برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی این ۷ نکته را فراموش نکنید
نوشته شده توسط : ساحل

توجه: این نوشتار ویژه افرادی نوشتن شده که برآنند از اولین قدم‌ها سوداگری خویش را شروع کنند و همچنین در اینجا سوداگری اینترنتی صرفا یک وب‌سایت در نظرگرفته نشده است. همگی موارد گفته شده پشت سر هم هستند، ولی برای مثال ممکن شخصی ایده راه‌اندازی را داشته باشد، پس طبیعتا دسته اول که «شناخت ویژگی‌های خودتان» است، برای‌اش مفید نیست.

۱) شناخت ویژگی‌های خودتان
راه اندازی کسب و کار اینترنتی

همیشه شما یک چیزی را می‌دانید که شخص دیگری آن را ندانسته و به آن نیاز دارد
اگر آغاز گذرگاه هستید و بازپسین می‌خواهید یک سوداگری داشته باشید، باید در اولین قدم با خودتان آشنا شوید. یک کاغذ و قلم در دست بگیرید و هرچیزی که می‌دانید در آن تخصص دارید را بنویسید. کل چه بسا همین اولین قدم را جدی نگیرند و بگویند که چیز خاصی نمی‌دانند، اما یادتان نرود که شما (حداقل) یک چیزی را می‌دانید که یک شخص سایر آن را ندانسته و به آن دربایستن دارد. فرمول ابتدایی هر کسب و کاری به این شکل است. یعنی شما از چیزی که در آن وارد هستید، می‌خواهید خدماتی را به افرادی که آن تخصص را ندارند، ارائه کنید. و در قبال آن هزینه‌ای دریافت کنید. کسب و کارهای اینترنتی و آنلاین هم به همین شکل عمل می‌کنند.

پیشنهاد مقاله: چگونه مهارت و تخصص خود را بشناسیم؟

حتی ابتدایی‌ترین موارد که گمان کردن دارد شما آنها را تخصص ندانید، مهم هستند. دیگر چه کاری ساده‌تر از پیشه با رایانه و مرورگر است؟ راه اندازی کسب و کار اینترنتی یا چه کاری می‌تواند تندتر از ساخت و ارسال ایمیل باشد؟ شاید باورتان نشود ولی بسیاری در ایران هنوز با این موارد به صورت کامل آشنا نیستند و این خودش یک امتیاز برای شمایی که می‌دانید، محسوب می‌شود. شما با راه‌اندازی یک کسب و کار مبتنی بر تعلیم می‌توانید به راحتی آن چیزی در آن تخصص دارید را به سایرین تعلیم دهید. سرویس‌های آموزشی گرد از مدل‌های سوداگری اینترنتی است، ولی در پیش درآمد بیایید کمی کلی‌تر به قضیه نگاه کنیم.

شما یک چیز می‌دانید و شخص دیگر -آن‌ جیز را- نمی‌داند. به چند روش می‌توان از همین شیوه ساده در بستر اینترنت کسب درآمد کرد. ساده ترین راه‌ این است که در شبکه‌های اجتماعی وارد شوید. فرض می‌کنیم شما توانایی طراحی کارت ویزیت را دارید. برای اینکه متوجه شوید اصلا برای این تخصص شما بازاری وجود دارد، می‌توانید بسیار ساده با یک صفحه اینستاگرام، و تعقیب کردن افرادی که در این گستره تکاپو می‌کنند، می‌توانید خویش را معرفی کنید و سپس مشتری جذب کنید. همین یک خط شامل فرآیندهای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی است اما در این مقاله به صورت کلی موارد را مطرح می‌کنیم.

شما می‌توانید جدا از شبکه‌های اجتماعی، تخصص خود را به کارفرمایان کسب و کارهای دیگر شناسایی کنید. در این شیوه شما یک فریلنسر می‌شوید و باید در سایت‌های فریلنسری تکاپو کنید. در این شیوه کارفرماها و یا حتی افردای که خدماتی را می‌خواهند، درخواست خویش را در سایت منتشر می‌کنند و شمایی که تخصصی دارید، می‌توانید با آنها ارتباط برقرار کرده و در قبال یک وجه توافقی آغاز به شغل کنید. این فقط یکتا از روش‌های کسب درآمد از تخصص بود که ارتباطی هم با راه اندازی سوداگری ندارد و یک شاخه جداگانه است.

تخصص شما حتما نیاز نیست در حوضه آی‌تی باشد، بلکه حتی تخصص‌هایی مانند آشپزی و خیاطی هم می‌تواند یک ایده خوب برای تاسیس سوداگری اینترنتی باشد. در همین دو نمونه زده شده می‌تواند از چند روش کسب و کار خویش را راه اندازی کنید. سوداگری نخست می‌تواند، یک سرویس آموزشی (در قالب یک وب سایت) برای تعلیم کله پزی و پخت گونه ها غذا و خوراکی‌ها باشد. سوداگری دیگری می‌تواند، یک نوع رستوران آنلاین باشد. یعنی شما غذاهای خود را مستقیما به مشتری بفروشید.

برای خیاطی هم موارد مشابه هستی دارد. یک پایگاه آموزشی خیاطی، یک فروشگاه محصولات خودتان و یا سرویسی که سفارش دوخت گزیده تر هر آدم را ارائه دهد، می‌تواند مدل‌های کسب و کار شما باشد. لازم به بیان است که در وب فارسی واقعا در باره تخصص‌های فنی اطلاعات کمی وجود دارد و در چهره یک برنامه راهبرد دیجیتال هدفمند می‌توانید در آن‌ها موفق نما شوید.





:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: