قوانین کسب درامد در یوتیوپ
نوشته شده توسط : ساحل

چهار قانون طلایی برای کسب درآمد در یوتیوب وجود دارد:

شما باید 1000 مشترک (subscribers) در کانال یوتیوبی خویش داشته باشید.
ویدیو فرآوری شده شما باید در درازا 12 ماه گذشته، 4000 ساعت بازدید داشته باشد.
شما باید همگی آیین نامه و قوانین یوتیوب را رعایت کرده باشید.
شما بایستی یک اکانت Adsense داشته باشید.
پیوستن به YouTube Partner Program YPP یا برنامه شریک یوتیوب به تولید کنندگان محتوا در این سایت، این اجازه را می دهد الی از ویدیو های خویش فایده توسط آورند. این برنامه مسئولیت تبلیغات پخش شده بر روی ویدیو ها را می پذیرد و پرداخت های کاربران را اتمام می دهد.

اما قبل از اینکه قوانین کسب درامد در یوتیوپ شما به این برنامه بپیوندید بایستی شرایط لازم را داشته باشید. یعنی در مرحله اول شما بایستی 1000 مشترک (Subscriber) در کانال خود داشته باشید. مهم نیست چه مدت درازا بکشد الی به این شمار مشترک برسید، زمانی که 1000 subscriber داشته باشید یعنی درباره شرط اول، صلاحیت لازم را دارید.

همچنین علاوه بر 1000 مشترک، شما وانگهی به چهار هزار ساعت تماشای ویدیوهایتان در 12 ماه گذشته دربایستن دارید. از آنجایی که بعضی در خصوص این سوژه به دشوار برخورد می کنند، دستور دهید این شرط را اغلب توضیح دهیم. اول از کل اینکه این معنای مقدار ویدیویی نیست که سازنده کانال در یوتیوب نگاه می کند بلکه به معنای مدت زمانی است که مردم در سراسر عالم ویدیو های شما را در 12 ماه ماضی تماشا کرده اند. شما می توانید به راحتی 4000 ساعت تماشای ویدیو را بر روی محتوای کانال خود داشته باشید فقط بار سایر تاکید می کنیم که این میزان ساعت باید در مدت 4000 ساعت گذشته کسب درآمد از توییچ (Twitch) : با استریم آنلاین بازی
توجه داشته باشید که مدت سررسید های لایو (Live Streams) در این گردآور زمانی شمارش نمی شود. وانگهی مدت موعد تماشای ویدیو هایی که حذف می کنید از مجموع 4000 ساعت کسر می شود.

اگر می خواهید آمار های مربوط به خویش در این زمینه را بررسی کنید، می توانید با کلیک بر روی آرم کانال خود در زاویه سمت راست بالای صفحه یوتیوب به صفحه “Youtube staudio ” بروید. در این قسمت شما می توانید همگی آنالیز های مربوطه را مشاهده کنید.

نحوه دسترسی به تحلیل یوتیوب
همانطور که در تصویر پایین نگریستن می کنید، شما می توانید میزان ساعت بازدید، مشترکین و اطلاعات دیگر را در این دسته نگریستن کنید.

تحلیل کانال یوتیوب
پیروی از قوانین یوتیوب برای کسب درآمد
اگر شما می خواهید در آمد خویش را از یوتیوب نقد کنید باید به قوانین آن متعهد باشید. حتی زمانی که شما درخواست خویش را برای عضویت در YPP ارسال می کنید، مدتی درازا می کشد لغایت تقاضا شما تایید شود. چرا که این برنامه آغاز رسیدگی می کند که آیا کانال شما از خط و مشی ها و دستورکار های یوتیوب تبعیت می کند یا خیر.

همچنین یوتیوب به طور مداول کانالهای موجود در سایت را بررسی می کند لغایت ببینید آیا آنها کماکان سیاست ها و دستورالعمل های یوتیوب را رعایت می کنند یا خیر. اکیدا توصیه می کنیم قوانین یوتیوب را به دقت مطالعه کنید تا در نقد کردن درآمد برآمده از یوتیوب، به مشکل تصادف نکنید.

البته این قوانین، خیلی دست و پا مانع نیستند. اگر منطق و عقل شما اندیشه می کند جای فیلمی خاص در یوتیوب نیست، بعد از انتشار آن خودداری کنید لغایت حساب شما بلاک نشود.

قوانین کپی رایت در یوتیوب
در میانی خط و مشی ها و دستورکار های یوتیوب، موضوعی که زیاد باره اهمیت است، قوانین مربوط به کپی رایت است. اگر شما می توانید از کارهای سایرین استفاده کنیدف بدون اینکه از صاحب آنها پروانه بگیرید، باید بدانید که یوتیوب به شما پروانه نمی دهد آنها را در یوتیوب پخش کنید.

برای اکثر افرادی که به کسب درآمد از یوتیوب مشغول هستند، این جستار مهم ترین قانون یوتیوب به حساب می آید. شما باید مطمئن باشید که به محتوای فرد دیگری که متعلق به کاربرد می کنید، چیزی افزوده اید. به طور روشن تر، شما نمی توانید تمام ویدیو خویش را با ویدیو تولید شده توسط فرد دیگری پر کنید. شما باید خود چیزی برای عرضه داشته باشید.

همچنین بخوانید خرج کنید
یوتیوب پافشاری می کند که اگر تمام یا اغلب کانال شما ، به بهره‌گیری دوباره از محتوای سایرین گزین کردن یابد و شما تنها به عنوان بازنشر دهنده ویدیو های دیگران محسوب می شوید، YPP شما را واجد شرایط گرفتن درآمد نمی داند. اجرت اغلب یوتیوب به کسانی خواهد بود که خود محتوای اصلی تولید می کنند.

مسلما کاربرد مجدد ، مطالب کپی شده و کپی رایت درونمایه یک منطقه خاکستری در یوتیوب محسوب می شود. گاهی شدنی است شما ببینید در کانالی مطلبی کپی شده است و با خویش اندیشه کنید که چرا یوتیوب جلوی انتشار این ویدیو ها را نمی گیرد. چیزی که وجود دارد این است که برخی مواقع افراد مجوز های مربوطه را گرفتن کرده اند و شما در جریان آنچه آنسوی ویدیو ها هستی دارد، قرار ندارید.

اگر می خواهید برای طولانی مدت در یوتیوب فعالیت کنید، به قوانین کپی رایت بسیار دقت کنید چرا که به راحتی می تواند از این روش از کار و جنبش شما جلوگیری کند.

افزودن یک اکانت گوگل ادسنس به کانال یوتیوب
اگر می خواهید از فیلم های خود کسب درآمد کنید، یوتیوب به رهسپار احتیاج دارد که این پرداخت ها را به شما سپریدن دهد. کمینه برای آغاز شما به یک حساب گوگل ادسنس نیاز دارید. شما می توانید از حساب ادسنسی که پیشتر ساخته اید کاربرد کنید و یا اینکه چندین کانال را به یک حساب Adsense وصل کنید.

نتیجه گیری
برای کسب درامد از یوتیوب شما در گام نخست بایستی دو شرط اصلی را داشته باشید. یعنی:

کانال شما 1000 مشترک داشته باشید.
4000 ساعت بازدید در 12 ماه گذشته داشته باشید
پس از آن می توانید به YPP بپیوندید. البته فرایند عضویت در Youtube Partner Program می تواند فرایند سررسید بری باشد چرا که برخی کانال ها بدست افراد بررسی می شوند و در این جاست که اگر شما محتوایی را بدون دستور کپی ، کپی کرده باشید، به شما اجازه کار و جنبش نمی دهند و حتی ممکن است خیلی زودتر از تکاپو شما جلوگیری شود.

داشتن حساب گوگل ادسنس برای نقد کردن درآمد ارزی حاصل شده از یوتیوب ضروری است. پس بهتر است برای تبدیل شدن به یک یوتیوبر موفق، قوانین یوتیوب را به خاطر بسپارید و تمامی را اجرایی نمایید.





:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: