طراحی پست اینستاگرام
نوشته شده توسط : ساحل

بهتر است دیگر در باره اینکه اینستاگرام یکی از قوی ترین ابزارهای بازاریابی است گفتگو نکنیم. این یک جستار غیر قابل انکار است و کل آن را می دانیم. آنچه باید موضوع باره تمرکز ما باشد وضعیت دیده شدن در این حجم فزاینده از کاربران اینستاگرامیست. 25 میلیون حساب اینستاگرامی پیوسته با کسب و کارها وجود دارد. تابحال به این فکر کرده اید که دیده شدن در بین این تعداد از صفحات تا چه اندازه مشکل و دلنازک است؟ در مورد دیده شدن گفتگو کردیم، اولین موضوع در این باره بررسی چگونگی طراحی پست اینستاگرام است. در صورتیکه پست های نامناسبی از عقیده ظاهری داشته باشید، اولین بخت جذب بیننده را از دست می دهید. این سوژه ناخوشایندی است که به نظر ی من برادر ندارید برایتان اتفاق بیفتد. به هر حال در این نوشته می خواهیم اصول و قواعدی که طراحی پست های اینستاگرامی لازم هستند را رسیدگی کنیم. ما را الی انتهای نوشته همراهی کنید.

 

طراحی قالب پست اینستاگرام
قبل از گزاریدن به نکاتی پبرامون طراحی قالب پست در اینستاگرام بهتر است در مورد اهمیت این موضوع گفتگو کنیم. شما در اینستاگرام چه شخصیتی دارید؟ اینستاگرام مملو از اکانت های شخصی و اکانت های بیزینسی است. حرفه ای از فضای اینستاگرام بهره های زیادی می برند. یک فضای رایگان که در آن محصولات و خدمات خود را تبلیغ می کنند و می فروشند. بعلاوه این فضا ار منظر دسترسی به افرادی که دقیقا به شما بیچارگی دارند بهترین است. شما یا می توانید افراد را از راه صفحه ی اینستاگرامی خودتان جذب کنید، یا می توانید با تبلیغات اسپانسری، پروموشن اینستاگرام یا اینفلوئنسر مارکتینگ در قبال پرداخت هزینه آنها را به سمت خویش بکشید. در هر باره آنچه که شما را جدا می کند و حس احسان در مخاطبتان ایجاد می کند، ظاهر پست تبلیغاتی یا شیوه ی پست اینستاگرام شماست. در پیوستگی اهمیت طراحی قالب برای پست های اینستاگرامی را به صورت کوتاهی رسیدگی می کنیم و بلافاصله به سراغ نکات طراحی قالب های اینستاگرامی می رویم.


اهمیت طراحی قالب پست اینستاگرام
امروز اینستاگرام مشابه یک قهوه ی صبحگاهی برای کسان است که ترجیح می دهند روز خویش را با آن ابتدا کنند. ملت برادر دارند با فضاهای جدید، محصولات و خدمات جدید آشنا شوند. خواندن تازه ها و ارتباطات اجتماعی نیز اکثرا در بستر اینستاگرام شکل می گیرند. میزان تعامل در اینستاگرام بر بنیاد آماری که در ادامه ارائه می دهیم شگفت انگیز است. بعلاوه در پیوستگی می خواهیم یاد بگیریم که چگونه از این حجم تعاملات بهره خودمان را بگیریم. در این گویه تفاونی نمی کند شما بعنوان یک کسب و کار در اینستاگرام حضور دارید یا می خواهید پروسونال برندینگ انجام دهید. بعد به این توافق برسیم که این نوشته در باره بهترین زمان انتشار پست یا استفاده از هشتگ های متداول برای رشد در اینستاگرام نیست. این نوشته در باره هنر طراحی قالب پست است. می خواهیم به شما کمک کنیم که برای صفحه تان ظاهری منحصر بفرد بسازید.

 

اما چرا لغایت این اندازه بر اینستاگرام تاکید داریم؟ بر اساس آمارگرفتن و ارقام میانگین مبلغ هر خرید در اینستاگرام 65 دلار( 130 هزارتومان به تاریخ شهریور 99)، در پینترست حدودا 60 دلار( که برای کاربران ایرانی چندان نام آشنا نیست)، فیسبوک 55 دلار و تویتر 46 دلار (که دسترسی به دو مورد پسین برای کاربران ایرانی سخت شدنی است) می باشد. مردم در اینستاگرام درصد تعامل بالایی با برندها دارند. منظورمان از تعامل از لایک کردن تا به اشتراک گذاری محصولات و خرید متعلق به برند را دربرگیرنده می شود. بر این بنیاد درصد تعامل یا engagement با برندها در اینستاگرام 10 مساوی فیسبوک،‌45 برابر پینترست و 84 مساوی اغلب ای توییتر است. میانگین زمانی که هر فرد پای اینستاگرام صرف می کند زیاد بیشتر از هر اپلیکیشن شبکه ی مجازی دیگری است. بعد انگار می کنم قانع شده باشید که صرف وقت و دادن اهمیت به ظاهر پست هایتان تا چه اندازه مهم و حیاتی است.

نکات لازم برای طراحی قالب چیره دست پست اینستاگرام
قبل از شروع طراحی نخست باید به یک سوال مهمتر پاسخ بدهید: راهبرد برند شما در چه راستایی است؟ این سوال در طراحی زیاد اهمیت دارد. دراینکه می خواهیم توجه مخاطبان اکثریت را به خویش جلب نماییم به توافق واصله ایم، اما می خواهیم از این توجه جلب شده چه سودی ببریم؟ اهداف و رویکردهای ما در پذیرش به این سوال نقش مهمی ایفا می کنند. چه نکته ای پیمان است برند شما و صفحه ی آن در اینستاگرام را جدا از رقیبانتان کند؟ به راستی چرا ملت باید شما را فالو کنند؟ قبل از اینکه هر اقدامی کنید، آغاز تمام صفحات برندهای معتبر را رسیدگی کنید. این برندها معمولا بر طراحی قالب پست اینستاگرام خود حساسیت زیادی به خرج دیتا اند. همگی این ایده ها در پیوستگی ی پیشه به شما کمک خواهند کرد.

 

حال پس از تمامی این مقدمات که اهمیت جستار را نشان می دادند، نوبت به نکاتی است که باید در اثناء طراحی پست های اینستاگرامی در نظر بگیرید. این نکات و پیاده سازی آنها اصلا سخت نیست. فقط ترفندهایی وجود دارد که باید بدانید و این تکنیک ها را اجرا کنید. با هم این موارد را بررسی می کنیم:‌

به نما و احساسی که به بیننده می دهید پروا کنید

در باره این اندیشه کنید که چگونه ایده های خویش را به چهره بصری نمایش دهید. این روش ی نمایش پیمان است ظاهر و احساسی را که پیمان است به بیننده منتقل شود، تامین کند. قالب پست های شما قرار است منتقل کننده ی استایل و کیفیت برند شما باشد. در پیش درآمد نوع محتوایی که قرار است منتشر کنید باید مشخص شود. این محتوا می تواند شامل تصویر طراحی شده،‌ عکس، ویدئو، پوستر های از قبل آماده و مواردی از این قبیل باشد. این محتوا در هرنوع و فرمتی که باشد، باید بتواند با کاربران وابستگی احسان برپا کند. مثلا مثال های پایین را ببینید:

توجه به نما عکس در طراحی قالب پست اینستاگرام
توجه به دریافتن بیننده در طراحی قالب پست اینستاگرام
این تصاویر همانطور که می بینید همه در یک گوشه ی مشخص گرفته شدند. انگار کنید همه محتواهای یک صفحه چنین ظاهری داشته باشد. این جستار بی گمان توجه تاره وارد ها را به صفحه جلب می کند. بدیهی است که کاربران می توانند با چنین محتواهای خلاقانه ای ارتباط پایدار کنید از طرفی این موضوع اصالت برند را می رساند. دقت کنید که سلیقه ی انسان ها روز به روز تغییر می کند. کسانی که در سی سال ماضی با تصاویری مثل تصویر پایین به وجد می آمدند:

تهیه محتوای خلاقانه برای قالب اینستاگرام
امروزه سلیقه ی متفاوتی دارند و باید عکس هایی همانند ذیل پرماسیدن نکویی خواهند داشت:

توجه به سلایق متفاوت برای لی اوت
این سلیقه روز به روز در حال تغییر است. مردم دشوار گیر تر و دلنازک تر شده اند و به آنچه می بینند اهمیت اکثریت می دهند. از این رو اگر در پایان می خواهید محتوای صفحه ی خویش را از طریق عکسبرداری و فیلمبرداری تهیه کنید، به روز باشید. به کارگیری اصول عکسبرداری با استفاده از تجهیزاتی که روز به روز با کیفیت می شوند باید در دستورالعمل شما پیمان بگیرد. اگر منظور دارید طراحی قالب پست اینستاگرام شما منطبق با اصول به روز باشد، این موارد را در عقیده داشته باشید.

برند سازی نکته ی مهمی است که باید در طراحی دخیل کنید

برندینگ صرفا طراحی لوگو یا قراردادن آن روی تصویرها یا ویدئوهایتان نیست. وقتی در باره برندینگ در اینستاگرام گفتگو می کنیم منظورمان ساخت نمایی برای صفحه است که جدا باشد. برند شما شخصیتی دارد که باید آن را در ظاهرش به نمایش بگذارید. دو نمونه ی ذیل را ببینید:

توجه به برندسازی در به کارگیری لی اوت
توجه به منش شما که در قالب طرای لی اوت شما دیده می شود
احتمالا ظاهر این صفحات برای شما هم جذاب است. همانطور که می دانید عکس های منتشر شده در این صفحات از فرم خاصی طرفدار می کنند. برپایی یک صفحه ی کسب و کار در بستر اینستاگرام صرفا تصحیح کردن یک حساب اینستاگرامی و بارگذاری عکس و فیلم در آن نیست. شما باید برای طراحی قالب پست اینستاگرامی باید در میان هزاران رنگ موجود آنهایی را که با برند شما همخوانی دارد را برگزیدن کرده و ترکیب کنید.

انتخاب رنگ زیاد مهم است. رنگهایی که برای طراحی قالب های پستتان طراحی می کنید کارایی زیاد زیادی روی مخاطبانتان دارد. رنگ ها را صرفا به چشم یک ویژگی نبینید. آنها قرار است به مخاطبان شما پیامی منتقل کنند. آسان انگاری در گزینش رنگ می تواند به وجهه ی برند شما آفت بزند. اینکه صفحه ی شما به طور کلی حائز رنگ یا رنگ هایی شاخص باشد، به آن جلوه ی ویژه و شیکی میدهد و این حس به مخاطبان منتقل می شود. پس با پروا به استراتژی های برندتان یک پالت رنگی برای خودتان برگزیدن کنید و آن پایبند بمانید.

مجدد به دو عکسی که بالاتر گذاشتیم نگاه کنید. در عکس نخست رنگهای سیاه، سفید و طوسی در تمامی تصاویر وجود دارد. رنگ های شاخص عکس دوم رنگهای سفید و قهوه ای است که در تمام تصاویر رعایت شده است. استفاده از فونت های به خصوص در طراحی قالب پست اینستاگرام موضوع مهم دیگری است که باید به آن پروا کنید. صفحه ی شما در اینستاگرام دیاگرام برندتان است. از این رو جز به جز پست های اینستاگرامی شما اهمیت زیادی دارد. به صور خلاصه کوشش شما باید در جهتی باشد که هر شخص با رویت پست شما چه در صفحه ی خودتان چه به چهره تبلیغات آن را بشناسد.

پس در نهایت و به طور کلی در طراحی قالب برای پست های اینستاگرامتان باید دو نکته ی گفته شده را رعایت کنید. زیاد مهم است که نما صفحه ی شما احساس نکویی به مخاطبتان منتقل کند و شخصیت برندتان را حفظ کند. همواره یک سوال را از خودتان بپرسید: اگر بنا به فالو کردن کردن یک صفحه از روی نما آن باشد، خودتان صفحه ی خودتان را فالو می کنید؟

فراتر از مربع های اینستاگرام اندیشه کنید!
اینستاگرام از ابتدای حضورش صرفا پروانه ی انتشار پست به شکل چهارگوش یا مستطیل را به ما داده است. این چهارگوش یا مستطیل گاها برای آنچه می خواهیم به کاربران پرتو دهیم کافی نیست. امروزه می توانیم صرفا از احد از شکل های مربع، مستطیل عمودی یا افقی را انتخاب کنید. برگزیدن شما هر کدام از این موارد که باشد کوشش کنید همواره در پست هایتان به آن متعهد باشید.

ویرایش عکسها

اگر بناست برای رشد کسب و کارتان هر روز عکسهایی در این محیط‌ منتشر کنید، زیاد مهم است که نسبت به ویرایش عکسها با به کارگیری نرم ابزارها و اپلیکیشن ها حساس باشید. این اپلیکیشن ها و نرم ابزارها را در پاراگراف (لاتین) جداگانه ای بررسی می کنیم. یک ادیت قشنگ می تواند از یک تصویر ساده،‌نمای بی اندازه ای بسازد. اهمیت سوژه را زمانی متوجه می شوید که به ساز و برگ چیره دست عکاسی در گزین کردن نداشته باشید. شما با سادگی می تواند با تغییر نور، پرسپکتیو، حرارت و درخشش عکس های ساده را متفاوت اثر دهید. بعد اگر در ابتدای راه تجهیزات حرفه ای برای ایجاد قالب برای اینستاگرامتان ندارید،‌ادیت عکس با نرم افزارهایی که به سادگی قابل دسترسی هستند مشکلتان را به سادگی حل کنید.

اعمال فیلترهای مختلف

اینستاگرام در داخل خود فیلترهای زیادی برای اعمال روی عکس ها در نظر گرفته است. این فیلترها نیز همان ادیت عکس که در پاراگراف (لاتین) قبلی رسیدگی کردیم می تواند به عکسهای ساده جلوه های اخص ببخشد. احتمالاً در حالت عادی برای پیاده کردن این جلوه ها در دنیای واقعی شغل سختی در پیش داشته باشید. ولی نصب چند اپلیکیشن و نرم افزار ساده برای اعمال پالایه روی عکسها برای حل کردن سخت کافیست.

پس همانطور که مشاهده کردید،‌شما می توانید در چهارچوب مربع شکلی که اینستاگرام برای شما در نظر گرفته کارهای شگفت انگیز ای سپریدن دهید. با وجود اپلیکیشن هایی که امروزه هستی دارند،‌انجام این کارها الی سطوح بالایی دربایستن به دانش تخصصی ندارد. الی به اینجای این نوشته اغلب پیرامون عکس هایی صحبت کردیم که با دوربین عکاسی گرفته می شوند.

نکته ی مهم: مطالب گفته شده در این تقسیم برای همگی کسب و کارهایی که حائز محصولاتی هستند مفید است. شما باید محصولاتتان را به بهترین شکل به کاربران نمایش داده و آنها را قانع کنید که بهترین هستید. فراموش نکنید که در دنیای امروز اینستاگرام رقبای زیادی دارید. آسان انگاری در نمای آنچه به مخاطبانتان ارائه می دهید به زیان سوداگری شما تمام می شود. شدنی است در ابتدای گذرگاه نتوانید از تجهیزات چیره دست کاربرد کنید و این طبیعی است. هوشمندی شما در استفاده از نکاتی که در این تقسیم ارائه کردیم؛ از محتواها و عکس ها ساده، تصاویری حرفه ای می سازد.

 

قالب حاضر ی اینستاگرام
همانطور که می دانید و قطعا تابحال دیده اید،‌ محتواهای موجود در اینستاگرام صرفا عکس هایی نیستید که با دوربین گرفته شده باشند. طراحی قالب پست برای اینستاگرام با نرم افزارهایی مشابه فتوشاپ این روزها به گرد از دغدغه های صفحات اینستاگرامی تبدیل شده است. تمامی نکاتی که در رابطه با گزینش رنگ و اهمیت آن در تقسیم های قبلی گفته شد،‌در این بخش نیز حائز اهمیت هستند. این جستار زمانی که محتوای آموزشی از نوع نوشتاری داشته باشید بسیار مهم است. بعد آنچه در این دسته به آن می پردازیم شناسایی نرم افزارهایی برای طراحی قالب های اینستاگرام و سایت هایی برای دانلود قالب های آماده ی اینستاگرام است.





:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: