسی کند تا بهترین محصول خود را وارد بازار کند. اگر گوشی تاشوی شرکت اپل همان‌طور که شایعات خبر می‌دهند در سال ۲۰۲۲ عرضه شود اپل می‌تواند از تراشه پردازنده‌های 3nm خود در آن‌ها استفاده کند.

شرکت مذکور طی مدت زمان اخیر تلاش داشته تا با بستن قرارداد جدید با TSMC تولید تراشه پردازنده‌های خود در سال ۲۰۲۲ را تضمین کند. شرکت اپل طی قرارداد جدید خود تولید انبوه تراشه‌های سری A برای گوشی‌های هوشمند و تراشه‌های سری M برای مک بوک‌ها را تضمین کرده است.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11067745.html



:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

در مطلب پیش پورتال را به طور کامل تعریف کردیم و اشاره ای داشتیم به انواع پورتال . در این مطلب با تعریف پورتال سازمانی اغلب آشنا می شویم وتقسیم بندی گونه ها پورتال ها از عقیده محتوا، کاربرد و گونه تعامل با کاربر را شرح می دهیم.

سازمان ها از گروه های کاربری متفاوتی تشکیل شده اند، مانند مشتریان، کارمندان و شریک های تجاری. تمام این گروه های کاربری علاقه مند به استفاده از خدمات و اطلاعات سازمان خویش هستند. این درحالی ست که هر کدام از این احزاب نیازهای ویژه و دسترسی های متفاوت دارند. گذرگاه حل پاسخگویی به این تنوع گونه ها پورتال می باشند که حائز کمینه امکانات زیر هستند:

برقراری پیوستگی با پایگاه داده های سازمانی
گردش پیشه سازمانی (workflow)
فرم های ورودی برای گرفتن اطلاعات
امکانات گزارش گیری از فرم ها و گردش کارها
امنیت بالا و نفوذ ناپذیری
قابلیت های اخذ خروجی (export) در فرمت های رایج از اطلاعات و فرم ها
قابلیت های یک پرتال چیره دست محدود به موارد بالا نمی باشد و خیلی امکانات دیگر مانند سامانه های یکپارچه سازی، توسعه فرایند و ویژگی ها و امکانات شخصی سازی نیز می باشد. برای اطلاعات بیشتر می توانید به فهرست امکانات پورتال نظم پروا کنید. تقسیم بندی پرتال ها گوناگون بوده و در پیوسته چند مثال ذکر شده است.

پورتال ها می توانند بر حسب محتوا تقسیم بندی شوند. هدف از درونمایه این است که چه سرویس ها و اطلاعاتی توسط پرتال ارائه می شود. که شامل موارد زیر است.


پورتال های اطلاعاتی (information portal):

پورتال هایی که جمع کننده اطلاعات و دیتا های استاتیک از منابع مختلف هستند و آنها را به کاربران ارائه می دهند.


پورتال های کاربردی (Application Portal):

پورتال های سرویس محور که معمولا برای کسان مبتدی هم قابل کاربرد می باشند. این پرتال ها برحسب اینکه چه گونه مخاطبی دارند به چند بخش کلی دسته می شوند:


پورتال افقی ( Horizontal Portal-Hortal ):

پرتال هایی تحت وب که متمرکز بر روی موضوعات و علاقه مندی های مفصل ای هستند. تمرکز این پرتال ها روی مخاطبان کلی بوده و سرویس هایی را برای عوام عرضه می کنند. پرتال های ستانی به مثابه نقطه ورودی به فضای وب بوده و محتوای تولیدی آنها برحسب علاقه مندی می باشد. این پورتال ها کاربران را به راه معینی به هدف کسب اطلاعات و منابع هدایت می کنند. مثلا پرتالی که در آن کاربران کالاهای مختلف را خرید و فروش می کنند یا پورتال های yahoo.com و msn.com که سابقا مخاطبان زیادی داشتند.


پورتال عمودی (Vertical Portal- Vortal):

یک پورتال عمودی بر روی موضوعات و سرویسهای خاص تمرکز دارد و بیننده آن دسته جمعی ویژه می‌‌‌باشد. پرتال های عمودی آماده کننده اطلاعات، ابزار، سرویس جستجو، گزارش پیشه و آمار در یک گستره خاص می باشند. از آنجایی که دنیای وب تبدیل به یک افزار مفید برای کسب و کارها شده است، امکانات و سرویس های متعددی برای راه اندازی پرتال های عمودی وجود دارد.

در این مورد سازه اطلاعات سامان راهکارهایی گزیده تر در دامنه پورتال سازمانی برای گروه های مختلف دارد.


پورتال های بازرگانی یا Commerce Portals:

کسب و کارهای الکترونیکی Business to Business و Business to Costumer را حمایت می کند.


پورتال های سازمانی یا Enterprise Portals:

پرتال های سازمانی برای استفاده اعضای یک اینترانت و یا شبکه یک سازمان طراحی شده و گسترش یافته اند. امروزه رمز خلاقیت کارمندان یک سازمان در دسترسی نامحدود آن ها به اطلاعات و منابع مختلف می باشد. اکثر پرتال های سازمانیِ پیاده سازی شده، بر جاسازی اطلاعات بر اساس یک رویکرد منظم برای کارمندان تمرکز کرده اند. تهیه اطلاعات همراه با سیستم مدیریت اسناد، دسترسی به برنامه ها، واحدهای آموزشی آنلاین و ارتباطات در فرم ایمیل، مسیج و ملاقات های اینترنتی به اتفاق است.

مطلب مرتبط: تاریخچه ظهور پورتال سازمانی

پورتال های علمی یا Knowledge Portals:

این پرتال ها نشانه بخشی فرهنگ را با دسترسی آسان به اطلاعاتی که ضروری و یا مفید هستند سرعت می بخشند. پورتال های دانش نه تنها پورتال اینترانت هستند، بلکه اولین پرتالی هستند که قابلیت های اضافی همانند خدمات همکاری، خدمات کشف اطلاعات پیچیده و نقشه ادب را ارائه می دهند.


پورتال های شرکتی یا Corporate Portals:

پورتال شرکتی دسترسی شخصی به طیف پسندیده اطلاعاتی درباره یک کمپانی ویژه را فراهم می کند. پورتال شرکتی یکی از فن آوری های جدید اینترنت است. سابقا برای بهره مندی کارکنان شرکت، پورتال اینترانت به هستی آمده بود و بعدا این مجموعه از فن آوری ها برای کمک و فراهم آوردن دسترسی به شرکای تجاری کمپانی (تامین کنندگان، مشتریان) نیز توسعه یافت.

در مقابل پورتال های عمومی وب، پورتال شرکت ها به برپایی یک محل پیشه مجازی برای مدیران، کارکنان، تامین کنندگان، مشتریان و ارائه دهندگان خدمات ثالث منظور گذاری شده اند. به جای ارائه دسترسی به کالاهای مصرفی، خدمات و اطلاعات، پورتال های شرکتی طراحی شده اند الی هر فرد با استفاده از آنها به تمام اطلاعات، برنامه های کاربردی کسب و کار و خدمات مورد نیاز برای انجام کارهای خود دسترسی پیدا کند.

وب سایت عمومی شرکت خود به طور خودکار یک پورتال شرکتی نیست. در صورتی این دو می تواند یگانه باشد که وب سایت شخصی سازی و قابلیت های ناوبری را فراهم کند، همانطور که بسیاری از کمپانی ها آغاز به اتمام آن کرده اند.


Market Space Portals:

این پرتال ها برای حمایت از کمپانی های Business to Business و Business to Customer به هدف حمایت نرم انگیزه ها برای داد و ستدها الکترونیکی و توانایی برای پیدا کردن و دسترسی به اطلاعات غنی در مورد محصولات در فروش، توانایی کمپانی در بحث با فروشندگان دیگر و یا خریداران به هستی آمده اند.

روش دیگری برای بخش بندی پرتال ها وجود دارد که آن براساس چگونی پاسخگویی به نیازهای کاربران است، در این حالت پورتال های را می نا به گروه های پایین دسته بندی کرد:


Business to Costumer Portal - پورتال های B2C

این پرتال ها با سیستم های CRM پیوسته بوده و دسترسی سر راست مصرف کننده را به مجموعه وسیعی از اطلاعات و خدمات فراهم می کند. به طور مثال:

راهنمای استفاده از محصولات
وضعیت سفارش مشتری در خرید های خود
امکانات ارتباطی کاربر با تقسیم حمایت مشتریان
مانند هر پورتال دیگر، این پرتال ها نیز باید به گونه ای طراحی شوند که نیازهای مشتریان را پاسخگو باشند.


Business to Business Portal - پرتال های B2B

این مدل پرتال ها در دودمان مدیریت منابع شکل می یابد. در این نوع پورتال اطلاعات لازم برای تولید کنندگان، تعبيه کنندگان، نمایندگی ها و در ضمن توزیع کنندگان، به نوع ای مناسب و تقسیم بندی شده جمع آوری و در گزین کردن آنان قرار می گیرد. به عنوان نمونه در مثال عمومی پورتال B2B، یک شریک بازرگانی به بخشهایی از اطلاعات و امکانات مشابه سفارش خرید و صدور فاکتور دسترسی خواهد داشت و ازامکانات این بخش ها استفاده می کند. به هم پیوستن برنامه های کاربردی یکی از پیش نیازهای لازم برای یکپارچه سازی پیرامون های بازرگانی در بستری واحد و برپایی محیط مجازی لازم برای کسب و کار است. محیطی که در آن امکانات ذیل محیا می شود:

تهیه کالا یا خدمات
صدور چهره حساب خرید و فروش
دسترسی به اطلاعات تولید
و دیگر امکانات مرتبط با نیازها

Business to Emploee Portal - پرتال های B2E

این پرتال ها اغلب با عنوان پرتال های اینترانتی شناخته شده و معمولا به منظور زیر برپایی می شوند:

تجمیع
انتشار
به اشتراک گذاری اطلاعات
خدمات به پرسنل یک سازمان
B2E ها به دو تقسیم اصلی بخش می شوند:

۱. پرتال های کارکنان که امکان دسترسی به درونمایه به هم پیوسته ای مشابه اخبار شرکت، اطلاعات دشوار افزاری و نرم افزاری، موتور جستجوی سازمانی، منابع فنی و گزارشات را در اختیار می گذارد.

اطلاعات این گونه پورتال معمولا در دسترس کل کارکنان سازمان قرار می گیرد. این پرتال کارکنان و شاغلین یک سازمان را توانا می کند تا از راه گپ و گروههای تبادل نظر با یکدیگر در تماس بوده وهمکاری کنند. عموما، این پورتال ها امکاناتی نظیر ثبت نام در یک کلاس و ... را نیز در کمر بستن کاربر خویش قرار می دهند. به علاوه کاربران این پورتال معمولا می توانند اطلاعات شخصی خود مشابه اسم و کلمه عبور را تغییر دهند.

۲. Knowledge worker portal که با یک یا گردآور اهداف مشخص مثلا فروش یک فرآورده برپایی می گردد. این پرتال ها مجموعه ای از محتویات را به منظور پشتیبانی از فرآیند یا فرآیندهای مشخصی در کمر بستن می گذارند. برای مثال یک برنامه تکنسین اتوماتیک ممکن است نیازمند منابعی از برنامه های کاربردی دیگر مثلا برنامه های تعمیر و نگهداری باشد لغایت بتواند اطلاعات لازم در زمینه تاریخچه بازبینی و تعمیر، زمان بندی تجهیز و یا قطعات و ابزارها باره دربایستن برای تعمیر آن را کسب کند.

روشی سایر برای تقسیم بندی پورتال ها، طبقه بندی آن ها به ۲ نوع پورتال های تجاری (Commercial Portal) و پورتال های سازمانی (Enterprise Portal) است:


پورتال های سازمانی


۱. EIP یا Enterprise Information Portals

این پورتال که برای استفاده کارمندان و به قصد درمان روند دسترسی افراد به اطلاعات، به اشتراک گذاشتن اطلاعات مختلف و پیشه بر روی اطلاعات طراحی می گردد. با استفاده از EIP می توان فرآیند ها و کنترل روند اجرای فرآیندهای سازمان، مخزن اطلاعات (Data Warehouse)، برنامه های کاربردی در سطح سازمان را یکپارچه کرد .

EIP امکان دسترسی کارمندان به گونه ها سایر پورتال نظیر e-business Portal و پورتال های شخصی را فراهم می آورد . به چهره خلاصه میتوان گفت که EIP ، برنامه ای است که شرکت ها را قادر می سازد تا به کاربران پروانه دهند لغایت به اطلاعات تو سازمانی آنها دسترسی داشته باشند، آنها را شخصی کنند و در منتهی بر حسب اطلاعات موجود تصمیم واقعیت بگیرند.

انوع این مدل پورتال عبارتند از :

۱.۱ Business intelligence portals

Business intelligence دربرگیرنده برنامه هایی است که برای جمع آوری، اندوخته سازی، تحلیل و دسترسی به اطلاعات بکار می روند و به کاربران این اطلاعات اجازه می دهد که بر حسب این اطلاعات بهترین تصمیم گیری را انجام دهند. وانگهی این گونه پورتال، از انواع پورتال های سازمانی است که به کاربران امکان می دهد الی به پورتال دسترسی داشته و گزارش هایی را وارد بانک اطلاعاتی سازمان نمایند. این اطلاعات - که کاملا به روز هستند - در تصمیم گیری های کاربرد کنندگان کارایی زیادی دارند .IBM و Oracle از ارائه دهندگان این نوع پورتال هستند.


۱.۲ Business area (Intranet) portals

پورتال هایی که تنها عملکردهای ویژه درون سازمانی را دربرگیرنده می شوند . Authoria وPeopleSoft در مقوله مدیریت منابع انسانی، SAP Portal و Oracle در گویه ERP ، Siebel در مقوله بازاریابی و فروش از ارائه دهندگان این نوع پورتال هستند. این نوع پورتال به کارمندان کمک می کند که به اطلاعات ذخیره شده در سازمان دسترسی داشته باشند و از آن برای قصد تعیین شده استفاده کنند.


۱.۳ Role portals

این نوع پورتال سه نوع مدل بازرگانی (Business Model) را پشتیبانی می کند. بدین چهره که برای هریک از انواع B2E ، B2C و B2B خدماتی ارائه می دهد .

این پورتال در محدوده B2E ، به کارمندان فرمان می دهد الی به اطلاعات باره عقیده خود دسترسی داشته باشند. خروجی این گونه پورتال قابل شخصی سازی است. در محدوده B2C به کمپانی اجازه می دهد که با مشتریانش وابستگی برپا کند. در این محدوده خدماتی همانند سفارش دهی ، صدور صورتحساب ، حمایت و دنبال سپریدن فرایند به صورت الکترونیکی را فراهم می کند. در محدوده B2B این نوع پورتال به کمپانی اجازه می دهد که روش انتقال اطلاعات، کار و جنبش های بازرگانی و فرایندهای بین خویش و فرآوری کنندگان، شرکت های همکار و توزیع کنندگان خویش را کنترل نماید .


۲. e-Business (Extranet) Portals

این گونه پورتال دارای سه پایین گردآور است:


۲.۱ Extended enterprise portals

این مدل پورتال ها در محدوده B2B به کمپانی های همکار و فرآوری کننده پروانه می دهند که به Exteranet کمپانی دیگری دسترسی داشته باشند. در این حالت خدماتی همانند سفارش کالایا مطرح کردن درخواست مناقصه مورد بهره‌گیری پیمان می گیرد. در محدوده B2C این گونه پورتال به مشتریان دستور می دهد که به Extranet شرکت دسترسی داشته باشند و خدماتی همانند سفارش کالا، صدور صورتحساب و خدمات مشتری دریافت نمایند.


۲.۲ e-Marketplace portals

این گونه پورتال به کاربران اجازه می دهند که کالاهای خویش را برای خرید و یا فروش بر روی پورتال قرار دهند. این گونه پورتال بستگی بیین خریدار و فروشنده را استوار کرده و با ارائه تازه ها و اطلاعات مرتبط با موضوعی که در آن گویه تکاپو می کند به کاربران سایت کمک می کند لغایت تصمیم گیری راستی داشته باشند.


۲.۳ ASP portals

این نوع پورتال، در محدوده B2B بوده و به کاربران خود پروانه می دهد تا خدمات و کالاهای موجود را اجاره نمایند . مثال های این گونه پورتال عبارتند از:

Portera’s ServicePort
Salesforce.com
SAP’s MySAP.com
Oracle’s oraclesmallbusiness.com


۳. Personal (WAP) portals


۳.‍۱ Pervasive portals or mobility portals

این نوع پورتال که در تلفن های همراه، PDA، ومحصولاتی از این دست وجود دارد ، به عنوان یک سرویس مهم برای کارمندان و مشتریان مطرح میشود . زیرا که این دو گروه با استفاده از این گونه پورتال می توانند اطلاعات لازم جهت خدمات دهی، کالا، قیمت، تخفیف، وضعیت پرداخت ها و وضعیت حمل و نقل کالا را کنترل نمایند.


۴. Public or Mega (Internet) portals

سازمانهایی که در این گروه پیمان می گیرند ، بر روی جذب شمار زیاد بیننده آنلاین کار می کنند. این نوع پورتال دربرگیرنده دو پایین گروه می گردد:


۴.۱ پورتالهای بازرگانی (پورتالهای شخصی)

پورتالهایی که اطلاعات را به صورت عمومی در پسندیدن افراد پیمان می دهند . این پورتالها بیشتر حائز سرویس های مجانی بوده و خرج های خویش را از طریق تبلیغات توسط می آورند . مخاطب این پورتال عام مردم هستند که برای پیوستگی با دیگران و در ضمن بهرمندی از اطلاعات اینترنت از پورتال کاربرد می کنند . نکته جالب در مورد این نوع پورتال این است که اغلب موتور های جستجوی باستانی با افزودن سرویسهایی در گروه پورتالهای بازرگانی قرار می گیرند .

اطلاعاتی که بیشتر در این گونه پورتال ارائه می شود دربرگیرنده بها سهام ، گزارش هواشناسی ، تازه ها ، لیست برنامه های تلویزیونی می باشد.برنامه هایی که در گزین کردن کاربران این سیستمها پیمان می گیرد شامل تقویم ، بازی های آنلاین ، دایرکتوری های آدرس و تلفن کسان و برنامه ریز الکترونیک برای یادداشت کارهای یومیه و تنظیم ملاقات می باشد .

عناوینی که در این طور پورتال ارائه می شوند ، بیشتر شامل مطالبی است که عام ملت به آن علاقه مندند: نظیر ورزش ، سرگرمی ، داد و ستد، علوم و آموزش

امکانات شخصی سازی در این نوع پورتال دربرگیرنده ، اطلاعات و ظاهر سایت می باشد . نکته ای که در باره این نوع پورتال مهم است این است که تمامی افراد به اطلاعات بیان شده دسترسی دارند، حتی اگر به سیستم وارد نشده باشند. پورتالهایی نظیر Yahoo ، MSN و AOL در این گروه پیمان می گیرند. تعداد این گونه پورتال در حال تفریق است.


۴.۲ Industrial portals, vertical portals or vortals

تعداد این نوع پورتال به سرعت در حال افزایش است . این گونه پورتال بر روی مخاطبین با علایق خاص همانند کامپیوتر، خرده فروشی ، خدمات بانکی و بیمه تمرکز دارد.مثال این نوع پورتال ivillage.com برای خانواده ها می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, آیفون ۱۲
به نظر می‌رسد که تلفن همراه جدید اپل یعنی آیفون ۱۲ دارای نقصی در طراحی لبه‌هاست.

اپل در هفته‌های گذشته با برگزاری رویداد آنلاینی از آیفون‌های ۱۲ شامل آیفون ۱۲ مینی، آیفون ۱۲، آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس رونمایی کرد. همان‌گونه که دیدیم اپل در این تلفن‌های همراه جدید با الهام از آیفون‌ها ۴ و ۵ از لبه‌هایی با ظاهری تخت استفاده کرده است و دیگر از لبه‌های گرد آیفون ۱۱ در این تلفن همراه جدید خبری نیست. با توجه به این موضوع، آیفون‌های ۱۲ جدید دارای شکلی مکعبی هستند.

 

با وجود این تفاوت ظاهری، اما اپل از همان مواد استفاده شده در آیفون ۱۱ در این آیفون‌های جدید هم استفاده کرده است. با توجه به این موضوع در آیفون ۱۲ مینی و ۱۲ از جنس آلومینیوم برای لبه‌های کناری استفاده شده است و اپل در نسخه‌های پرمیوم یعنی مدل پرو و پرو مکس آیفون ۱۲ از استیل برای لبه‌های کناری استفاده کرده است.

 

در چند روزه گذشته فروش آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو آغاز شده است و کاربران توانسته‌اند که این آیفون‌های جدید را خریداری نمایند. با توجه به اینکه آیفون‌های جدید اولین آیفون‌های دارای فناوری ۵G هستند تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند که کاربران زیادی آیفون‌های خود را به این آیفون‌های جدید ارتقا خواهند داد.

 

هر دو مدل عرضه شده تاکنون، یعنی آیفون ۱۲ و ۱۲ پرو دارای نمایشگری ۶٫۱ اینچی و OLED هستند و اپل قصد دارد که مدل‌های باقی مانده، یعنی آیفون ۱۲ مینی و ۱۲ پرو مکس را در آینده‌ای نزدیک عرضه کند.

 

گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهند که برخی از کاربرانی که آیفون‌های ۱۲ اپل را تاکنون تهیه کرده‌اند با منتشر کردن عکس‌هایی در شبکه‌های اجتماعی مانند Weibo و Tieba مدعی شده‌اند که آیفون ۱۲ در زمان استفاده دست آن‌ها را زخم کرده است.

 

به‌نظر می‌رسد که لبه‌های این آیفون‌های جدید واقعا تیز و سخت هستند و این لبه‌ها باعث ایجاد خراش بر روی دست‌های کاربران شده‌اند. گزارش‌های دیگری هم منتشر شده‌اند که نشان می‌دهند در دست گرفتن این تلفن‌های همراه با توجه به لبه‌های صاف آن‌ها سخت‌تر است.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, آیفون ۱۲

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, آیفون ۱۲

 

برخی از این کاربران گفته‌اند که آن‌ها آیفون‌های خود را به شکل محکمی در دستشان نگه داشته‌اند تا مانع سر خوردن تلفن همراه شوند. به نظر می‌رسد که این محکم نگه داشتن تلفن همراه باعث بریدن دست آن‌ها شده است.

 

با توجه به اینکه بیشتر این گزارش‌ها مربوط به کشور چین هستند هنوز نمی‌دانیم که کاربران دیگر کشور‌ها که آیفون‌های جدید اپل را تهیه کرده‌اند هم با این مشکل مواجه شده‌اند یا نه.

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11063965.html



:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 دی 1399 | نظرات ()